Nya Zeeland

25 Maj: Ludvig som veckans ”worker”, övernattande gäster!
fredag 25 maj 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På fredagmorgonen träffade jag min vän Melanie för en promenad med deras lilla hund i parken och därefter fika hemma hos mig. Hon var märkbart stressad och orolig över en massa saker... Att själv ro runt tillvaron med tre barn och inte ha några anhöriga i närheten och att dessutom ha en

24 Maj: Regn och uppsjungning!
torsdag 24 maj 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På torsdagsmorgonen hade Per sett en person sitta i en bil på vår gata, i mörkret, en längre stund. När Per frågade honom om han kunde hjälpa honom sa han att han letade efter sin mamma...  Det hade även här om dagen synts en okänd, man dom betett sig avvikande, utanför Vilmas skola.

23 Maj: Per jobbar hårt, teater och snälla kompisar!
onsdag 23 maj 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

Per fick jobba hårt under natten. Först ringde de vid 01 och fick sedan åka in vid 03.30 för att operera... Han var tillbaka igen vid 05, men kunde då inte sova mer... Det blev en tuff start på jourveckan...Det regnade när vi gick upp på morgonen. Tennis var därför inställd... När jag

22 Maj: Hjälp i trädgården och dans!
tisdag 22 maj 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På tisdagmorgonen började Per en ny jourvecka, vilket han kände blandade känslor inför... Han tycker om att få hand om de akuta patienterna, eftersom han inte har lika mycket av dem i Sverige. Det är samtidigt intensivt och han blir förstås trött av det... Pga den stundande jouren åkte

21 Maj: Hagel bjudna på fika!
måndag 21 maj 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På måndagsmorgonen hade det precis haglat när Per skulle cykla till jobbet. Han valde dock att cykla och haglet verkade ha kommit väldigt lokalt hos oss så han klarade sig utan halka...Jag tog en liten löparrunda efter att jag lämnat barnen och inte ens i parken verkade det ha haglat...

20 Maj: Sång, bowling och gäster!
söndag 20 maj 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På söndagen åkte vi på gudstjänst i vår närliggande anglikanska kyrka! Det var trevligt och bra som vanligt! Vi fick höra orden ”Låt ditt rike komma” på flera olika språk i gudstjänsten, så även på svenska av Per! Efter lite gemenskap med te efter gudstjänsten, åkte vi hem och

19 maj: Shopping, träning och film!
lördag 19 maj 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

ÅPå lördagen var vi alla på hemmaplan. Jag och Vilma tog en tur till stan’ för att köpa lite kläder, medan Per och Ellen och Ludvig tog en träningsrunda i parken. Tiden sprang iväg, som den brukar göra när jag är på stan, så tre timmar senare ringde en arg och lite avundsjuk Ellen

18 Maj: Gripande livsberättelse och besök!
fredag 18 maj 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På fredagförmiddagen läste jag på inför dagens lilla presentation. Vid lunchtid ledde min engelskalärare Jen ett lunchmöte där jag, tillsammans med ytterligare fyra personer, berättade om våra upplevelser av att komma till Nya Zeeland och vår upplevelse av E-SOUL. Det var gripande

17 maj: Godis och besök!
torsdag 17 maj 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På torsdagsmorgonen gick vi lite tidigare till skolan. Jag sprang sedan vidare till stan’ för att hämta upp vår bil på glasverkstan. Glaset, som hade blivit till en spricka på ca en halvmeter på framrutan och som jag inte trodde att de skulle kunna göra något åt, syntes nu inte alls!

16 maj: Per i Dunedin, besök!
onsdag 16 maj 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På onsdagmorgonen åkte Per iväg redan vid 5-tiden med hyrbilen, till universitetssjukhuset i Dunedin, efter att ha fått en inbjudan. Kirurgerna i Invercargill har mycket samarbete med deras kirurger varje vecka, så det var riktigt kul att få lära känna dem och få veta mer hur de jobbar...

16 april 2018 - 29 april 2018

NZ har aldrig funnits i våra reseplaneringar men så började dottern studera i Aus och vi skulle såklart hälsa på. Då blev det ett par veckor till Sydön på NZ. Vi var lite för nära för att kunna låta bli... Här kommer vår dagbok från resan... ett stöd för vårt minne men kanske även inspiration för någon som funderar på att besöka NZ.

New Zealand

23 februari 2018 - 23 februari 2018

Ekstrand i Ohope beach

Ekstrand i Ohope beach

15 februari 2018 - 15 februari 2018

Äntligen är det fina vädret tillbaks. Har haft en underbar dag. På beachen och i poolen idag . Efter vi besökt Hobbiton i Matamata och vulkaner och geisrar i Rotorua . Har vi äntligen återvänt till kusten. Och tänker så fortsätta.

Ekstrand i auckland

Ekstrand i auckland

10 februari 2018 - 10 februari 2018

Nu är vi tillbaka i Orewa beach efter att vi varit uppe i cape Reinga och vänt. Sett jätte trädet Tane Mahuta 1500 år gammalt och badat i Rarawa beach , strand som är som potatis mjöl.

Ekstrand på Delfinsafari

Ekstrand på Delfinsafari

5 februari 2018 - 5 februari 2018

Ekstrand på resa

Ekstrand på resa

4 februari 2018 - 4 februari 2018

Lämnade Sandy beach i morse( Northland). Grattis camping på stranden. Bad i 2 meters vågor. Riktigt kanon. Inatt kom det in en storm och massa regn. Tur vi bor i husbil. Stackarna som tälta sidan om oss. Har kört kustvägen upp till Russel . Fantastiskt vacker vägsträcka. stannade och badade på vägen. Är nu på en Topp 10 camping i Russel. 27 grader och kanon väder. Ska ner i byn och äta seafood. Imorgon blir det bad och båttur. Varma hälsningar till alla där hemma. Familjen Ekstrand

Anna och Ann till NZ

Anna och Ann till NZ

6 februari 2018 - 6 mars 2018

Äntligen är det dags, ryggsäcken packad och resfebern på topp!! Vi åker först till Auckland och hälsar på en barndomskompis till mig. När vi ändå är åt det hållet reser vi lite i Australien också innan en avslutande vecka på Nya Zeeland igen! Ute ett halvår?? Näe bara en månad tyvärr så det blir att ligga i, men klagar inte!!

Bagpacking 2018

Bagpacking 2018

2 februari 2018 - 2 juni 2018

Nya zeeland, Australien, Indonesien, Malaysia, Thailand, Kambodja och Vietnam. Sen får vi se om vi kommer hem.

53A-53B Baldwin St, Dunedin, Otago, Nya Zeeland
Castle Street, Dunedin, Otago, Nya Zeeland