Nordamerika

2 352 132 Bilder & 383 376 Dagböcker

Fundraiser å födelsedag
tisdag 25 februari 2020 - Santa Teresa Beach, Puntarenas, Costa Rica

Dagarna springer fram å nu har vi bara 2 dagar kvar i Santa Teresa.   I helgen var vi i Tambor på fundraiser för sköldpaddor. Vi bodde över hos Eric å Julie.  Det började med lunch å bad när vidkom till dom det e ju varmt här. Efter en god lunch snoffsade vi om oss och gick.  Det var

Horseshoespel å umgänge med nya vänner
fredag 21 februari 2020 - Santa Teresa Beach, Puntarenas, Costa Rica

Holla från Costa Rica.Här kommer en varm hälsning från oss.  Mackan å Jennifer bemästrar vågorna med surfingbrädorna å det går bättre och bättre.  Inga lätta vågor här.  här om kvällen blev det lite vin å tapas med Juan å Cindy (som har dykfirman) vi hamnade på ett underbart

Poolhäng å surfing
fredag 14 februari 2020 - Santa Teresa Beach, Puntarenas, Costa Rica

Holla sweden,  Några rader från oss.  Vi njuter i fulla drag ca 34 grader varm å inte ett moln på himlen.  Igår var det dags för grabbarna å Jennifer att surfa.  Jesus som Sammy med flera haft lektion med tidigare skulle lära dessa nybörjare också.  Vi hoppa alla in i vår minibuss

Zipline m.m.
tisdag 11 februari 2020 - Santa Teresa Beach, Puntarenas, Costa Rica

Hallå från oss. Här kommer lite om vårt äventyr i Arenal.   Efter en mindre god frukost packade vi in oss i vår minibuss å körde mot skyadventure som arrangerade vår dag. Det var samling nio då vår guide mötte upp oss sen var det dags för en djungeltur å lite hängbroar. Vi

Äntligen på väg
söndag 9 februari 2020 - La Fortuna, Alajuela, Costa Rica

Då har äntligen vår efterlängtade resa börjar.  Det var samling hos oss på morgonen där vi hämtades av Hasse med minibussen.  Ett glatt, förväntansfullt gäng gav sig av.  En smidig resa tog oss till Kastrup, lite hysteriskt där man misstänkt Coronavius hos någon resenär, men men

+256783558048 Strong Binding love spells in Malaysia. USA, UK, Singapore, Voodoo love spells
tisdag 4 februari 2020 - Alabama, USA

Love lost spells to get your ex back, make someone love you, attract a new lover, stop your lover from cheating & lost love spells to heal a broken relationship, mend a broken heart, make your lover listen and understand you, lost love spells, online free reviews, Lost love spells in UK, Lost

Vad får vi inte missa i LA?
måndag 20 januari 2020 - Los Angeles, Kalifornien, USA

Vi skall åka till LA i april och vill få tips och ideer på vad vi kan se och göra. Tips på restauranger, barer, natur upplevelser med andra ord vad får vi inte missa i LA?

Pia Hagstedt
Pia1971 i Usa LA o Dallas
Senast aktiv - från Norrköping, Östergötlands län, Sverige
Dag 12: Dags att resa hem
måndag 6 januari 2020 - Grenada

Så var det då dags att lämna Grenada, Barbados och Karibien, i alla fall för denna gång. Vi kunde förlänga vårt rum till kl 18 och blir upphämtade kl 16 av vår representant på ön, Chermaine, så vi har nästan hela dagen på oss att bada, sola och njuta av det sista på vår semester

Sista dagarna
måndag 6 januari 2020 - Key West, Florida, USA

För det första ber jag om ursäkt för att vissa foton hamnar snett när jag lägger upp dem, jag lyckas inte vända dem rätt i telefonen så ni får vrida på huvudet!I lördags var sista dagen på stranden och vi fick till ytterligare en kajakpaddling. När vi skulle äta middag och väntade

Helena Och Johan Eriksson
JohanochHelena i Florida med Nilssons 19/20
Senast aktiv - från Islamorada, Florida, USA
Dag 11: Båtutflykt till Underwater Sculpture Park
söndag 5 januari 2020 - Saint George's, Morne Rouge, Grenada

Runt nio på morgonen blev vi upphämtade av samma chaufför som körde oss på en tur häromdagen, men idag var det istället dags för en båttur till Underwater Sculpture Park. Turen utgick från marinan i St. George's, huvudstaden på Grenada. På vägen ut fick vi se många fina båtar i

Usa LA o Dallas

Usa LA o Dallas

14 april 2020 - 24 april 2020

Vi flyger till LA och är där i 5 dagar. 19/4 flyger vi till Dallas och besöker Eddie o Olivia.

Costa Rica med familj och vänner

Costa Rica med familj och vänner

7 februari 2020 - 29 februari 2020

7 förväntansfulla resenärer denna gången. För 3:e gången får vi möjlighet att åka till detta underbara land som man inte kan få tillräckligt av. Vi ska dela denna resa med familj och vänner och det ska bli så fantastiskt.

Weekend i Paris och New York

Weekend i Paris och New York

12 januari 2016 - 21 januari 2016

Storstadsliv

Äventyr i Karibien 2019 - Barbados & Grenada

Äventyr i Karibien 2019 - Barbados & Grenada

25 december 2019 - 6 januari 2020

Denna gång tar vår Karibien-resa oss till två av våra favoritöar; Barbados och Grenada. På Barbados bor vi 5 nätter på Dover Beach Hotel i St. Lawrence Gap/Oistins-området, för att sen flyga över till grannön Grenada och tillbringa 6 nätter på Radisson Grenada Beach Resort direkt vid underbara stranden Grand Anse, känd som en av Karibiens vackraste.

Florida med Nilssons 19/20

5 december 2019 - 5 december 2019

Casinoresa till Las Vegas 2019

Casinoresa till Las Vegas 2019

7 september 2019 - 17 september 2019

Eftersom jag länge haft ett intresse för casinospel samt älskar att resa så valde jag att kombinera dessa två intressen genom en casinoresa till Las Vegas.

Med Amtrak (tåg) tvärs genom USA

Med Amtrak (tåg) tvärs genom USA

2 november 2019 - 2 november 2019

Nu är det äntligen dags.. Nu ska jag åka tåg tvärs genom USA. Från Los Angeles till Flagstaff (Grand Canyon) från Flagstaff till Chicago (där min syster Jennie møter upp) och sedan från Chicago till Boston. Häng med på min tur.. Det blir säkert några katastrofer och en massa skratt på vägen.

USA-CANADA-MADNESS

USA-CANADA-MADNESS

2 november 2019 - 1 mars 2020

Jag är och äventyrar i mitt favoritland. Först blir det road trip genom nationalparker med vandring, cykling, kanske lite klättring, paddla, vem vet... och sen nyår på Hawaii följt av fem-sex veckors skidåkning i världens bästa berg.

Kryssning i Karibien

Kryssning i Karibien

26 oktober 2019 - 10 november 2019

Så var det dags för höstsemester lagom när höstrusket kommer. Vi startar i Florida och tar sedan Crown Princess runt i Karibien. Vi kommer stanna till på Bahamas, Saint Thomas, Grenada, Bonaire och Aruba.

Christel Söderstjerna
Christelsoder