Petrovac

Sista dagen och vikariat som strandpolis :-)
tisdag 5 juni 2018 - Petrovac, Budva Municipality, Montenegro

Efter den sköna gårdagen avslutade vi kvällen med en öl vid strandpromenaden. Lugnt och fint hade vi tänkt... ända tills ....Hämtat från fejjan :-)"Sååå.... Nu har jag varit heligt förbannad på semestern också :-)Fyra ordentligt berusade herrar passerar oss med trampbåt då vi

Dag 5
söndag 3 juni 2018 - Petrovac, Budva Municipality, Montenegro

Lugn och skönt..... Vaknar och ligger kvar en lång stund! Ingen brådska här inte :-)Soligt och varmt som alla andra dagar och vi tar oss ner till matsalen för frukost!Idag har dom varnat för höga temperaturer, men än så länge känns det som ungefär som vanligt! Enda skillnaden är att

Dag 4
lördag 2 juni 2018 - Petrovac, Budva Municipality, Montenegro

Vaknar till önnu en varm och solig dag! Visserligen ligger det lite dis i horisonten, men vadå? :-)Mäktigt att se hur bergstopparna sveps in i molnen på morgnarna och sakta tittar fram igen då dagen och solen tar över. Idag blir det en kopp kaffe uppe på vår skybar som start. Inte en

Dag 3
fredag 1 juni 2018 - Petrovac, Budva Municipality, Montenegro

Gårdagen avslutades med en god middag på strandpromenaden. Helt ljuvlig kväll och vackra omgivningar! Naturligtvis blev den en stund med våra svalor på balkongen innan det blev godnatt.Idag fredag, vaknade vi till ett strömlöst hotell. Vi insåg ganska snart att morgonkaffet var i fara :-)

Dag 2
torsdag 31 maj 2018 - Petrovac, Budva Municipality, Montenegro

Vaknade 06,20 av att Joakim (som vanligt) glömt att stänga av larmet!Somnar om igen med ett leende och vaknar så där behagligt 08.15.Tittar ut på balkongen och solen lyser rejält! Härligt!Vi startar dagen med en kopp kaffe på restaurangens stora uteservering! Fullt med fransmän som alla

Senast aktiv - från Petrovac, Budva Municipality, Montenegro
Petrovac,en liten plats vid havet
söndag 6 juli 2014 - Petrovac, Budva Municipality, Montenegro

Nu har jag bestämt mig, någon gång om många, många år ska jag lämna Sverige och finna mig en plats nere vid Medelhavet där jag kan sitta på en liten ute terrass precis som nu, dricka ett glas rött vin och äta av havets läckerheter och se på när solen går ner samtidigt som jag skriver

Tommy Essenholm
Essenholm i Kroatien Montenegro 2014
Senast aktiv - från Falkenberg, Hallands län, Sverige
Montenegro.
lördag 30 oktober 2010 - Petrovac, Budva Municipality, Montenegro

Montenegro var underbart! Varmt och skönt. Utmärkt resmål. Dock dålig engelska, så det var tyska och rysska som gällde. Är ni i Petrovac ska ni besöka Restaurang Oscar. Mums! Kan rekommendera hotel Renomé. Superfina lägenheter till ett överkomligt pris.

eeeee
torsdag 1 oktober 2009 - Petrovac, Budva Municipality, Montenegro