19 januari
söndag 19 januari 2020 - Napier, Hawke's Bay, Nya Zeeland

Idag har vi lämnat huvudstaden Wellington bakom oss och kört vidare nordost till Napier. Vägarna på nordön är bättre inte så krokiga och upp och ner. Vi har hamnat i vindistrikten. Napier är en mycket vacker stad, där vi bor var det jordbävning 1931 och det mesta blev raserat men en del

18 januari
lördag 18 januari 2020 - Wellington, Kiriwhakapapa, Nya Zeeland

Idag har vi lämnat sydön bakom oss och tagit båten till nordön. Vilken fantastisk överfart, stilla havet var verkligen stilla så vi blev inte sjösjuka, det tog 3,5 timme över. Vi åkte verkligen i första klass, mat, öl, vin, kaffe och mycket annat gott att äta fanns till vårt

17 januari
fredag 17 januari 2020 - Kaikoura, Canterbury, Nya Zeeland

I dag har vi varit på valsafari. Resan ut med båten gick bra men så fort den stannade så var det inte roligt, det körde runt i magen och det var en hel del som kräktes. Men vi såg tre stycken stora valar, en haj och många delfiner. Såg även albatross.

16 januari
torsdag 16 januari 2020 - Kaikoura, Canterbury, Nya Zeeland

Idag har vi kört från västra sidan till östra sidan på Nya Zeelands syd ö. Det har varit mycket vägarbete och vi har kört på serpentinvägar upp, ner och runt bergen. Men nu är vi framme i Kaikoura. Efter en underbar middag sitter vi nu på Anders och Kerstins hotellrum och dricker öl

14 januari
tisdag 14 januari 2020 - Franz Josef Glacier, West Coast, Nya Zeeland

Idag har vi varit ute på en lång vandring. Vi skulle gå upp till glaciären. Franz Josefs glaciär. Glaciären var lite svart på toppen och det är faktisk från bränderna i Australien. Vi har haft ett fantastiskt väder idag. När vi kom tillbaka till hotellet så gick vi och vilade lite, sen

13 januari
måndag 13 januari 2020 - Franz Josef Glacier, West Coast, Nya Zeeland

Idag har varit en dag med mycket händelser. Vi har kört ca 39 mil på mycket upp, ner och slingriga vägar, jag har också lyckats att köra punktering på vänster fram hjul inte roligt alls, men men det är sånt som kan hända. Nu gäller det bara att få tag på ett nytt däck, tur det fanns

12 januari
söndag 12 januari 2020 - Queenstown, Otago, Nya Zeeland

Efter en natt med brandlarm och utrymning av hotellet, var det dax att gå och lägga sig igen och försöka sova.Frukost som vanligt kl 8,30. Gick sen ner till stan och tittade. Det var backe upp och backe ner, hela stan ligger på en bergssluttning. Så var det dax att åka gondolen upp på

12 januari
söndag 12 januari 2020 - Queenstown, Otago, Nya Zeeland

I natt klockan 00,01 vaknade vi av att brandlarmet startade, det var bara att få på sig byxor och en tröja och ge sig ut. Ca 300 personer kom från alla håll, allt gick lugnt till väga. Sedan kom det en brandbil med fyra brandmän som gick in ock kollade. Troligen ett falsk larm.

11 januari
lördag 11 januari 2020 - Queenstown, Otago, Nya Zeeland

Idag har vi kört ca 17 mil igenom ett helt fantastiskt landskap. När vi kom fram till hotellet så tog vi en promenad ner till stan. Kollade var linbanan gick ifrån som vi ska åka i morgon. Handlade lite dricka och sedan tillbaka till hotellet. På kvällen gick vi ner i resturangen på

10 januari
fredag 10 januari 2020 - Te Anau, Southland, Nya Zeeland

Idag har vi varit på en fantastisk utfärd. Den gick över höga berg och djupa dalar med buss i ca 12 mil. Sedan var det dax att gå på en båt som tog oss i en fjord och längst ut i fjorden var det Tasmania havet. Båt turen tog ca tre timmar och det var buffé på båten. Vi har sett sälar,

Senast aktiv - från Napier, Hawke's Bay, Nya Zeeland
Då var det dags igen.......

Då var det dags igen.......

7 december 2019 - 6 januari 2020

Efter ett 5-minuters samtal bestämdes att vi skulle resa..... Den här gången slipper Baronessan att rådda ihop det, nu blir det på chans. Jag å sonens mor ska dra till Nya Zeeland å Fiji för att hälsa på den lille..

New Zealand

New Zealand

21 oktober 2019 - 11 december 2019

Äventyr´19 Jubileum

Äventyr´19 Jubileum

20 oktober 2019 - 22 november 2019

För 10 år sedan så inledde jag min resa att vid varje år kunna uppleva drömmar som jag hade byggt upp under en tid, sedan jag var liten. Det har varit spännande att få utmana, våga och se saker om även har fått mig att utvecklas såsom en människa. Med en blandning utav nya platser, utmaningar och äventyr så kommer jag att återuppleva några favoriter. På andra sidan Jorden... Det kommer att bli spännande :)

5 april 2019 - 11 juli 2019

Jobba på ranch o resa i Nya Zeeland.

Australien/Nya Zeeland/Bali

Australien/Nya Zeeland/Bali

26 december 2019 - 29 januari 2020

Reser till Australien över nyår 2019/2020, sedan bär det av till Nya Zeeland, där vi ska bila runt både på sydön och nordön. Avslutar resan med fem dagar på Bali.

Sydney och Nya Zeeland

Sydney och Nya Zeeland

12 februari 2019 - 2 mars 2019

Jag och Kristina, lillasyster åker runt på Nya Zeeland, men börjar med 5 dagar i Sydney!

11 februari 2019 - 3 mars 2019

Tomas och jag reser till Nya Zeeland! En drömresa går i uppfyllelse.

A trip with David, Jacob and James Charles

A trip with David, Jacob and James Charles

13 januari 2019 - 20 januari 2019

three friends on a trip to New Zeeland to watch some good ole rugby.

New Zeland, Australien

New Zeland, Australien