En vecka på 100x250 meter
lördag 7 mars 2020 - Maafushi, North Central Province, Maldiverna

Öarna är väldigt små och det är ingen myt att man går runt ön på 10 minuter. Vi har upplevt dom kritvita stränderna och turkosblå vattnet. Nog är det lika vackert som på bild och det erbjuds mycket vattenaktiviteter. Med syklop på är det som att simma i ett akvarium, färgglada fiskar

Soliga, sköna dagar.
måndag 17 februari 2020 - Maafushi, North Central Province, Maldiverna

På Maafuchi.Nu har vi tillbringat några dagar här. Övervägande fint väder, 30-32 grader lite moln ibland och behaglig vind.Vi har en mycket härlig badvik alldeles utanför hotellet, det går absolut ingen nöd på oss. Dagarna går väldigt fort och sol och bad gör att man inte kräver så

ewaleo i Maldiverna och Qatar
Kristianstad Maafushi
lördag 15 februari 2020 - Maafushi, North Central Province, Maldiverna

Kristianstad till Maafushi.Sen eftermiddag från Kristianstad med buss och tåg. Gott om tid på Kastrup (som vanligt har vi tidsmarginal där!). Nattflyg till Doha, landade tidig morgon (två timmar ”tappade” på vägen). Imponerande många resenärer på gång på den stora flygplatsen Hamad

ewaleo i Maldiverna och Qatar
ö-hopp och snorkeltur
tisdag 12 februari 2019 - Gulhi, North Central Province, Maldiverna

Gjorde en dagstur igen. Besökte 2 öar varav Guhli var den vackraste. Gjorde stopp på sandbank och snorklade på rev ute i havet. En supeŕkul Brasilianska var med och spelade. Skrattade åt allt och allt var super tyckte hon. Själv tyckte jag reven såg lite trötta ut...tyvärr.På kvällen

solsken o dykning
måndag 11 februari 2019 - Maafushi, North Central Province, Maldiverna

Solade på förmiddagen. Gick ut till sandbanken som är en bit ut i vattnet.På eftermiddagen gjorde jag ett dyk. Rätt lätt, men mitt första vrakdyk...Dök genom grotta först. Såg inga märkvärdigare djur än fiskar av alla möjliga slag. Testade hur min nya kamera fungerar under vattnet.

lyxig dag på resort
söndag 10 februari 2019 - Rannaalhi, North Central Province, Maldiverna

Kostade på mig en heldag på resort. Det var det värt. Solstolar och beachhandduk var ju en sak. Men gratis drinkar, hur många man ville, solsken, lunch med superbra dessertbord. Kaffe o drycker gjorde sitt till. Bra snorkling medmycke fisk. Såg en liten haj - Max 1 meter från strandkanten,

Bästa dyken
lördag 9 februari 2019 - Maafushi, North Central Province, Maldiverna

Har gjort de bästa dyken i mitt liv. Så galet vackert. Kanoniskt. Hajar, sköldpaddor, rockor, alla supervackra fiskar i alla färger. Alla fula fiskar som parrotfish och gigantiska napoleonfisken. Stor var även de humrar som lurade under korallerna. Såg bläckfisk och muränor. Efter dyker

Åska o regn
fredag 8 februari 2019 - Maafushi, North Central Province, Maldiverna

Vaknade mitt i natten av rejäla åskknallar och blixtar. Det spöregnade och med plåttak över rummet är det omöjligt att sova. Åskan pågick även på förmiddagen. Jag gick ut vid lunchtid då det fortfarande var helgrått, men regnet hade avtagit. På beachen var det ändå redan fullt.

Uppe med tuppen
torsdag 7 februari 2019 - Maafushi, North Central Province, Maldiverna

Vaknade och tittade på klockan (telefonen). 0753. Jag hade satt alarmet på 8 så då var det ändå dax att kliva upp. Taxin till färjan var beställd till kl 9 så det fanns inte mycke tid till att dra sig.Jag klev upp, packade ihop de få sakerna jag hade dragit fram, redo att åka så snart

Första natten på Malé
onsdag 12 december 2018 - Malé, Maldiverna

Igår, efter en så bra ID resa, landade vi på Malé,  Maldivernas huvudstad. Att mötas utav värmen var så efterlängtat. Kapten briefade att temperaturen var 29 grader och de kändes när vi klev av planet .Efter att vi gått igenom passkontroll o hämtat väskorna så mötte vi Pablo som

Yenny Illezca
Yenny79 i Maldiverna
Senast aktiv - från Dhaalu Atholhu, Central Province, Maldiverna
Maldiverna och Qatar

Maldiverna och Qatar

11 februari 2020 - 4 mars 2020

Avresa på kvällen från Kastrup. Byte i Doha, Qatar och nästa dag landar vi på Malé. Båt till Maafushi, en vecka på Kaani Beach. Tillbaka till Malé (!) och därifrån till Malahini. Sol och bad en vecka. Vi lämnar Maldiverna för Doha, Qatar där vi har en vecka i storstad för återanpassning till Kristianstad.

Journey of a lifetime

Journey of a lifetime

4 december 2019 - 31 december 2020

Relax i Asien

Relax i Asien

29 januari 2019 - 18 februari 2019

Då jag hade många semesterdagar sparad sedan föräldrarledighet (för typ 15 år sedan) bestämde jag mig för att åka iväg på en ensamtrip till Asien. Thailand, Singapore, Maldiverna och Dubai på knappt tre veckor.

10 december 2018 - 10 mars 2019

Pablo har fått jobb utomlands! Inte till en vanlig stad i Europa utan till Maldiverna på en liten ö som heter Kudahuvadhoo. Där ska vi bo de närmsta 3 månader....

Asia 2016

Asia 2016

16 september 2016 - 17 oktober 2016

Med fokus på strand, mat, dryck, vandring, djur och natur. Tre länder ligger i programmet att besöka. Maldiverna, Malysiska Borneo och Taiwan. Häng med!

Honeymooooooon in Dubai & Maldives

Honeymooooooon in Dubai & Maldives

1 april 2015 - 11 april 2015

Man gifter sig en gång i livet. Man åker på honeymoon en gång i livet. Destinationen man väljer ska vara attraktiv. Det blev Maldives. Eftersom vi skulle byta flyg i Dubai så valde vi stop-over både på vägen dit och hem.

Barfotaliv på Maldiverna

Barfotaliv på Maldiverna

4 mars 2015 - 17 mars 2015

En gammal dröm går i uppfyllelse!! Bara vi två... i turkosa vatten o på korallvita stränder... bland tropiska fiskar, valhajar, delfiner, sköldpaddor, djävulsrockor... Och så tänkte vi fira en födelsedag också... ;-)

21 februari 2015 - 8 mars 2015

Sri Lanka, resa nummer två.

Sri Lanka, resa nummer två.

142
158