Canterbury

aktiviteter, orkaner och akuten
tisdag 20 februari 2018 - Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland

Jag vet inte riktigt hur jag ska fånga den senaste veckans aktiviteter i ett inlägg, men jag ska i alla fall göra ett försök. På tisdagen tog vi en lugn kajaktur och lyssnade på den utrotningshotade fågeln saddlebacks sång (jag kunde nu skriva dit den på mitt ”big year” lista för

Ain’t no mountain high enough, ain’t no river low enough
måndag 12 februari 2018 - Mount Cook, Canterbury, Nya Zeeland

Efter vår fantastiska stjärnklara natt uppe på Mt John blev vår kommande dag ännu mer fantastisk! Vi började med att äta en stadig frukost på vårt ”stammis” ställe Shawty’s i Twizel och åkte sedan norrut mot Nya Zeelands högsta berg, Mt Cook (3754m) eller Aoraki som det heter på

Turistens guide till galaxen
söndag 11 februari 2018 - Lake Tekapo, Canterbury, Nya Zeeland

Vi hämtade vår nya hyrbil (via bolaget Jucy) på förmiddagen och lämnade Christchurch. Ett platt landskap växte fram, men ju längre söderut vi kom desto mer berg växte fram i horisonten. Det regnade en hel del denna dag och det var väldigt molnigt så vi såg bara mindre konturer av

NZ, södra+östra sydön
söndag 14 januari 2018 - Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland

Hej allihopa!(Vi är hemma igen men glömde publicera detta inlägg....)Efter äventyren i queenstown och två veckor med Stray-bussen var det nu dags för våra egna äventyr med hyrbil! Första stoppet blev ett återbesök i Wanaka, förtrollande vacker stad som vi fick alldeles för lite i när

Rikard Norman
Rick_Trotter i Nya Zeeland och Australien
Senast aktiv - från Queenstown, Otago, Nya Zeeland
Heldag i byggnadsplatsen Christchurch
lördag 10 februari 2018 - Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland

Dagen började med att Fredrik och Emma åkte iväg på nya äventyr i sin campervan, medan jag och Karolina gick till Christchurchs säkerligen godaste frukostställe och åt våfflor med frukt och även ägg med rostat bröd. Lägg till nybryggt kaffe med smak av persika och honung, så är det

Möte med det vilda
fredag 9 februari 2018 - Kaikoura, Canterbury, Nya Zeeland

Från Blenheim åkte vi med hyrbilen till Kaikoura där vi skulle spendera dagen. Kaikoura är en liten by på 2000 personer med fler turister än invånare. Anledningen är för att man här kan se både sälar, delfiner, albatross och valar. Vi åkte ut till spetsen av en liten halvö för att

Drive to Queenstown
torsdag 4 januari 2018 - Lake Tekapo, Canterbury, Nya Zeeland

After a slow morning at lake Tekapo, we started our journey towards Queenstown. On the road, we had a short stop enjoying the view of Mount Cook from lake Pukaki and a few other stops just to enjoy the view and the shifting landscapes. It is quite amazing, how fast it changes between the

PhiliTilda i Down Under
Whakapapa
onsdag 3 januari 2018 - Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland

Here we go, the second road trip down under is just about to start. This morning we picked up our companion for the coming 16 days on the road. His name is Whakapapa (more about the meaning of this word a little later. Whakapapa is a Toyota Estima ( in Europe sold as Previa) and is already fully

PhiliTilda i Down Under
Valar och delfiner 11-13jan
lördag 13 januari 2018 - Kaikoura, Canterbury, Nya Zeeland

11janEn ny resdag Cristchurch-Kaikoura. Jag hade tur för vägen dit hade öppnats för bara 2 veckor sedan. Ändå är inte båda filerna öppna på vissa ställen så det blir bilköer. Järnvägen från Christchurch är fortfarande stängd efter den stora jordbävningen 2016!Här i Kaikoura

Spårvagn, botaniska trädgården samt Akaroa och Mt Cook 7-10jan
onsdag 10 januari 2018 - Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland

7janEn ny resdag med buss Dunedin-Christchurch. Vi åkte via kusten Oamaru-Timaru-Ashburton-Lytteltown innan vi var framme. Från bussterminalen fick jag ta lokalbussen(29) ut mot flygplatsen där jag hade bokat en B&B, rent och trevligt men alldeles för avsidigt!Postivt att tvättmaskinen

Oceanien 2018

Oceanien 2018

28 januari 2018 - 7 mars 2018

Resenärerna Johan, Karolina, Fredrik och Emma beger sig långt bort från Sveriges kalla väder. En länge efterlängtad resa till andra sidan jorden är snart här och börjar den 28 januari 15.30 med 6 timmars flygresa från Kastrup till Doha i Qatar med Qatar Airways. Där har vi 2 timmars väntetid innan vi tar nästa plan till Auckland som ligger på Nya Zeelands norra ö. Flygtiden är 16 timmar där vi även kommer förlora tid på grund av tidszonerna. Morgonen den 30 januari kommer vi landa i Auckland och vårt äventyr kommer börja på riktigt!

2018 the Aussie-Kiwi Safari

2018 the Aussie-Kiwi Safari

13 januari 2018 - 6 april 2018

Efter 3 år är det dags igen. Nu ska vi utforska mer av Nya Zeelands vildmark, dyka mer, kanske ett och annan vågad aktivitet med en start i Melbourne och lite Grand Slam! 🎾

Nya Zeeland och Australien

Nya Zeeland och Australien

15 december 2017 - 30 januari 2018

Rikard och Maria på äventyr på andra sidan jorden! Vandring, dykning, stranden, skåda den vackra naturen och så lite jul och nyår på det!

Down Under

Down Under

3 december 2017 - 26 januari 2018

Diary about Matilda and Philipp's Honeymoon. In the 2 months, they are going to explore Australia, Tasmania and New Zealand.

Hongkong-Fiji-Nya Zeeland-Australien

Hongkong-Fiji-Nya Zeeland-Australien

3 december 2017 - 25 januari 2018

Sol och bad i söderhavet, Nya Zeeland runt samt Sydney och Melbourne. En resa med mycket natur och kultur. Snorkling, glaciärvandring, hiking, mountainbike, valsafari, tennis samt en och annan pub!

Jaris och Eva-Helens kombinerade studie och upptäcktsresa

Jaris och Eva-Helens kombinerade studie och upptäcktsresa

17 oktober 2017 - 19 juni 2018

Den här gången ska vi resa runt i Nya Zeeland och Australien. Vi börjar med Nya Zeeland under ca 6 månader innan vi åker till Australien. Naturupplevelser utöver det vanliga, vandra, dyka, vinprovningar m.m. under totalt 8 månader.

New Zealand 2018 Revivel-Tour

New Zealand 2018 Revivel-Tour

15 januari 2018 - 26 februari 2018

Vi skall återuppliva gamla minnen och fisken från vår premiärresa 1995.

Australien -Nya Zeeland

Australien -Nya Zeeland

28 mars 2017 - 8 juni 2017

Snart är det dax att utforska nya länder, mycket spända och förväntansfulla!

Nya Zeeland

Nya Zeeland

30 januari 2017 - 8 mars 2017

Följ med oss på en resa till andra sidan jorden, Nya Zeeland! Vi åker från Christchurch till Auckland på 30 underbara dagar. LETS GO!

Dalins äventyr

Dalins äventyr

22 januari 2017 - 27 mars 2017

En månad i husbil på Nya Zeeland, fem dagar i Australien (Sydney mer specifikt) och 24 nätter i Thailand med hela familjen! Ska bli sååå härligt😎!

5355 Mount Cook Rd, Aoraki/Mount Cook nationalpark, Canterbury, Nya Zeeland
3388 Mount Cook Rd, Aoraki/Mount Cook, Canterbury, Nya Zeeland