Äntligen på flygplatsen
onsdag 7 mars 2018 - Gardermoen, Akershus fylke, Norge

Väl framme efter ca 2 timmars körning. Vi lämnade in bilen i ett av garagen ( bokade på webben)och gick med på ett erbjudande om in och utsides tvättning! Great deal, tack Gardemoen!Nu ska det ätas mat! Barnen är så förväntansfulla.

Angelica
Angelica1985 i Florida
Senast aktiv - från Orlando, Florida, USA
Dags att skilja
söndag 25 mars 2018 - Notodden, Telemark fylke, Norge

Andra dagen i Oslo bytte jag hotel inte en natt till på Anker hostel. Blev scandic i Holberg... Avresedagen var jag på gymmet sedan Operahuset och där kom näsblodet igen.Vid 14tiden gick bussen till Notodde . Och San mötte mig.❤️Vi har haft fin tillsammans. En kvällgick vi ut på quizz

Ann Beutler
fireandrain i Norge mars 2018
Senast aktiv - från Skövde, Västra Götalands län, Sverige
Ny dag😀😳
onsdag 21 mars 2018 - Oslo, Norge

Efter en tuff natt med vääldigt lite sömn, så fullföljde jag delvis mina planer. Tog mig således ner till Centralen och tog Metro upp till Holmenkollen. Där var jag i mer ö. Tre timmar.  Det var en mkt fin stund för mig. Så himla roligt också att se skidmuseet...ja jag var högst upp i

Ann Beutler
fireandrain i Norge mars 2018
Senast aktiv - från Skövde, Västra Götalands län, Sverige
Resan börjar
tisdag 30 januari 2018 - Gardermoen, Akershus fylke, Norge

Hej, jag skriver detta inlägg i efterhand då jag bestämde när vi väl på plats att starta en reseblogg :) det började i alla fall med att svärfar Börje körde oss till Gardermoen där vår resa började. Emirates skulle ta oss till Bangkok via Dubai. Vilekt bolag, det gick så otroligt

Äventyr ´17, er du akkurat sikker på de? Oslo
lördag 18 november 2017 - Oslo, Norge

Det är knappt en 1,5 h kvar, ljuset i kabinen vaknar till liv samtidigt som de flesta vrider sig såsom nykläckta fågelungar. Jag stirrar ut genom fönstret, klarvaken och funderar vidare på allt som har hänt under Äventyr´17. Fortfarande vaken sedan 14 h tillbaka och den sista morgonen

Christoffer Andersson
Calvinand i Äventyr ´17
Sista morgonen ombord
söndag 29 oktober 2017 - Kirkenes, Finnmarken, Norge

Så kom då sista dagen ombord! Fin morgonsol över ett lugnt hav! Vi sitter i vilfåtöljerna och ser det vackra landskapet! Känns lite vemodigt men samtidigt blir det skönt att komma hem!Jag är glad att vi kunde genomföra resan trots allt! Frukostbuffén, lunchbuffén och

Nordkap
lördag 28 oktober 2017 - Kjøllefjord, Finnmarken, Norge

Idag tog vi taxi till Nordkap, fantastiskt! För att följa med på bussturen skulle det kosta 1.600 kr/pers. Vi fick tips av några nordkapsbor att ta taxi. Vi var sex st som delade bilen och betalade 800 per par, Jag var nog lite rädd då det var snöiga och hala vägar! Vid Nordkap var det

Kolsvart ute!
fredag 27 oktober 2017 - Hølen, Akershus fylke, Norge

Vi åker på mot Nordkap, i natt när vi sover missar vi mycket vackert säger norrmännen ombord!

Ruskväder
fredag 27 oktober 2017 - Tromsø, Troms, Norge

Så är vi i Tromsö, det regnar och ruskar! Anders tar rygg på Lena och Gurra för en stadspromenad! Jag vilar mina lungor ombord! Det är tomt och tyst ombord många har nog åkt på utflykt!

Sovmorgon
fredag 27 oktober 2017 - Finnsnes, Troms, Norge

Sov ända till åtta då vi gick ner till frukost! Vi börjar känna igen en hel del passagerare! Många tyskar och britter endast sex svenskar vad vi vet! Idag är det mulet och molnen ligger på bergstopparna! Ska besöka Tromsö idag!

Florida

För att äntligen komma hem til San och Notodden...samt att hänga i Oslo en tid

Thailand och Malaysia 2018

Thailand och Malaysia 2018

30 januari 2018 - 20 mars 2018

Familjen Willman: Jessica, David, Neo 9 år och Minna 6 år (fyller 7 år under resan) ska iväg på en 7 veckor lång semester till Thailand och Malaysia :)

Hurtigrutten

Hurtigrutten

23 oktober 2017 - 29 oktober 2017

Världens vackraste sjöresa enl resebyrån! Vi åker med Ms Polarlys från Bergen till Kirkenes!

Roadtrip i Norge med Jotunheimen och Vestlandet

Roadtrip i Norge med Jotunheimen och Vestlandet

4 augusti 2017 - 11 augusti 2017

På äventyrlig tur med sambo, vovve och husvagn. 219 mil avverkade vi totalt.

Roadtrip Norge

Roadtrip Norge

31 juli 2017 - 8 augusti 2017

Favorit i repris! Förra årets sommarvecka i Norge gav definitivt mersmak så pået igen:)

Lofoten 2017

Lofoten 2017

10 juli 2017 - 24 juli 2017

Bilresan startar i Övik med destination Lofoten. På resan är det jag och min syster Sarah som kommer att upptäcka detta fina landskap genom att bla vandra och paddla.

38. Med bil till toppen av Europa

38. Med bil till toppen av Europa

4 juni 2017 - 19 juni 2017

Jag älskar Norge, så nu skall Norge göras på riktigt, och med bil, stilla och rolig, runt på de klassiska ställena, Hardangervidda, Flom, Havsvägen, Gejranger, Trollstigen, Lofoten (val safari), Nordkap, Kirkenäs, knacka på dörren till Ryssland, å så ner genom Finland (björn safari??), och till Tiina som väntar i sitt hus i Lahtis. Det får ta den tid det tar, det blir övernattningar i hytter, vandrarhem å hotel. Går det fel så har jag både sovsäck å Triangakök i bilen.

8 maj 2017 - 21 maj 2017

Äventyr ´17

Äventyr ´17

24 oktober 2017 - 18 november 2017

Habla Portañol? I guess no, it´s a combination of spanish and portuguese with a touch of some english. Äventyr ´17 blir en kombo av gammalt och nytt. Återse Miami, uppleva Guyana och fira på Barbados. En roadtrip i Florida och kanske ett kärt återbesök på en bänk i Savannah.

Emilia Emilsson
emiliaemilsson