Dag 27, Utmana sig själv, avsluta en bucketlist och en gummisnodd, Queenstown
torsdag 14 november 2019 - Nevis, Otago, Nya Zeeland

Genom hela livet så är vi vana vid att ta beslut. Ibland så kan de kännas självklara, ibland så kan det vara ett måste, ibland så kan det vara både bra och dåliga och sedan finns det några beslut som aldrig borde ha fattats.Dagens utmaning var en sammanslagning av alla dessa varianter.

Dag 25, 15 000 fötter, Queenstown
tisdag 12 november 2019 - Queenstown, Otago, Nya Zeeland

Uppe med tuppen för idag var det fyra år sedan sist. Inte att jag var uppe med tuppen utan den utmaning som jag skulle genomföra idag. För fyra år sedan körde jag en rostig Range Rover till på andra sidan ön av Kaui (en av öarna inom Hawaii). Jag hade tidsbrist med att hinna till deadline

Dag 23-24, Sagolik natur, snö på sommaren och Gandalf, Queenstown
söndag 10 november 2019 - Queenstown, Otago, Nya Zeeland

Queenstown brukar kallas jordens Playground. Det var här som flera äventyr/utmaningar etablerades för första gången. Ett exempel är Bungy Jump, dvs man kastar sig ut i luften med ett gummiband fäst vid anklarna. Hur udda det än låter så är det en våt dröm för några människor.Själva

Dag 19-22 En lugn, stolt och självständig lillebror som heter Kiwi, Wellington
söndag 10 november 2019 - Wellington, Kiriwhakapapa, Nya Zeeland

För mig så har allltid New Zealand varit en plats på jorden som aldrig syntes på den där runda jordgloben eller den platta atlasen som fanns i skolan. Jag minns att jag var nyfiken på vad ingen ville tala om eller ännu mindre ville visa vad som fanns där på den skuggade sidan eller ängs

Rotorua
fredag 8 november 2019 - Rotorua, Bay of Plenty, Nya Zeeland

I Rotorua finns hur mycket som helst att se och uppleva. Staden är uppbyggd på ett aktivt vulkanområde så överallt bubblar och fräser det från jorden. Runt staden ligger det ett molntäcke av svavelånga. Ibland ricktigt sticker det i näsan och det luktar som gamla ruttna ägg.Vi spenderade

Hot water beach
torsdag 31 oktober 2019 - Coromandel, Waikato, Nya Zeeland

Det har varit helt fantastiska dagar på Coromandel halvön, med sol, bad och vackra stränder.Det är försommar här så havet är fortfarande lite kallt. Men det gör ingenting för det finns fullt med varma källor. En dag var vi på Hot water beach. Dit tar med sig en spade och gräver en grop

Första dagarna i New Zealand
fredag 25 oktober 2019 - Coromandel, Waikato, Nya Zeeland

Vi har bestämt oss för att ta vara på våran föräldraledighet oss göra en lång resa till andra sidan jordklotet tillsammans.Den 36 timmar länga flygturen gick mkt bättre än förväntat. Linnea var fantastisk och var nöjd och glad med all uppmärksamhet från alla människor.Väl framme

Senast aktiv - från Coromandel, Waikato, Nya Zeeland
Resan börjar närma sig slutet

Nu sitter vi på flygplatsen i Christchurch och väntar på att få flyga till Auckland och sedan vidare till Hongkong, Helsingfors och sedan Göteborg. Förhoppningsvis är vi hemma omkring 19:40 i morgon. Blir en tuff flygresa på 26 timmar. Tur att det är på vägen hem nu. Då kan man bara

Abel Tasman national park
måndag 21 oktober 2019 - Motueka, Tasman, Nya Zeeland

Idag tog vi det lite lugnare på morgonen eftersom vi bokat en guidad båtresa i Nationalparken högst upp på Sydön kl 12:40. Riktigt skönt att inte behöva stressa iväg direkt på morgonen. De flesta campingplatser har utcheckning kl 10:00 och då gäller det att vara klar med duschningen,

Pancake rocks
söndag 20 oktober 2019 - Punakaiki, West Coast, Nya Zeeland

På vägen upp till Westport stannade till i en nationalpark som har det som de kallar för Pancake rocks och blowholes. Klipporna har utav vind och vatten formats så att de ser ut som högar med pannkakor. Det finns också hål emellan klipporna så att när vattnet kommer in där så ser det ut

New Zealand

New Zealand

21 oktober 2019 - 11 december 2019

Äventyr´19 Jubileum

Äventyr´19 Jubileum

20 oktober 2019 - 22 november 2019

För 10 år sedan så inledde jag min resa att vid varje år kunna uppleva drömmar som jag hade byggt upp under en tid, sedan jag var liten. Det har varit spännande att få utmana, våga och se saker om även har fått mig att utvecklas såsom en människa. Med en blandning utav nya platser, utmaningar och äventyr så kommer jag att återuppleva några favoriter. På andra sidan Jorden... Det kommer att bli spännande :)

5 april 2019 - 11 juli 2019

Jobba på ranch o resa i Nya Zeeland.

Sydney och Nya Zeeland

Sydney och Nya Zeeland

12 februari 2019 - 2 mars 2019

Jag och Kristina, lillasyster åker runt på Nya Zeeland, men börjar med 5 dagar i Sydney!

11 februari 2019 - 3 mars 2019

Tomas och jag reser till Nya Zeeland! En drömresa går i uppfyllelse.

A trip with David, Jacob and James Charles

A trip with David, Jacob and James Charles

13 januari 2019 - 20 januari 2019

three friends on a trip to New Zeeland to watch some good ole rugby.

New Zeland, Australien

Oceanien

Oceanien

18 november 2018 - 12 januari 2019

Via Hong Kong till Australiens östra kust och därefter Nya Zeeland

Down Under - Resan som äntligen blev av!

Down Under - Resan som äntligen blev av!

15 oktober 2018 - 13 januari 2019

För 10 år sedan var vi i USA och firade min 40 års dag och då sa jag att när jag fyller 50 år, så vill jag att vi firar den i Australien. Nu närmar sig dagen D då vi börjar vår resa föra att fira min 50 årsdag. Vi kommer att besöka Hong Kong, Australien, Nya Zeeland och Thailand under vår tre månader långa resa. Välkommen att följa med oss på vår livs resa Down Under.

Ann-Louise Blomberg
Sixtensvassaklor