Meknès-Tafilalet

bumpy ride
torsdag 20 september 2018 - Merzouga, Meknès-Tafilalet, Marocko

In addition to the Rif mountains in the north, the Atlas ranges transverse the country, divided into the Middle Atlas, the High Atlas and the Anti-Atlas. It is one of the highest mountain range in Africa, separating the Sahara from the coastal region. The mountain slopes and valleys are inhabited

Sanna Wiklund
charis i Multi-faceted Morocco
Senast aktiv - från Vasa, Finland
what remains of a glorious past
söndag 16 september 2018 - Moulay Idriss Zerhoun, Meknès-Tafilalet, Marocko

For some reason, I never imagined Morocco as a land of agriculture, but the truth is that about 30% of the area is farmland with very fertile, black soil. Yellow melons scattered like Easter eggs over field after field and hay stacks the size of barns whizzed past as we hurried towards the site of

Sanna Wiklund
charis i Multi-faceted Morocco
Senast aktiv - från Vasa, Finland
The Imperial March
onsdag 14 november 2018 - Meknès, Meknès-Tafilalet, Marocko

Vi tog tåget från Fès till Meknes efter lunch och från stationen i Meknes en taxi till medinan där vi hade vårat boende bokat på en riad. Städerna ligger bara en 45 min tågresa emellan men med taxi, tågförsening och lite framförhållning tog det 2 1/2h från dörr till dörr. Framför

Kakihara i This time for Africa
It came from the desert
onsdag 7 november 2018 - Merzouga, Meknès-Tafilalet, Marocko

Vi började dagen med den frukost som får ses som standard här nu i Marocko. Bröd, honung, pannkaka, juice och té. Efter den tidiga frukosten satt vi upp i minibussen vid halv åtta och körde för att plocka upp de andra som sov på andra ställen. Vi körde i morgonljuset fortsatt österut

Kakihara i This time for Africa
Framme hos Kamelerna
tisdag 24 april 2012 - Merzouga, Meknès-Tafilalet, Marocko

Tisdag 24 april Bussen avgick nästan exakt på tid idag, 07.00. Men efter en kvarts resa upptäcker vi att två personer blev kvar på hotellet. Dom blev placerade i taxi för att köra i kapp oss. Ännu en dag med ett annorlunda och vackert landskap som vi färdas igenom. Idag har vi 400 km resa

Annika O Hans Wilén
AnnikaoHans i Marokko
Senast aktiv - från Marrakech, Marrakech-Tensift-Al Haouz, Marocko
Atlasbergen
fredag 24 december 2010 - Azrou, Meknès-Tafilalet, Marocko

Vi har nu upplevt både regn, hagel o snö uppe i bergen; ca 5-10 grader och lika dant inomhus. Men ikvall har vi lyckats hitta lite vin och öl. så nu blir det fest med det supertrevliga reskamraterna. GUD JUL Kram Lena

Lena Grönberg
robertolena i Marocko
Senast aktiv - från Larache, Tanger-Tétouan, Marocko
Gestatten - White Rhino
lördag 10 april 2010 - Erfoud, Meknès-Tafilalet, Marocko

Ein wenig haben wir ja vor der Marokko-Reise schon von unserem Reisegefährten „White Rhino“erzählt und ein paar Bilder habt Ihr im Reisetage auch schon gesehen. Als wir ihn letzes Jahr gekauft haben, waren wir extrem von seiner Größe beeindruckt. Wie ein großer, weißer Elefant. Aber ein

Dagmar Girod
dag-go i Marokko again!
Senast aktiv - från Aachen, Nordrhein-Westfalen, Tyskland
Multi-faceted Morocco

13 september 2018 - 27 september 2018

Colourful, monochrome, abundant, arid - Morocco is everything!

This time for Africa

2 november 2018 - 18 november 2018

Marokko

21 april 2012 - 28 april 2012

En resa till Marrakech som kommer att fortsätta med buss till Ouazazate -> Merzouga -> vidare med kamel ut i tältläger och sedan åter till Marrakech. Ska bli mycket spännande.

Marocko

11 december 2010 - 15 januari 2011

Marokko again!

4 april 2010 - 24 april 2010

Bei unserer letzten Marokko-Reise hatten wir das Gefühl "da müssen wir wieder hin"! Das werden wir in diesem Frühjahr dann auch machen, unserer neues Fahrzeug testen und den Toubkal besteigen!