Merzouga

bumpy ride
torsdag 20 september 2018 - Merzouga, Meknès-Tafilalet, Marocko

In addition to the Rif mountains in the north, the Atlas ranges transverse the country, divided into the Middle Atlas, the High Atlas and the Anti-Atlas. It is one of the highest mountain range in Africa, separating the Sahara from the coastal region. The mountain slopes and valleys are inhabited

Sanna Wiklund
charis i Multi-faceted Morocco
Senast aktiv - från Vasa, Finland
It came from the desert
onsdag 7 november 2018 - Merzouga, Meknès-Tafilalet, Marocko

Vi började dagen med den frukost som får ses som standard här nu i Marocko. Bröd, honung, pannkaka, juice och té. Efter den tidiga frukosten satt vi upp i minibussen vid halv åtta och körde för att plocka upp de andra som sov på andra ställen. Vi körde i morgonljuset fortsatt österut

Tr
Kakihara i This time for Africa
Senast aktiv - från Kalmar, Kalmar län, Sverige
Framme hos Kamelerna
tisdag 24 april 2012 - Merzouga, Meknès-Tafilalet, Marocko

Tisdag 24 april Bussen avgick nästan exakt på tid idag, 07.00. Men efter en kvarts resa upptäcker vi att två personer blev kvar på hotellet. Dom blev placerade i taxi för att köra i kapp oss. Ännu en dag med ett annorlunda och vackert landskap som vi färdas igenom. Idag har vi 400 km resa

Annika O Hans Wilén
AnnikaoHans i Marokko
Senast aktiv - från Marrakech, Marrakech-Tensift-Al Haouz, Marocko
Multi-faceted Morocco

13 september 2018 - 27 september 2018

Colourful, monochrome, abundant, arid - Morocco is everything!

This time for Africa

2 november 2018 - 18 november 2018

Marokko

21 april 2012 - 28 april 2012

En resa till Marrakech som kommer att fortsätta med buss till Ouazazate -> Merzouga -> vidare med kamel ut i tältläger och sedan åter till Marrakech. Ska bli mycket spännande.