Äventyr ´17, er du akkurat sikker på de? Oslo
lördag 18 november 2017 - Oslo, Norge

Det är knappt en 1,5 h kvar, ljuset i kabinen vaknar till liv samtidigt som de flesta vrider sig såsom nykläckta fågelungar. Jag stirrar ut genom fönstret, klarvaken och funderar vidare på allt som har hänt under Äventyr´17. Fortfarande vaken sedan 14 h tillbaka och den sista morgonen

Christoffer Andersson
Calvinand i Äventyr ´17
Sista morgonen ombord
söndag 29 oktober 2017 - Kirkenes, Finnmarken, Norge

Så kom då sista dagen ombord! Fin morgonsol över ett lugnt hav! Vi sitter i vilfåtöljerna och ser det vackra landskapet! Känns lite vemodigt men samtidigt blir det skönt att komma hem!Jag är glad att vi kunde genomföra resan trots allt! Frukostbuffén, lunchbuffén och

Nordkap
lördag 28 oktober 2017 - Kjøllefjord, Finnmarken, Norge

Idag tog vi taxi till Nordkap, fantastiskt! För att följa med på bussturen skulle det kosta 1.600 kr/pers. Vi fick tips av några nordkapsbor att ta taxi. Vi var sex st som delade bilen och betalade 800 per par, Jag var nog lite rädd då det var snöiga och hala vägar! Vid Nordkap var det

Kolsvart ute!
fredag 27 oktober 2017 - Hølen, Akershus fylke, Norge

Vi åker på mot Nordkap, i natt när vi sover missar vi mycket vackert säger norrmännen ombord!

Ruskväder
fredag 27 oktober 2017 - Tromsø, Troms, Norge

Så är vi i Tromsö, det regnar och ruskar! Anders tar rygg på Lena och Gurra för en stadspromenad! Jag vilar mina lungor ombord! Det är tomt och tyst ombord många har nog åkt på utflykt!

Sovmorgon
fredag 27 oktober 2017 - Finnsnes, Troms, Norge

Sov ända till åtta då vi gick ner till frukost! Vi börjar känna igen en hel del passagerare! Många tyskar och britter endast sex svenskar vad vi vet! Idag är det mulet och molnen ligger på bergstopparna! Ska besöka Tromsö idag!

Vi vill se Norrsken!
torsdag 26 oktober 2017 - Bodo, Nordland fylke, Norge

Vilken dag, tidig frukost, så lite fjäll och utsikt! Så kom han då Neptun, vi ställde oss i kö och kungen och kaptenen döpte oss i isvatten (hällde innanför kragen). Vi har fått ett certifikat att vi korsat polcirkeln och poststämpel på vykort! Lunch och sedan stadspromenad i Bodö! Det

Dop
torsdag 26 oktober 2017 - Bodo, Nordland fylke, Norge

Kung Neptun kom upp ur havet och döpte oss genom att hälla isvatten på ryggen! Rolig ceremoni som många passagerare deltog i

Senast aktiv - från Trondheim, Sør-Trøndelag, Norge
Makalösa berg och trånga kanaler
onsdag 25 oktober 2017 - Rørvik, Nord-Trøndelag, Norge

Efter Trondheim styr Polarlys ut mot havet! Vi åker förbi stora bergmassiv och in i smala passager och under broar man inte tror vi kommer under! Naturen är slående vacker! Nu ligger vi still en stund innan vi kör vidare i natten! Tidigt i morgon passerar vi polcirkeln!

Regnig stadspromenad
onsdag 25 oktober 2017 - Trondheim, Sør-Trøndelag, Norge

Vaknar tidigt, måste äta frukost tidigt och sedan bege oss till stan! Vi delar taxi med Lena och Gurra upp till Nidarosdomen! Vilken kyrka, byggd i omgångar från 1100-talet! Inga bilder får tas inne i domen dessvärre!vi promenerar vidare och letar efter Clas Ohlsson för att köpa

Hurtigrutten

Hurtigrutten

23 oktober 2017 - 29 oktober 2017

Världens vackraste sjöresa enl resebyrån! Vi åker med Ms Polarlys från Bergen till Kirkenes!

Roadtrip i Norge med Jotunheimen och Vestlandet

Roadtrip i Norge med Jotunheimen och Vestlandet

4 augusti 2017 - 11 augusti 2017

På äventyrlig tur med sambo, vovve och husvagn. 219 mil avverkade vi totalt.

Roadtrip Norge

Roadtrip Norge

31 juli 2017 - 8 augusti 2017

Favorit i repris! Förra årets sommarvecka i Norge gav definitivt mersmak så pået igen:)

Lofoten 2017

Lofoten 2017

10 juli 2017 - 24 juli 2017

Bilresan startar i Övik med destination Lofoten. På resan är det jag och min syster Sarah som kommer att upptäcka detta fina landskap genom att bla vandra och paddla.

38. Med bil till toppen av Europa

38. Med bil till toppen av Europa

4 juni 2017 - 19 juni 2017

Jag älskar Norge, så nu skall Norge göras på riktigt, och med bil, stilla och rolig, runt på de klassiska ställena, Hardangervidda, Flom, Havsvägen, Gejranger, Trollstigen, Lofoten (val safari), Nordkap, Kirkenäs, knacka på dörren till Ryssland, å så ner genom Finland (björn safari??), och till Tiina som väntar i sitt hus i Lahtis. Det får ta den tid det tar, det blir övernattningar i hytter, vandrarhem å hotel. Går det fel så har jag både sovsäck å Triangakök i bilen.

8 maj 2017 - 21 maj 2017

Äventyr ´17

Äventyr ´17

24 oktober 2017 - 18 november 2017

Habla Portañol? I guess no, it´s a combination of spanish and portuguese with a touch of some english. Äventyr ´17 blir en kombo av gammalt och nytt. Återse Miami, uppleva Guyana och fira på Barbados. En roadtrip i Florida och kanske ett kärt återbesök på en bänk i Savannah.

Norway (Lofoten)

Norway (Lofoten)

4 mars 2014 - 11 juni 2014

A roundtrip exploring Lofoten island, looking for the secret location of the movie "Nordfor Sola" and chasing wind for the kitesurfing experience at 68 degrees north. This is my photo blog for this trip: http://lifeforce1adventures.blogspot.se/ This is my video from this trip: https://vimeo.com/125693505

Lövgren Kjelgums of the Caribbean

Lövgren Kjelgums of the Caribbean

25 januari 2017 - 11 mars 2017

Vi tar vårt pick och pack, med varsin kid på ryggen, och utforskar världen. Denna gång riktas våra näsor mot Cuba, Mexico och Dominikanska Republiken där vi hoppas att kunna fylla sju veckor med äventyr och lek.

Sri Lanka

Sri Lanka