Finnsnes

Sovmorgon
fredag 27 oktober 2017 - Finnsnes, Troms, Norge

Sov ända till åtta då vi gick ner till frukost! Vi börjar känna igen en hel del passagerare! Många tyskar och britter endast sex svenskar vad vi vet! Idag är det mulet och molnen ligger på bergstopparna! Ska besöka Tromsö idag!

Annemarie Westblom
RianochLunkan i Hurtigrutten
Summercamp i Finnsnes
fredag 24 juni 2011 - Finnsnes, Troms, Norge

Befinner mig i skrivandets stund i Finnsnes, en kommun långt upp i norra Norge. Utanför skiner solen med full kraft i ett vackert naturområde där vi just nu befinner oss. Det lokala Juventelaget har arrangerat ett sommarlaget för ett drygt 40-tal deltagare och då snackar vi skolungdomar i

Norge again
tisdag 28 april 2009 - Finnsnes, Troms, Norge

Ja,nu har vi kommit tillbaka till vårt kära Norge igen! Vi jobbar med samma sak fast i ett annat "team" som just nu består av mig,jehny & teamledern Tomas.,men imorgon kommer en ny kille Joakim! Det är verkligen inte samma sak utan vårat gamla team, då det var teamet som var underbart ! men

Jonna Hedén
Nemon i Norge turné again
Senast aktiv - från Örebro, Örebro län, Sverige
Förberedelser
onsdag 28 januari 2009 - Finnsnes, Troms, Norge

Ja, det är inte bara att dra iväg huxlux till Norge och jobba inte. Det är en hel del att ordna med också. Känns bra att vi i alla fall har en möblerad lägenhet att starta i. Den norska legitimationen har jag haft nästan lika länge som den svenska, så på den fronten återstår det att

Annika Sekretess
iceland i Norge 2
Senast aktiv - från Sundsvall
En dag kvar
torsdag 16 oktober 2008 - Finnsnes, Troms, Norge

Hej! Tänk vad 2v går fort. Det har varit mest blött och grått, men idag en fantastisk klar och fin dag med någon plusgrad. Inatt fullmåne. Tyvärr inget nordlys under tiden här. Belastningen i arbetet har varierat enormt mycket. 2 av 4 vakter(jourer) hände inget och de andra var det fullt

Førsta veckan
fredag 10 oktober 2008 - Finnsnes, Troms, Norge

Så har en vecka gått. Det kænns som det har passerat snabbt. Frustrationen i børjan har slæppt. Fortfarande mycket nya rutiner men det flyter på rætt bra nu. Det ska bli skønt med en ledig helg. Ska sova, læsa och vandra. Mænniskorna verkar ha en høg sjuklighet hær men alla ær

Efter några dagar
torsdag 9 oktober 2008 - Finnsnes, Troms, Norge

Hej! Nu børjar jag komma in mer och mer i arbetet. Fortfarande hakar det upp sig med dataprogrammet som jag upplever inkonsekvent, rørigt och svårøverskådligt. Alla papper runt omkring, som norskt pers nr, skattekort, bankkonto mm har ordnat sig førvånansvært snabbt. Norge ær en mærklig

Framme
söndag 5 oktober 2008 - Finnsnes, Troms, Norge

Hej! Det går lite knackigt men jag håller på att lära mig hur resedagboken fungerar. Det har varit en lång dag. Ligger i sängen och skriver. Kunde ansluta till ett trådlöst nätverk. Jag åkte alltså tidigt i morse, söndag. Nästan inga bilar ute så jag körde över

Hurtigrutten

Hurtigrutten

23 oktober 2017 - 29 oktober 2017

Världens vackraste sjöresa enl resebyrån! Vi åker med Ms Polarlys från Bergen till Kirkenes!

Oslotrippen - betraktelser från en exilsvensk

Oslotrippen - betraktelser från en exilsvensk

1 september 2010 - 1 augusti 2011

Ska volontär-arbeta för organisationen Juvente (motsvarighet är svenska IOGT-NTO/nykteristerna) under ett år och är ett projekt som drivs med stöd av EU-organet EVS (European Voluntary Service). Ska assistera på förbundskontoret i Oslo samt hjälpa verksamheten runt om i landet tillsammans med en kollega från Bosnien.

Norge turné again

Norge turné again

18 april 2009 - 1 juni 2009

Norge turne o jobba för face2face igen.

Norge 2

Norge 2

15 februari 2009 - 31 juli 2009

Åter till Nordnorge, denna gången Finnsnes.

Torsken

Torsken

5 oktober 2008 - 27 oktober 2008

Jobbresa till Nordnorge och återresa via västra Värmland och Borås.

Mange&minna Mundo
Mange.Minna