Salima

Ingen outreach idag heller :(
torsdag 7 februari 2019 - Salima, Centrala regionen, Malawi

Regnade när jag gick upp o det hade det nog gjort nästan hela natten. Avtog innan vi skulle ge oss iväg på våra aktiviteter men pga regnet så blev det inte någon tur till byn som stog i tur för att få besök idag o därför fick vi inte väga barn idag heller tyvärr. Jag, Vicky o Sina

Det bidde ingen klänning, det bidde........
onsdag 6 februari 2019 - Salima, Centrala regionen, Malawi

Onsdag o då var det mandasi till frukost igen, mums!! Jag o Vicky skulle iväg till Chisomo, förskolan som startar 8.00.Innandess så instruerade jag Andres som skulle åka till Salima tillsammans med Sina för att handla. Han skulle få ta ut lite kontanter i bankomaten, handla lite o hämta min

Shopping i Salima
lördag 2 februari 2019 - Salima, Centrala regionen, Malawi

Hade inte något mobilnät från igår vid lunch tills jag idag var på väg till Salima. Då satte det igång igen o telefonen surrade hela tiden av nya meddelanden. Fick så småningom skickat meddelande till Angelica o gratulerat på födelsedagen. Därför börjar jag här med ett Hipp, Hipp,

Dags att ta farväl??
fredag 5 december 2014 - Salima, Centrala regionen, Malawi

Fredag o sista dagen på projekten här i Lifuwu. Så tråkigt att lämna nya vänner o hela denna byn o detta land. Skulle gärna komma tillbaka, kan ju hoppas att jag kan göra det. Strax innan jag skulle gå från kliniken kom mr Zakeu, "doktorn" förbi o frågade hur det var. Tyckte det var

Soluppgången
torsdag 4 december 2014 - Salima, Centrala regionen, Malawi

Hade ställt klockan på 4:45 idag men vaknade ändå två minuter innan detta. Hade tänkt att få se soluppgången innan jag åker hem. Shannon skulle också med så vi gjorde oss i ordning, tog med kamerorna o gick ut på stranden. Tyvärr var det lite molnigt men det var vackert ändå. Det är

Nedräkning
onsdag 3 december 2014 - Salima, Centrala regionen, Malawi

Bara två dagar kvar nu, sen har faktiskt hela 7 veckor gått, tro det eller ej!! Igår var det kliniken som vanligt. Festus är ju ledig o Tamanda är där istället. Syns när en kvinna "is in charge"! Det var ordning i skåpen, pillrena stog t.o.m. i bokstavsordning!! Jag räknade Aspirin, 1000

World Aids day
måndag 1 december 2014 - Salima, Centrala regionen, Malawi

Tina- the performance went well! I remembered my two words, thank god?? Ja, idag var alltså Världs AIDS dagen, jag återkommer till den. Vi började med outreach tillsammans med Nicole o då blir det inte mkt skratt inte, inte så mkt samtal under resan heller. Idag var vi i den mestadels

Sista helgen här i Malawi
söndag 30 november 2014 - Salima, Centrala regionen, Malawi

Lördag igen, nästa lördag åker jag hem. Första Advent i morgon o Andra Advent kommer jag hem. Inte klokt vad fort tiden går! Sov sådär inatt, var vaken en lång stund mitt i natten. Även med två fläktar somblåste så var det varmt. Gick upp ca halv sju o halv åtta var det frukost som

Only one week left
fredag 28 november 2014 - Salima, Centrala regionen, Malawi

Fredag igen o nu är jag inne på de sista dagarna här i denna lilla byn i Malawi. Glömde nog skriva igår att jag missade två noshörningar som badade i sjön! När vi kom från drama gruppen igår em så var ju klockan ganska mkt o då hade de andra fått se noshörningarna i sjön nedanför

Senast aktiv - från Kungsbacka, Hallands län, Sverige
En mindre i "familjen" , we miss you Tina??
torsdag 27 november 2014 - Salima, Centrala regionen, Malawi

Torsdag o det betyder outreach day. Eftersom Tina skulle åka härifrån idag så åkte bara jag med Amy ut. Vi skulle till Dumira bay, den by som ligger längst härifrån o där jag varit en gång förut. Resan tog ca 45 min o var stundtals som berg-o-dalbana med alla sina gropar i vägen. Vi

Rosa Bussarna till Gorillorna samt återbesök i Malawi

Rosa Bussarna till Gorillorna samt återbesök i Malawi

7 januari 2019 - 11 februari 2019

Först reser jag med Rosa Bussarna till Rwanda och Uganda. Besöker Bergsgorillorna i Uganda. När denna resan är över, 22 januari, så åker jag inte hem utan flyger till Malawi för att återse byn Lifuwu och mina vänner där. Ska volontärarbeta med Help2kids igen.

Volontärresa till Malawi

Volontärresa till Malawi

18 oktober 2014 - 7 december 2014

Den 18 oktober åker jag iväg på en volontärresa igen. Det blir Afrika igen men denna gången ska jag till Malawi och en by som heter Lifuwu vid stranden av Malawisjön. Jag åker med en schweizisk organisation som heter help2kids, www.help2kids.org

Södra afrika- 6 länder 2011

Södra afrika- 6 länder 2011

3 september 2011 - 15 oktober 2011

Kombination av två rundresor med Drifters Adventours, min favoritarrangör av rundresor i södra afrika! Härligt liv ute i Botswanas nationalparker, adrenalinfyllda Victoriafallen, djurliv och kanotcamping i Zambia, sjöliv i Malawi, dykning och snorkling i Mocambique och Krugerparken i Sydafrika. Äntligen är det dags för ännu en resa till afrika - "my home away from home"!

MammaBodil