Centrala regionen

Sista dagen i Malawi
lördag 9 februari 2019 - Salima, Centrala regionen, Malawi

Ja, då var den kommen då, sista dagen här i Malawi. Lördag idag o då är det pannkaksfrukost. Så gott med pannkaka o nutella. Det hade börjat vräka ner regn igår kväll o fortsatt så under natten, lugnade sig lite ibland o sen vräkte det på igen. Men det hade slutat frampå

Klänningen är i huset!
fredag 8 februari 2019 - Salima, Centrala regionen, Malawi

Gick upp runt 6 men hade då varit vaken ett bra tag innan. Fortfarande ingen ström o därför inte något vatten nu heller. Gick alltså inte att spola i toan så jag fick vänta ett tag innan jag gick dit. Isaac höll på att ta in vatten i en stor hink o fyllde på toan så jag kunde snart

Ingen outreach idag heller :(
torsdag 7 februari 2019 - Salima, Centrala regionen, Malawi

Regnade när jag gick upp o det hade det nog gjort nästan hela natten. Avtog innan vi skulle ge oss iväg på våra aktiviteter men pga regnet så blev det inte någon tur till byn som stog i tur för att få besök idag o därför fick vi inte väga barn idag heller tyvärr. Jag, Vicky o Sina

Det bidde ingen klänning, det bidde........
onsdag 6 februari 2019 - Salima, Centrala regionen, Malawi

Onsdag o då var det mandasi till frukost igen, mums!! Jag o Vicky skulle iväg till Chisomo, förskolan som startar 8.00.Innandess så instruerade jag Andres som skulle åka till Salima tillsammans med Sina för att handla. Han skulle få ta ut lite kontanter i bankomaten, handla lite o hämta min

Creative Corner
tisdag 5 februari 2019 - Salima, Centrala regionen, Malawi

Svettig natt som nästan alltid. Varmt o soligt när jag o Andres gav oss iväg till Kliniken idag. Dags att räkna piller igen. Det var låst när vi kom fram men vi hittade Diana så småningom. Hon kom med sin dotter på ryggen, skulle vägas mm idag, det var outreach vid kliniken o fullt med

Shopping i Salima
lördag 2 februari 2019 - Salima, Centrala regionen, Malawi

Hade inte något mobilnät från igår vid lunch tills jag idag var på väg till Salima. Då satte det igång igen o telefonen surrade hela tiden av nya meddelanden. Fick så småningom skickat meddelande till Angelica o gratulerat på födelsedagen. Därför börjar jag här med ett Hipp, Hipp,

Resan går till Lilongwe
söndag 20 december 2015 - Lilongwe, Centrala regionen, Malawi

Vaknade i natt för att gå på toa, då hörde jag att det började smattra utanför, det regnade. Regnet höll i sig och åskan rullade runt oss. Ännu en gång var jag tacksam för mitt val att spendera lite pengar på att bo inomhus. Det lär nog bli så resten av resan, om det ges möjlighet

En härlig dag i Malawi
lördag 19 december 2015 - Ngala Hill, Centrala regionen, Malawi

Vaknade tidigt upp till en solig och vacker dag. Inget regn inatt. Efter frukost tog en lokal kille med oss på en promenad genom byn Ngala. Vi gick längs stranden nedan för resorten bort mot var fiskarna höll till. Fiske är stort i Lake Malawi. Det mesta fisket sker på natten, de startar

Lyckad uppgradering
fredag 18 december 2015 - Ngala Hill, Centrala regionen, Malawi

Jag vaknade mitt i natten och hörde regnet utanför myggnätsfönstret intill mig. Ett leende smög sig på och jag var så glad och tacksam för beslutet om uppgradering. Regnet tilltog under natten, det blåste på rejält och blixtar och dunder avlöste varandra. Jag låg och tittade på himlen

Dags att ta farväl??
fredag 5 december 2014 - Salima, Centrala regionen, Malawi

Fredag o sista dagen på projekten här i Lifuwu. Så tråkigt att lämna nya vänner o hela denna byn o detta land. Skulle gärna komma tillbaka, kan ju hoppas att jag kan göra det. Strax innan jag skulle gå från kliniken kom mr Zakeu, "doktorn" förbi o frågade hur det var. Tyckte det var

Bodil Kvick
MammaBodil i Volontärresa till Malawi
Senast aktiv - från Kungsbacka, Hallands län, Sverige
Rosa Bussarna till Gorillorna samt återbesök i Malawi

Rosa Bussarna till Gorillorna samt återbesök i Malawi

7 januari 2019 - 11 februari 2019

Först reser jag med Rosa Bussarna till Rwanda och Uganda. Besöker Bergsgorillorna i Uganda. När denna resan är över, 22 januari, så åker jag inte hem utan flyger till Malawi för att återse byn Lifuwu och mina vänner där. Ska volontärarbeta med Help2kids igen.

Äventyr i östra och södra Afrika

Äventyr i östra och södra Afrika

27 november 2015 - 9 januari 2016

Några veckors äventyr i östra och södra Afrika.

Volontärresa till Malawi

Volontärresa till Malawi

18 oktober 2014 - 7 december 2014

Den 18 oktober åker jag iväg på en volontärresa igen. Det blir Afrika igen men denna gången ska jag till Malawi och en by som heter Lifuwu vid stranden av Malawisjön. Jag åker med en schweizisk organisation som heter help2kids, www.help2kids.org

Mexico + Mama Africa

Mexico + Mama Africa

9 december 2013 - 12 februari 2014

En efterlängtad äkta backpacker resa i södra Afrika med en inklämd sista minuten tripp till Mexico. Kan inte bli bättre blandning! :)

Med bil genom södra Afrika

Med bil genom södra Afrika

27 juli 2013 - 31 augusti 2013

Bil genom Botswana, Zambia, Malawi, Moçambique och Swaziland.

ciklidjakten

ciklidjakten

18 juni 2012 - 15 juli 2012

Praktik i Malawi

Praktik i Malawi

4 september 2011 - 6 januari 2012

En resa till Malawi Afrika för att göra min socionompraktik i 4 månader. Resor tillsammans med en klasskamrat Christian Persson.

Södra afrika- 6 länder 2011

Södra afrika- 6 länder 2011

3 september 2011 - 15 oktober 2011

Kombination av två rundresor med Drifters Adventours, min favoritarrangör av rundresor i södra afrika! Härligt liv ute i Botswanas nationalparker, adrenalinfyllda Victoriafallen, djurliv och kanotcamping i Zambia, sjöliv i Malawi, dykning och snorkling i Mocambique och Krugerparken i Sydafrika. Äntligen är det dags för ännu en resa till afrika - "my home away from home"!

Its time for Africa!

Its time for Africa!

13 mars 2011 - 27 maj 2011

Its time. Africa here we come!! :D Jag och Michaela tar oss nu till ännu ett dammigt hörn av denna fantastiska värld- till världsdelen där allt har sitt ursprung. En bussresa med AcaciaTours, ett engelskt bolag med lång erfarenhet av resor i hela Afrika. Turen kallas Ultimate African Overlander och kommer att börja i Kenya, Nairobi, och avslutas 58 dagar senare i Sydafrika, Kapstaden. Vi bor i camps mitt på savannen med bara dess djur som sällskap. Då vi faktiskt bor mitt ute i ingenstans, kan det vara svårt att uppdatera så väl dagbok som bilder. Men försöker så gott som möjligt att ta med er alla på detta, livets största äventyr!

Vår stora resa

Vår stora resa

9 februari 2011 - 11 juli 2011

Resan utgår från London med sikte mot Nairobi. Efter äventyr i södra Afrika med mycket safari, fortsätter vi till Singapore för att uppleva sydostasien. I början av maj flyger vi till Sydney där vi bland annat kommer hälsa på hos goda vänner. På vår resa kommer vi också uppleva Nya Zeeland och den exotiska ön Rarotonga, innan vi återvänder till London och därefter till ett förhoppningsvis soligt Sverige.

Bodil Kvick
MammaBodil