Mabul Island

Hälsningar från Borneo
onsdag 25 september 2013 - Mabul Island, Sabah, Malaysia

Nu har vi snart varit en vecka i Sabah, den östra av två delstater i malaysiska Borneo. Vi startade med två nätter i Kota Kinabalu, KK, där vi genast konfronterades med en helt annan mentalitet än i Thailand. Istället för tuktuk-storyn blev vi här bjudna på en taxiresa från flygplatsen

Linnea Nissen
Linneanissen i Vildiskollektivet på vift
Senast aktiv - från Hongkong, Hongkong
Antligen online igen
söndag 18 december 2011 - Mabul Island, Sabah, Malaysia

Som ni kanske insett sa har vi inte varit sa himla flitiga pa att uppdatera var dagbok. Anledningen till detta ar att det har varit svarare att hitta nagot bra internet an vad vi forvantat oss. Denna uppdatering kommer darfor att bli av det langre slaget. Efter 3 dagar i djungeln atervande en

Semporna + Pulau Mabul
lördag 19 mars 2011 - Mabul Island, Sabah, Malaysia

I tisdags kom vi fram till Semporna efter en bussresa på 4 timmar. Som tur var är vägarna här på östkusten mycket rakare än mellan Kota Kinabalu och Sandakan så det var en behaglig resa. När vi stannade i en liten "by" för att äta var jag bara sugen på någon typ av mellanmål. Jag såg

caroline.nilsson
Caroline.Nilsson i Sydostasien
Senast aktiv - från Hua Hin, Prachuap Khirikhan, Thailand
Har klivit upp ur det Stora Blå
onsdag 11 augusti 2010 - Mabul Island, Sabah, Malaysia

Hej, alla! Nu är vi tillbaka i storstadsdjungeln (KL) efter en avkopplande tid utan internet & andra moderniteter.... Har lämnat Borneo med en eller annan souvenir i baggaget, men viktigast av allt: En massa upplevelser & intryck att minnas & glädjas över! Det har varit en både innehållsrik

Andra etappen
lördag 31 juli 2010 - Mabul Island, Sabah, Malaysia

Lördagen den 24 juli åkte vi iväg tidigt från Kota Kinabulu för att ta oss till Mt Kinabalu nationalpark. Här stod det bergsbestigning på programmet under två dagar. Första dagen började vi på ca 1.800 möh och hade framför oss en uppförsbacke på sex kilometer innan vi kom upp till

Karin Schrewelius
Angelholmers i Borneo
Senast aktiv - från Storgatan 35, Ängelholm, Skåne län, Sverige
onsdag och torsdag
lördag 6 mars 2010 - Mabul Island, Sabah, Malaysia

Onsdag den 3 mars Idag har vi haft det så skönt, vi tog en båt efter frukost ut mitt på öppet hav och snorklade! Jätte skönt till en början, tills vi började känna stickningar på kroppen och i ansiktet. Det var små små bränn maneter, som inte ens gick att se och dom fanns lite

Sol och bad med havsskoldpaddor!
onsdag 3 mars 2010 - Mabul Island, Sabah, Malaysia

måndag den 1 mars 2010 Äventyr i Borneos djungel Nu har vi varit på en båttur längs floden Kinbantang som går genom delar av Borneos djupaste regnskog. Den är oerhört rik på djurliv av olika sorter, det går nästan se allt om man har tur! Vi såg mest olika apor, ödlor men också en

Lata dagar...
torsdag 25 februari 2010 - Mabul Island, Sabah, Malaysia

Hej allihop, Vi har det bara bra. Dyker varannan dag, slappar och snorklar varannan. Vi aker till nya dykstallen hela tiden och man kan snorkla hur mycket som helst utanfor var brygga. Man ser nya fiskar varje gang. Sen ar det sa kul med alla manniskor man pratar med, alla har sina historier att

Annika Lindén
Annika_Linden i Rundresa i Asien
SAME THE SAME
torsdag 25 februari 2010 - Mabul Island, Sabah, Malaysia

Hejsan! 23/2 Efter återhämtat mig för öl/rom-allergin så tillbringa jag dagen med att snorkla. och änligen fick jag simma med sköldpaddor. Det är magiskt att se dessa varelser under vatten. Tolverundorna börjar se bra ut. Annika är min tolvebitch och ska förbli så. 24/2 Dykdag 2 dyk

Hans Linden
Hans_Linden i Asien 8 VECKOR
Fundyk siamililand
torsdag 25 februari 2010 - Mabul Island, Sabah, Malaysia

Upp i ottan för frukost, sedan samla ihop alla delarna för att sedan tillbringa en timme i speedbåt till Siamil Iland. Här skulle vi dyka hela dagen (3 dyk). Man kallar vissa dyk för MUCK-dyk. Man ska hitta små snigla och annat smått. Dyken gick riktigt bra. På dit vägen hade vi förbrukat

Hans Linden
Hans_Linden i Asien 8 VECKOR
Vildiskollektivet på vift

Vildiskollektivet på vift

2 september 2013 - 19 december 2013

Malaysia/Indonesien2011

Malaysia/Indonesien2011

6 december 2011 - 2 januari 2012

Efter många om och men ska vi äntligen komma iväg på vår resa. Den börjar i Kuala Lumpur för att sedan gå vidare tlll Borneo. Var resan går efter det får vädret bestämma.

Sydostasien

Sydostasien

10 februari 2011 - 21 juni 2011

Äntligen är det dags. Min och Johans resa till Sydostasien. Planerna ar lösa; den 10 februari åker vi till Bangkok via Berlin. Två nätter är bokade på Lamphu Tree Hotel och se'n... får vi se! Vi har iallafall tänkt hinna med Thailand, Vietnam, Indonesien, Malaysia och Australien.

Borneo

Borneo

19 juli 2010 - 15 augusti 2010

Tillbaka till Paradiset

Tillbaka till Paradiset

16 juni 2010 - 13 augusti 2010

Efterlängtad resa! Vi kommer besöka alla favvoställen. Den här gången blir Borneo även av med dyk kring Sipadan, say no more!!!

Malaysia Adventure

Malaysia Adventure

31 januari 2010 - 24 februari 2010

Rundresa i Malaysia.

Expedition Asien

Expedition Asien

25 januari 2010 - 24 mars 2010

[b]Bröllopsresa med äventyr och romantik![/b]

Äntligen Borneo

Äntligen Borneo

16 januari 2010 - 7 februari 2010

äntligen.

Malaysia 2010

Malaysia 2010

16 januari 2010 - 6 februari 2010

Den 16e jan 2010 åker Pierre och Moa till [i]Malaysia[/i] för ett tre veckor långt äventyr. För familj och vänner som upplever saknaden som allt för stor att utstå och måste få en dos av vår obotliga charm ska vi försöka dokumentera resan här med text och bilder.

Asien 8 VECKOR

Asien 8 VECKOR

16 januari 2010 - 14 mars 2010

En Resa till Asien som Backpacker........ Njuta, vandra, äta äta äta. Skrev jag äta 3 ggr. Jag tycker om mat. he he

Ina Kristensen
MimmiochMusse