lördag 15 februari 2020 - Auckland, Nya Zeeland

Det är ett drömresmål för dom flesta. Med all rätt. Bara det faktum att det ligger så långt bort man kan komma pirrar lite. Oavsett hur man vänder och vrider på det så är Nya Zeeland mer exotiskt än tex Finland (det är inget fel på Finland, men ni fattar…). En annan anledningen att

Akaroa
lördag 1 februari 2020 - Akaroa, Canterbury, Nya Zeeland

Solen står rakt upp på himlen. Det är den varmaste dagen hittills på resan. Det ör vindstilla och knappt en krusning på vattenytan när vi kliver ut på bryggan. De svarta våtdräkterna som vi med stor möda lyckats pressa oss i känns som tortyrredskap i den obarmhärtiga solen. Var finns

Underlandet
tisdag 21 januari 2020 - Waitomo, Waikato, Nya Zeeland

Grejen med Nya Zeeland - förutom allt annat - så är det resmålet över allt annat för äventyr. Det finns liksom i luften här. Ingen resa till Nya Zeeland är komplett om man inte varit livrädd i alla fall en gång. Sist jag var här hoppade jag både fallskärm och bungyjump. Framförallt

Full fart från dag 1
lördag 18 januari 2020 - Auckland, Nya Zeeland

Knappt halva tiden har gått i Nya Zeeland. Det har varit full fart från första stund. Ganska korta stopp på många super intressanta ställen. Det har knappt gått att hitta tid till att ta det lugnt och reflektera över det man sett och gjort. Idag, 13:e dagen på resan, har jag äntligen

23 januari
torsdag 23 januari 2020 - Auckland, Nya Zeeland

Idag har vi kört ca 23 mil och nu är vi i Auckland och varit och lämnat bilen. Har checkat på Sky City hotell ett exklusivt hotell. Bor alldeles in till Sky Town och vilka fantastiska färger den visade upp sig i på kvällen. I kväll var vi på en jätte fin resturang som ägs av Peters

23 januari
torsdag 23 januari 2020 - Auckland, Nya Zeeland

Idag har vi kört till Auckland det blev ca 23 mil och har varit och lämnat bilen. Har checkat in på ett lyxigt hotell med casino. Sky city hotell heter det, ligger alldeles intill Sky town. I kväll var vi på en jätte fin resturang som ägs av Peters kusin dotter,där vi åt gott och blev

22 januari
onsdag 22 januari 2020 - Rotorua, Bay of Plenty, Nya Zeeland

Idag har vi varit på tre olika utflykter. Det första gick till ett område med geyser. Vi fick se när en hade ett utbrott. Den andra utflykten gick till där de föder upp och tar hand om Kiwi fåglen, tyvärrfick vi inte ta kort där eftersom det stör fåglarna, de är natt djur så det var

21 januari
tisdag 21 januari 2020 - Rotorua, Bay of Plenty, Nya Zeeland

Idag var det att slå ihop resväskorna igen och köra ca 23 mil nordväst till Rotorua. När vi kört ca 15 minuter kommer jag på att jag glömt min klocka på rummet, vänder och kör tillbaka till hotellet, ingen klocka där lämnar namn och adress så om de hittar den ska de skicka den. Nå

20 januari
måndag 20 januari 2020 - Napier, Hawke's Bay, Nya Zeeland

Idag har vi varit på tre stycken olika vingårdar och det blev provning på alla tre ställen. Första vingården blev det provning av 12 olika viner, andra ställlet blev det 6 olika viner och det tredje stället blev det 5 olika viner, alla viner var inte lika goda. På kvällen blev det inte

19 januari
söndag 19 januari 2020 - Napier, Hawke's Bay, Nya Zeeland

Idag har vi lämnat huvudstaden Wellington bakom oss och kört vidare nordost till Napier. Vägarna på nordön är bättre inte så krokiga och upp och ner. Vi har hamnat i vindistrikten. Napier är en mycket vacker stad, där vi bor var det jordbävning 1931 och det mesta blev raserat men en del

Second time around

Second time around

14 januari 2020 - 30 september 2020

Jag är 36. Livet går... Jag kunde inte leva med att förra gången jag slutade mitt jobb och drog ut och reste var den enda gången. Så nu kör vi igen. Second time around :)

Då var det dags igen.......

Då var det dags igen.......

7 december 2019 - 6 januari 2020

Efter ett 5-minuters samtal bestämdes att vi skulle resa..... Den här gången slipper Baronessan att rådda ihop det, nu blir det på chans. Jag å sonens mor ska dra till Nya Zeeland å Fiji för att hälsa på den lille..

New Zealand

New Zealand

21 oktober 2019 - 11 december 2019

Äventyr´19 Jubileum

Äventyr´19 Jubileum

20 oktober 2019 - 22 november 2019

För 10 år sedan så inledde jag min resa att vid varje år kunna uppleva drömmar som jag hade byggt upp under en tid, sedan jag var liten. Det har varit spännande att få utmana, våga och se saker om även har fått mig att utvecklas såsom en människa. Med en blandning utav nya platser, utmaningar och äventyr så kommer jag att återuppleva några favoriter. På andra sidan Jorden... Det kommer att bli spännande :)

5 april 2019 - 11 juli 2019

Jobba på ranch o resa i Nya Zeeland.

Australien/Nya Zeeland/Bali

Australien/Nya Zeeland/Bali

26 december 2019 - 29 januari 2020

Reser till Australien över nyår 2019/2020, sedan bär det av till Nya Zeeland, där vi ska bila runt både på sydön och nordön. Avslutar resan med fem dagar på Bali.

Sydney och Nya Zeeland

Sydney och Nya Zeeland

12 februari 2019 - 2 mars 2019

Jag och Kristina, lillasyster åker runt på Nya Zeeland, men börjar med 5 dagar i Sydney!

11 februari 2019 - 3 mars 2019

Tomas och jag reser till Nya Zeeland! En drömresa går i uppfyllelse.

A trip with David, Jacob and James Charles

A trip with David, Jacob and James Charles

13 januari 2019 - 20 januari 2019

three friends on a trip to New Zeeland to watch some good ole rugby.

New Zeland, Australien

New Zeland, Australien