Finnmarken

Sista morgonen ombord
söndag 29 oktober 2017 - Kirkenes, Finnmarken, Norge

Så kom då sista dagen ombord! Fin morgonsol över ett lugnt hav! Vi sitter i vilfåtöljerna och ser det vackra landskapet! Känns lite vemodigt men samtidigt blir det skönt att komma hem!Jag är glad att vi kunde genomföra resan trots allt! Frukostbuffén, lunchbuffén och

Annemarie Westblom
RianochLunkan i Hurtigrutten
Senast aktiv - från Trondheim, Sør-Trøndelag, Norge
Nordkap
lördag 28 oktober 2017 - Kjøllefjord, Finnmarken, Norge

Idag tog vi taxi till Nordkap, fantastiskt! För att följa med på bussturen skulle det kosta 1.600 kr/pers. Vi fick tips av några nordkapsbor att ta taxi. Vi var sex st som delade bilen och betalade 800 per par, Jag var nog lite rädd då det var snöiga och hala vägar! Vid Nordkap var det

Annemarie Westblom
RianochLunkan i Hurtigrutten
Senast aktiv - från Trondheim, Sør-Trøndelag, Norge
1 200 nkr för det hotellet, svinpris
fredag 16 juni 2017 - Kirkenes, Finnmarken, Norge

Det kallas hög säsongspriser, jag kallar det för svinpris. Efter över 50 mils körning i ösregn och hittade ingen campingplats men 2 fullbokade hotell, ramlade jag in på detta, aldrig mer.Nå, skit med det, nu en tur runt i Kirkenes, banka på den Ryska dörren å så vänder vi nosen söder

Ja, så har jag varit där igen
onsdag 14 juni 2017 - Nordkapp, Finnmarken, Norge

Framme, slut, prutt, finale.Det såg ju ut som det alltid har gjort, ok, filmen var fantastisk. Nä, jag tror att det är resan hit upp som är den största behållningen.Å så ett par små funderingar:På vägen hit upp har jag kört igenom en hel bunke vägarbeten, men inte sett en enda SPADE,

Katastrof - Internet vid stolpen - Fransk motorcykel
onsdag 14 juni 2017 - Honningsvåg, Finnmarken, Norge

Hej vad det går, äntligen på plads i Honningsvåg med ett pragtfullt internät.Katastrofen var att kameran helt plödsligt pajade, alla bilder blev överexponerade, hjälpte inte vad jag gjorde. Men så kontaktade jag min "räddningslina", Tiina. "Kan du kolla om det finns en foto butik i

Vändpunkt Kirkenes
lördag 21 maj 2016 - Kirkenes, Finnmarken, Norge

Lördagen 21 maj 2016. Från Vardö via Kirkenes till Belevåg Natten har vi tillbringat på ett soligt Berings hav och vi har besökt 4 små hamnar på denna Norges norra kust på väg österut innan vi lagom efter frukost anländer Kirkenes, där på gränsen till Ryssland. Vi besöker

Lena Mattsson Mårtensson
faster Lena i En båtresa i Norge
Senast aktiv - från Trelleborg, Skåne län, Sverige
Nordkapp
fredag 20 maj 2016 - Nordkapp, Finnmarken, Norge

Fredag 20 maj 2016. Från Oksfjord till Båtsfjord Strax efter midnatt vaknar jag och ser att midnattsolen lyser så vackert. Jag rusar ut på däck med kameran och tar en bild. Tur att jag inte möter någon. Idag har vi blivit utsläppta från isoleringen i vår hytt. HURRA!! Vi kunde äta

Lena Mattsson Mårtensson
faster Lena i En båtresa i Norge
Senast aktiv - från Trelleborg, Skåne län, Sverige
Hälsning från Honningsvåg
fredag 10 juli 2015 - Honningsvåg, Finnmarken, Norge

Hej alla som följer vår resa! Nu är vi i Honningsvåg. För de allra flesta säger ortnamnet ingenting, men den som rest till Nordkap vet att Honningsvåg ligger på södra kusten av ön Mageröy, Norges (och Europas) nordligaste ö, med Nordkap och Knivskjellodden som de ultimata uddarna mot

Den vackra sjön Onega
söndag 5 juli 2015 - Vardø, Finnmarken, Norge

Vardö den 5 juli Hej alla som följer vår resa och tack för hälsningar. Nu har vi pustat ut här i Vardö i två nätter. Vädret stressar oss inte. Det är otänkbart att draga vidare som det är nu. Igår kväll var det 6 grader, nordlig vind och snöblandat regn när vi tog en promenad.

Kort rapport från Vardö, Norge
lördag 4 juli 2015 - Vardø, Finnmarken, Norge

Ohoj alla som följer vår resa! Jaa, vi elsker dette lanne! I alla fall idag,efter den långa, krävande etappen från Archangelsk hit till Vardö, längst österut i Norge! Tre dygn och 17 tim,526 sjömil, av full koncentration. Tre timmars vakter, växlande vindar, hastigt uppdykande fronter

Hurtigrutten

Hurtigrutten

23 oktober 2017 - 29 oktober 2017

Världens vackraste sjöresa enl resebyrån! Vi åker med Ms Polarlys från Bergen till Kirkenes!

38. Med bil till toppen av Europa

38. Med bil till toppen av Europa

4 juni 2017 - 19 juni 2017

Jag älskar Norge, så nu skall Norge göras på riktigt, och med bil, stilla och rolig, runt på de klassiska ställena, Hardangervidda, Flom, Havsvägen, Gejranger, Trollstigen, Lofoten (val safari), Nordkap, Kirkenäs, knacka på dörren till Ryssland, å så ner genom Finland (björn safari??), och till Tiina som väntar i sitt hus i Lahtis. Det får ta den tid det tar, det blir övernattningar i hytter, vandrarhem å hotel. Går det fel så har jag både sovsäck å Triangakök i bilen.

En båtresa i Norge

13 maj 2015 - 29 augusti 2015

Sverige-kanske Nordkap

Sverige-kanske Nordkap

10 augusti 2014 - 4 september 2014

På söndag den 10:e augusti påbörjar Göran, Tuva och jag vår resa genom hela Sveriges östkust,och målet är Nordkap beroende på väder. Har någon gjort denna resa nyss? Tar gärna emot nyttiga tips

Fagerfjell 2013

Fagerfjell 2013

1 november 2013 - 3 november 2013

Jukkas 50års...

Hurtigrutten 2013

Hurtigrutten 2013

19 maj 2013 - 26 maj 2013

En resa med Hurtigrutten från Kirkenes till Bergen tillsammans med 3 andra Pantertanter: Yvonne, Eva och Christina.

Hurtigruten

Hurtigruten

17 augusti 2012 - 26 augusti 2012

Resa Kirkenes till Bergen tillsammans med vänner. Vi ska njuta av vacker natur, äta och dricka gott. Njuta av livet, helt enkelt.

Söröya

Söröya

22 juli 2012 - 3 augusti 2012

Årets fiskeresa med södra.

Kryssning till Polcirkeln

Kryssning till Polcirkeln

9 augusti 2012 - 21 augusti 2012

Så var det dags igen! En kryssning från Köpenhamn till Polcirkeln och ner längst Norges kust på vägen tillbaka till Köpenhamn. Rutten ser ut som följer: 09-Aug Copenhagen, Denmark 10-Aug Cruising 11-Aug Alesund, Norway 12-Aug The Arctic Circle (Cruise) 13-Aug Honningsvag, Norway 14-Aug Tromso, Norway 15-Aug Cruising 16-Aug Cruising 17-Aug Geiranger, Norway 18-Aug Olden, Norway 19-Aug Bergen, Norway 20-Aug Cruising 21-Aug Copenhagen, Denmark Inget flyg, bara taxi. Helt underbart.

Denis Suljanovic
Peacemaker81