Nordamerika

2 352 146 Bilder & 383 514 Dagböcker

Shrimp Boil.
lördag 9 november 2019 - Titusville, Florida, USA

Igår var vi hela familjen till en sk. Shrimp Boil (läs Country Boil). Evenemanget hölls vid Fox Lake Park i Titusville och det var en mycket trevlig tillställning med kollegor från Kens jobb och deras respektive familjer.

Madeleine Hutchinson
Madeleine_H i USA - Florida
Senast aktiv - från Titusville, Florida, USA
Hemresa
lördag 9 november 2019 - Washington, USA

Sov ända till nio innan vi åt en sista våffelfrukost före avfärd. Packade sedan väskorna och det var verkligen på millimetrarna att vi fick igen dem. De stora väskorna vägde in på 19,5 kilo och de små på drygt tio. Dessutom är handbagagen fulla. Rekordet är nog Sofias handbagage på

Slappardag
fredag 8 november 2019 - Fort Lauderdale, Florida, USA

Idag blev det sen frukost med våfflor såklart! Tillbringade förmiddagen med att slappa på rummet och göra skolarbete innan vi begav oss ut med taxi. Per hade bestämt sig gör att köpa en ny iPad. Vi hittade också två enorma affärer med partygrejer och pyssel så nu har vi handlat till

Senast aktiv - från Fort Lauderdale, Florida, USA
Blev visst lite før mycket Pippi Långstrump som barn, eller något :-)
lördag 9 november 2019 - Grand Canyon Village, Arizona, USA

Grand Canyon dag 1Jep, precis som jag skrev häromdagen så bestämde jag mig for att gå den førsta morgonen till Grand Canyon.. och det blev visst frilufsliv på riktigt kan man säga.. Skulle på vägen køpa park-pass här i Tusayan men där var inte øppet så det fick bli på vägen vid

Land i sikte!
torsdag 7 november 2019 - Fort Lauderdale, Florida, USA

Inatt fick vi dra tillbaka klockan en timme vilket var tur eftersom vi ar i första gruppen och skulle promenera av med vårt bagage redan kl 07:30. Klockan 6 ringde klockan och vi fick masa oss till frukosten där vi möttes av soluppgång samtidigt som vi ankom till Fort Lauderdale. Sedan

Till havs II
onsdag 6 november 2019 - Fort Lauderdale, Florida, USA

Idag försov vi oss nästan men halv tio kom vi iallafall iväg till frukosten. Efter frukosten rusade barnen till kids club för att färdigställa äggfarkosten innan tävlingsdags. Per och jag gick en vända ner till deras stora rea för att titta. En blus till julmiddagen inhandlades. Tio

Till havs I
tisdag 5 november 2019 - Aruba

Inledde med en sen frukost så vi missade frukt och grönsakskarvningen men fick iaf fotat allt fint de gjort. Barnen fortsatte med skattjakten medan Per påbörjade frågesporten, kan väl sägs att det gick sådär för oss. Hoppade över lunchen till förmån för afternoon tea. Väldigt goda

Divi beach Aruba
måndag 4 november 2019 - Aruba

Idag ankom vi till vårt kära Aruba. Vet inte om de håller på att bygga om kryssningsterminalen eller varför vårt och det andra fartyget fick lägga till i hamnen istället. Det var dock närmare till centrum så det var bara positivt. Vi började med att gå bort till den lokala marknaden

Senast aktiv - från Fort Lauderdale, Florida, USA
Det kan hagla på tvären också i Flagstaff nära Grand Canyon :-)
torsdag 7 november 2019 - Tusayan, Arizona, USA

Efter en riktigt bra tågresa som också inkluderade en trerätters middag igår kväll (jag tjänar ju nästan pengar på att åka tåg) så landade jag kl. 05.19 i Flagstaff. Man kan säga en sak om Flagstaff kl 05.19 - Det är øde.. Men efter några minuter blev där ljus i vänthallen och man

Nu börjar resan.
tisdag 5 november 2019 - Union Station, Los Angeles, Kalifornien, USA

Efter en superdag i Laguna Beach igår (tack før rekommendationen Marina Sölter) så sitter jag nu på Union station i Los Angeles och väntar på tåget.. Vilken station, lugnt och tyst, mjuka fåtøljer att sitta och vänta i och ett piano som vem som helst får spela på i 20 minuter :-) :-)

Casinoresa till Las Vegas 2019

Casinoresa till Las Vegas 2019

7 september 2019 - 17 september 2019

Eftersom jag länge haft ett intresse för casinospel samt älskar att resa så valde jag att kombinera dessa två intressen genom en casinoresa till Las Vegas.

Med Amtrak (tåg) tvärs genom USA

Med Amtrak (tåg) tvärs genom USA

2 november 2019 - 2 november 2019

Nu är det äntligen dags.. Nu ska jag åka tåg tvärs genom USA. Från Los Angeles till Flagstaff (Grand Canyon) från Flagstaff till Chicago (där min syster Jennie møter upp) och sedan från Chicago till Boston. Häng med på min tur.. Det blir säkert några katastrofer och en massa skratt på vägen.

Kryssning i Karibien

Kryssning i Karibien

26 oktober 2019 - 10 november 2019

Så var det dags för höstsemester lagom när höstrusket kommer. Vi startar i Florida och tar sedan Crown Princess runt i Karibien. Vi kommer stanna till på Bahamas, Saint Thomas, Grenada, Bonaire och Aruba.

Tripp till New York 191020-191027

1 oktober 2019 - 29 oktober 2019

Åhströms i USA

Åhströms i USA

16 oktober 2019 - 8 november 2019

Delar av familjen Åhström Erica, Magnus, Niklas och Evelina ska resa från Lindsborg i Kansas till San Francisco, där i mellan ett öppet äventyr. Bila igenom halva USA.

Texas with a twist

Texas with a twist

24 september 2019 - 5 oktober 2019

Lite sightseeing och äta gott samt mycket shopping! Vi tar oss runt Houston, New Orleans och Dallas i ca 9 dagar.

Seattle samt Alaska

Seattle samt Alaska

18 september 2019 - 30 september 2019

Semester under hösten?

Semester under hösten?

12 september 2019 - 30 november 2019

Här tänkte jag samla mina funderingar inför en eventuell höstsemester.

Med tåg i Kanada

Med tåg i Kanada

22 september 2019 - 3 oktober 2019

I år åker vi till Kanada, en för oss outforskad del av världen. Innan vi började planera hade jag lite dålig koll på det väldiga landet. Lasse var ju där vintern 1979, i trakterna av Winnipeg för raketuppskjutning i jobbet, och alltså inte som turist. Vi flyger till Toronto och stannar där några dagar, bor i närheten av Niagarafallen. Ifrån Toronto kan man ta ett transkanadensiskt tåg till Vancouver. Vi planerade att kliva på där först, men ändrade oss sedan. Vi börjar tågresan i Winnipeg, en bit in i landet, dit vi tar oss med flyg och hinner se lite av den staden. Det blir ändå tre nätter på tåget, där vi har sovkupé för två och får äta i restaurangvagnen. Vi avslutar i Vancouver några dagar, en stad som verkar vara trevlig att besöka, och lätt att ta sig runt i med olika kollektiva färdmedel plus apostlahästarna förstås. På tåget finns inget wifi, så det kommer nog att bli uppehåll några dagar.

Elisabet Jidevik
elni57