Tanger

Studiebesök
lördag 13 april 2019 - Tanger, Tanger-Tétouan, Marocko

Fram till idag så har resan fortskridit utan problem, och fortsätter så att göra. Dock så var studiebesöket och konventet väldigt rörigt. En organisation som säkerligen gör ett stort och viktigt arbete med migranter, men som vi ej kunde greppa då det enbart talade franska med oss, och

Marocko 2
söndag 20 december 2015 - Tanger, Tanger-Tétouan, Marocko

Hej! Så har vi då anlänt Marocko. I torsdags kom vi till Marrakech där vi landade. Vi tog därifrån en buss in till stan och gick vidare till det hotell vi skulle samlas på, kl 12. Gruppen består av 11 personer varav 2 är herrar. Här är det behagligt varmt ca 24 grader dagtid. Kvällstid

Forsta tavlingsdagen
tisdag 20 januari 2015 - Tanger, Tanger-Tétouan, Marocko

Första dagen för mig med tävlingsmoment. Tanken med tävlingen är att åka mellan olika punkter och tex se vad det står på skylten eller helt enkelt bara passera olika punkter. Blev en hel del att köra på "kostigar". Fascinerande vad bra en bil är på att klättra. På slutet hjälpte jag

Magnus Gustavsson
Ingenjören i Skepptuna-Bamako
Senast aktiv - från Sigtuna, Stockholms län, Sverige
Framme i Tanger
måndag 19 januari 2015 - Tanger, Tanger-Tétouan, Marocko

Framme i Tanger. Tog lite tid i tullen av någon anledning men de sökte egentligen inte igenom bilen. Tog in på hotell Ryad Magador och satte igång med att byta till terrängdäck och koppla in extraljusen. Hade inte med mig tillräckligt med kontakter men lyckades hitta två stycken efter att

Magnus Gustavsson

SofieRosmark i Utbytesår i Spanien
Senast aktiv - från Fuengirola, Andalusien, Spanien
Afrika, Marocco - Mint te och araber
tisdag 27 augusti 2013 - Tanger, Tanger-Tétouan, Marocko

Efter 6 timmar välbehövlig sömn gick jag motvilligt upp för att ta bussen till Tarifa. Härifrån skulle jag sedan ta färjan mot Tangier, Marocco och Afrika! Jag hade egentligen bara 3 saker jag ville göra här. Köpa en magnet, dricka en mint te och se deras Grand Socco. Jag började med en

Africa, My Africa
torsdag 23 december 1999 - Tanger, Tanger-Tétouan, Marocko

December 23, 1999 Check, now I’ve visited my first continent outside Europe namely Africa. Me, Susanne, Daniel and Henning did a daytrip to Tangier in Morocco from Fuengirola. Mostly we were driven around like a herd of sheep’s. We got to sit on a camel, see a snake charmer (-God damn I was

Ben Newton
Berkajr i Living in Fuengirola in Spain
Senast aktiv - från Gävle, Gävleborgs län, Sverige
Efter nàgra dagars solande...
onsdag 27 juli 2011 - Tanger, Tanger-Tétouan, Marocko

Vi har haft sàààà varmt och gott i spanien. Nar vi àkte hem igàr fran Tanger sà fròs vi i bilen när det var 27 grader... snacka om att vi vant oss vid värmen :-). I torrevieja har vi badat massor och snorklat. Provade ocksà att bada i en saltsjö. Sàà häftigt! snacka om att flyta som

Mariana Karlsson
Barbrobabe i Torrevieja 2011
Senast aktiv - från Torrevieja, Valencia, Spanien
Choklad och kaffe till frukost
tisdag 12 juli 2011 - Tanger, Tanger-Tétouan, Marocko

Nu ar vi framme i marocko. Igar akte vi forst buss fran Sevilla till Algecira. Darifran tog vi sedan en buss till Tarifa och fortsatte med bat sista biten till Tanger. Gardagen tillbringade vi till storsta del pa marknaden. Strosade runt och kollade pa saker. Mikael kopte sig en tjusig klocka,

Anna Granbom
AnnaGranbom i Spanien-Marocko
Senast aktiv - från Singapore, Singapore
Afrika nästgårds...
tisdag 12 oktober 2010 - Tanger, Tanger-Tétouan, Marocko

Nu har kylan kommit kvälls- och nattetid och även om jag inte är frusen av mig så tänker jag på det då jag har levt i ständig värme i mer än fyra år. Jag packade ner badkläderna för jag skulle bada på den långa stranden i Tanger, Marocko, under min fyra dagars tur till värmen.

Studieresa i Marocko och Spanien

Studieresa i Marocko och Spanien

8 april 2019 - 17 april 2019

Över gilbraltarsundet mellan två kontinenter, Europa och Afrika.

Marocko dec15-jan16

Marocko dec15-jan16

17 december 2015 - 4 januari 2016

En rundresa i Marocko med Läs&Res.

Skepptuna-Bamako

Skepptuna-Bamako

15 januari 2015 - 1 februari 2015

Jag ska delta i välgörenhetsrallyt Budapest-Bamako. Bamako ligger i Mali. Jag kör min Chevrolet s10 årgång 2002 och ämnar skänka den om och när jag kommer fram.

Utbytesår i Spanien

Surfa i Portugal med stop i Finland, Gibraltar, Spanien och Marocco

Torrevieja 2011

Torrevieja 2011

17 juli 2011 - 31 juli 2011

Sola, bada och leta lägenhet till abuela!

Spanien-Marocko

Spanien-Marocko

9 juli 2011 - 23 juli 2011

En planerad impulsresa. Lite äventyr, lite bad och lite av varje :)

Hemma i Europa och Madrid - staden som aldrig sover

Hemma i Europa och Madrid - staden som aldrig sover

18 augusti 2010 - 23 juni 2011

Ett nytt kapitel i min resdagbok tar dig till Madrid och Spanien först och främst. Under kommande läsår ska jag arbeta på den Skandinaviska skolan i La Moraleja, Madrid och det kommer att bli en spännande utmaning. Sedan det var ett tag sedan jag bodde i Europa, så hoppas och tror jag på fler resor i Sydeuropa och Nordafrika under året. Nu har jag köpt en ny kamera efter stölden på Kuba så bilderna ska bli vackrare än någonsin. Beskåda dem, läs mina inlägg och bli ressugen!

Marokko again!

Marokko again!

4 april 2010 - 24 april 2010

Bei unserer letzten Marokko-Reise hatten wir das Gefühl "da müssen wir wieder hin"! Das werden wir in diesem Frühjahr dann auch machen, unserer neues Fahrzeug testen und den Toubkal besteigen!

Chicas locas en España

Chicas locas en España

16 maj 2010 - 25 maj 2010

Vamos a España!! Dos chicas locas! Me gusta!!!!!!! 10 dagar i paradiset (??), Emma och jag! Ska bli roligt - minst sagt!

Vanessa Öhrström
nessaliten