Ankara
söndag 5 augusti 2012 - Ankara, Turkiet

Det gick ett tag dırekt fran Dıyarbakır tıll Ankara, rıktıgt smıdıgt. Monstrade pa ıgar och kom ınte av forran ett dygn senare ıdag. Klıppte mıg ınnan avfard. De var mycket noggranna och anvande rakblad for att fınputsa. Var satans nojıg men frısoren kunde sın grej. En annan

Ostra turkıet
fredag 3 augusti 2012 - Diyarbakır, Turkiet

Sa efter 15 timmar i en buss som faktiskt holl ganska bra standard kom jag fram till Diyarbakir i Turkiet. De mesta av vagarna var nog dock framst avsedda for kreatur, bitvis hoppade bussen sapass att det kandes som en tur pa en asnerygg eller nagot. Bara en till pa bussen kunde engelska, Mustafa.

Sandstorm
tisdag 31 juli 2012 - Arbil, Irak

Akte in och kikade pa stadskarnan i Erbil, en av de platser i varlden man tror varit kontinuerligt befolkade langst tid, kanske redan namnt det. Var fint, men det blaste upp till sandstorm. Hela stan blev typ som ett stort blasterskap, och jag med flera gick runt med munskydd. Till och med i det

Erbil by night
måndag 30 juli 2012 - Arbil, Irak

Under ramadan haller de flesta sig inomhus under dagen men pa kvallen fylls gatorna av ramadanfirare. Fran sma vagnar vid gatan kan man kopa alla mojliga kolgrillade delikatesser men speciellt shish kebab (kryddade lammfarsspett) ar populart. Internet har ar som det ar, sa kan inte ladda upp bilder

Ramadanfirande i Irak (Kurdistan)
söndag 29 juli 2012 - Sulaymaniyya, Irak

Jag visste inte riktigt vad jag skulle hitta pa i Turkiet sa bestamde mig for att aka till Irakiska kurdistan. Det fanns en buss men denna tog 30 timmar och det var jag inte sa sugen pa, men hittade ett flyg till rimligt pris. Vid gaten hade jag oerhord tur och stotte pa ett par svenskkurder som

Varna
onsdag 25 juli 2012 - Varna, Ovchaga, Bulgarien

Trevlig stad, nara kusten. Ikvall Istanbul

Borat byn
lördag 21 juli 2012 - Moreni, Dâmbovița, Rumänien

Jag besokte byn dar Borat spelades in. Finns bilder och text om det pa min blogg: http://concreto.blogg.se/2012/july/borat-village.html

Mexico 2014

Mexico 2014

11 augusti 2014 - 11 december 2014

Utbytesstudier i Mexico

Osterled 2012

Osterled 2012

7 juli 2012 - 16 augusti 2012

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Herr uppdaterar sin resa