Mexiko

Latar-dagar
torsdag 12 mars 2020 - Isla Holbox, Quintana Roo, Mexiko

Vi har hittat ett café med oerhört goda foccacia mackor som blivit våra lunchfavoriter. Sedan att jag får en iced milkshake mintchocolate frappuccuno till efterrätt för johan tycker att jag är värd det gör hela dagen toppen!  Han är ju helt o hållet fantastisk den där

Senast aktiv - från Prag, Tjeckien
Sista dagen på playa del carmen
måndag 9 mars 2020 - Chiquilá, Quintana Roo, Mexiko

Sista dagen i playa del carmen drog jag med johan till ett kvartersloppis. Där fanns avsågade glasflaskor och massa småväxter till försäljning. Kanske inte direkt ngt för oss. Så johan fick gå 45 min i värme helt i onödan! Eller kanske inte helt, han fick köpa oss en tequila på vägen

Cozumel
fredag 6 mars 2020 - San Miguel, Quintana Roo, Mexiko

Jag undrar när tjejerna vid frukostbuffén kommer säga åt oss ni har semester?! När ska ni sluta trycka i er frukost på 20 min och sedan springa från hotellet? Japp för även idag fick vi springa iväg för att hinna med färjan till Cozumel. Vi Skulle med en snorkeltur som det visade sig

Senast aktiv - från Prag, Tjeckien
Valladolid, ek balaam & cenote oxham
fredag 6 mars 2020 - Valladolid, Yucatán, Mexiko

Det verkar som att vår passa tid förmåga är helt off denna resa. Vi hade hittat en gratis rundvandring av valladolid kl 10. Och det skulle ta 1,5h att köra dit.. gick vi från hotellet i god tid? Nope.. När vi kom in i parkeringsgaraget var det lite bökigt att köra ut. Små

Chichen itzá
onsdag 4 mars 2020 - Chichén Itzá, Mérida, Yucatán, Mexiko

Chichen itzáTidig morgon nalkades, hotellpersonalen sov på soffan när vi passerade receptionen kl 5.30.. vi möttes av en minibuss tillsammans med 12 andra för att ta oss och en guide till chichen itzá. En av de gamla mayafolkets ruiner. Guiden var oerhört duktig att mixa mellan spanska och

Senast aktiv - från Prag, Tjeckien
Utforskningen av playa del carmen
måndag 2 mars 2020 - Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko

1:a natten gick ovanligt bra att sova; vaknade någongång av ett fyllegäng som skrek. Och en polisbil som pratade i högtalarna. Vi har en klubb bara 1 kvarter bort Cocobongo eller vad den nu heter. Men inget hörs från den till vårt hotellrum. När jag imorse hade legat vaken i 1,5h medans

Äntligen framme
söndag 1 mars 2020 - Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko

Nu var det äntligen dags att komma iväg! Vi har bott 3 dagar på v-gatan hos mapa (johanvar jättenöjd med 10 min till jobbet) för att vänja sissi lite, medans mapa var på sportlov i lofsdalen och hälsade på skidloffe. Japp, ni har förstått rätt mapa skall vara kattvakt och Leia 4 år

Time to go home
onsdag 31 juli 2019 - Cancún, Quintana Roo, Mexiko

Nu ser vi slutet på denna fantastiska resa. Sitter på en balkong på ett hotell nära Cancuns flygplats. Det blir tidig uppstigning imorgon, vi bör vara på flygplatsen vid 5.Sen vi checkade ut från hotellet i Puerto Morelos har vi åkt den korta biten till Cancun, checkat in på ännu ett

En Cenote till!
tisdag 30 juli 2019 - Puerto Morelos, Quintana Roo, Mexiko

Skrev ingen dagbok igår, hamnade i sleepmode tror jag...Vi gjorde faktiskt en sak igår- var ute o snorklade vid det, enligt alla här, näst största korsllrevet i världen (Efter Stora Barriärrevet). Många färgglada och vackra fiskar i olika storlekar, inte minst en stor hummer och en

Bonusfamiljen
måndag 29 juli 2019 - Puerto Morelos, Quintana Roo, Mexiko

Avslutade gårdagen med en promenad på detta betydligt mindre och lugnare ställe (än Playa del Carmen o Tulum). Hamnade på en restaurang med stenugnsbakade pizzor. Vi tog 2, men borde nöjt oss med 1 - de var gigantiska. En kille från Argentina kom förbi och ville sälja små

Viva la Mexico

Viva la Mexico

29 februari 2020 - 15 mars 2020

Denna gång till Mexico vi far Det är något vi kommer minnas i alla våra dar. Playa del carmen och Holbox Med flera Hoppas vi slipper corona inhalera

Kuba & Mexiko

Kuba & Mexiko

9 juli 2019 - 2 augusti 2019

Fam Jakobsson-Hansson gör en kombo-resa bestående av 10 dgr på Kuba, följt av 14 dgr i Mexiko. Häng med oss!

Isla Mujeres Mexico Sommaren 2012

Isla Mujeres Mexico Sommaren 2012

1 juli 2012 - 16 juli 2012

Mexico, Playa del Carmen

Mexico, Playa del Carmen

10 december 2013 - 24 december 2013

Två veckor i Mexicos Playa del Carmen tillsammans med min mamma, bror, svägerska, brorson samt brorsans svärmor.

Amerika't från nord till syd

Amerika't från nord till syd

10 januari 2019 - 2 april 2019

Halloj kära resedagboken! Tänka sig, jag är tillbaka. Länderna börjar fyllas på men jag har fortsatt mycket kvar. Och efter ett par år på resande fot nu både i nöje och jobb kände jag att jag borde passa på att göra en sista långresa. (Vi kan ju tro att det blir så iallafall). Inget jobb och ingen lägenhet när jag kom hem så tänkte jag lika bra att köra på denna tripp också. Så nu startar jag med ett kort stopp i USA och Fort Lauderdale innan jag åker vidare till Cancun i Mexico. Därefter är pappret blankt för denna resa ska gå i flexibilitetens tecken och bli som det blir. Målet är att lära mig spanska och dansa salsa, i övrigt bara se och upptäcka så mycket som möjligt. Med blandade känslor lämnade jag kära Sverige bakom mig återigen, och det blir aldrig lättare att säga hejdå till nära och kära. Speciellt inte till min älskade mormor som jag inte vet om jag får se vid liv igen. Men jag vet att hon kämpar på så länge hon orkar! Så jag hoppas att de som vill är med och läser om mitt nästa äventyr så ska jag försöka uppdatera så ofta jag hinner!

2019 Caribien

2019 Caribien

8 januari 2019 - 20 januari 2019

3 nätter i Miami, S Beach. Den 12 går vi på kryssning ut i Caribien. MSC Seaside heter skeppet. Med mig har jag väninna Helene fr Göteborg

Off to the Last Wonder of the World and the Greatest Diving

Off to the Last Wonder of the World and the Greatest Diving

21 augusti 2018 - 30 augusti 2018

Once more the Great One puts his back pack on. This time the mission is to complete the task of seeing Wonders of the World... Only one left... Chichen Itza. So to Mexico I go. And since I am here and I want to Scubadive at the Blue Hole, I'll do a qucikie in Belize as well

Världen runt

Världen runt

5 mars 2018 - 6 mars 2018

Sammanfattning av några oförglömliga resor världen runt.

Mexico, Yucatanhalvön.

Mexico, Yucatanhalvön.

6 april 2018 - 23 april 2018

Ett smakprov på Mexikos stränder, grottor, historia, yoga och hetta.

Ekstrands äventyr 2018

Ekstrands äventyr 2018

8 februari 2018 - 24 februari 2018

Följ oss på vårt äventyr med familjen till USA och Mexico 2018.

Daniel Stenman
Daniel9