Canterbury

Nu är vi på väg hemåt!

Tre härliga och avslappnade dagar i Christchurch med Malin och Russell, tusen tack för att ni har stått ut med oss alla 4 gånger vi varit hos er!!!! Vi kommer verkligen att sakna Nya Zeeland, sååå trevliga människor, härlig natur och gott vin!!!Mycket bilåkande har det blivit under våra

Arthurs Pass
lördag 28 april 2018 - Arthur's Pass, Canterbury, Nya Zeeland

Vi checkar in på Alpine Motell i Arthurs pass. Ett fint boende men vi inser snabbt att uteplatsen kommer vi inte att behöva, kanske däremot de elektriska täckena. En fin plats som vi får njuta av i regn.  Det regnade hela vägen och vi hör att det ska hålla på tre dagar till... ja, ja...

28 april: Varma utomhusbad i Hanmer Springs!
lördag 28 april 2018 - Hanmer Springs, Canterbury, Nya Zeeland

På lördagen började det komma några droppar regn, så vi packade ihop tältet innan vi gjorde frukost.  Vi åt inne i det varma gemenskapsutrymmet, vilket kändes lyxigt. Barnen hann leka lite i lekparken när vi tog vårt morgonkaffe... Vi åkte sedan ca en km till Hanmer Springs som har bla

24 april: Besök i Christchurch och resa längst östkusten!
tisdag 24 april 2018 - Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland

På tisdagen tog vi en lugn morgon och fick möjlighet att njuta av en välbehövlig dusch... Vi bjöds på kaffe och vitt rostat bröd med marmelad och söta chokladflingor. Kanske inte riktigt vad vi brukar äta till frukost, men rostmackorma är minst sagt standard här! Prudence och Dough åkte

23 april : Sol och resa mot Christchurch!
måndag 23 april 2018 - Mount Cook, Canterbury, Nya Zeeland

När vi vaknade på måndagsmorgonen hade vi sovit i närmare 12 timmar! Kanske för att det var lite motigt att stiga upp ur den varma säcken när det fortfarande var minusgrader och eftersom det mörknar redan vid 19-tiden gick vi och la oss tidigt... Solen lyste klart även idag och vi passade

22 april: Tuff vandring i storslagen natur!
söndag 22 april 2018 - Mount Cook, Canterbury, Nya Zeeland

På söndagen vaknade vi innan solen gick upp för att packa ihop våra saker och ta ned tälten. När det började ljusna var vi klara för avfärd mot Nya Zeelands högsta berg; Mount Cook. Vädret var klart och solen lyste fantastiskt över det vackra berglandskapet! Efter ca 1,5 timmars

21 april: Resa till Lake Middleton

På lördagen vaknade vi ganska tidigt för att avsluta packningen inför resan och för göra lunch att ta med.Vi åkte norrut och tog lunch ca 2,5 timmar senare på en rastplats söder om Queenstown. Det hade precis regnat innan och började igen efter vår paus, men fick njuta av härlig sol och

Mount Cook
onsdag 18 april 2018 - Mount Cook, Canterbury, Nya Zeeland

Pga regn brann alla planerade stopp mellan Lake Tekapo och Mount Cook inne. Vi kom iallafall fram till vårt boende  Mount Cook Alpine Lodge och det var helt OK med en liten uteplats. Vi trotsade regnet och tog en promenad upp till Tasman Glacier och den blå sjön strax intill. Sedan mat på

Lake Tekapo
måndag 16 april 2018 - Lake Tekapo, Canterbury, Nya Zeeland

Efter en natt på Jucy Snooze och en god frukost i Christchurch hämtade vi hyrbilen och startade resan mot Lake Tekapo. På vänster sida! Woohoo!Vi hade ca 22 mil att köra och det var fina vägar. Fikastopp på vägen där Mats god fudge som kommer räcka hela resan. Promenad vid sjön,

Flygresan
lördag 14 april 2018 - Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland

Vi startade från Arlanda med flyg till Doha. Det var Quartar flygbolag och att det blev just det berodde på pris och att tiden passade oss. Hade bävat lite för denna flygresa. Det blev många timmar på flyget.I Doha hade vi ca 4 timmar innan planet till Sydney skulle avgå. Vi var en timma

16 april 2018 - 29 april 2018

NZ har aldrig funnits i våra reseplaneringar men så började dottern studera i Aus och vi skulle såklart hälsa på. Då blev det ett par veckor till Sydön på NZ. Vi var lite för nära för att kunna låta bli... Här kommer vår dagbok från resan... ett stöd för vårt minne men kanske även inspiration för någon som funderar på att besöka NZ.

Bagpacking 2018

Bagpacking 2018

4 februari 2018 - 2 juni 2018

Nya zeeland, Australien, Indonesien, Malaysia, Thailand och Vietnam. Sen får vi se om vi kommer hem.

Oceanien 2018

Oceanien 2018

28 januari 2018 - 7 mars 2018

Resenärerna Johan, Karolina, Fredrik och Emma beger sig långt bort från Sveriges kalla väder. En länge efterlängtad resa till andra sidan jorden är snart här och börjar den 28 januari 15.30 med 6 timmars flygresa från Kastrup till Doha i Qatar med Qatar Airways. Där har vi 2 timmars väntetid innan vi tar nästa plan till Auckland som ligger på Nya Zeelands norra ö. Flygtiden är 16 timmar där vi även kommer förlora tid på grund av tidszonerna. Morgonen den 30 januari kommer vi landa i Auckland och vårt äventyr kommer börja på riktigt!

Bali, Australien, bröllop och Nya Zeeland

Bali, Australien, bröllop och Nya Zeeland

1 februari 2018 - 31 mars 2018

Två månader iväg från vardagen där vi ska uppleva, upptäcka och njuta av livet 😍

1 januari 2018 - 1 januari 2019

Vårt stora äventyr på andra sidan jorden!

2018 the Aussie-Kiwi Safari

2018 the Aussie-Kiwi Safari

13 januari 2018 - 6 april 2018

Efter 3 år är det dags igen. Nu ska vi utforska mer av Nya Zeelands vildmark, dyka mer, kanske ett och annan vågad aktivitet med en start i Melbourne och lite Grand Slam! 🎾

Nya Zeeland och Australien

Nya Zeeland och Australien

15 december 2017 - 30 januari 2018

Rikard och Maria på äventyr på andra sidan jorden! Vandring, dykning, stranden, skåda den vackra naturen och så lite jul och nyår på det!

Down Under

Down Under

3 december 2017 - 26 januari 2018

Diary about Matilda and Philipp's Honeymoon. In the 2 months, they are going to explore Australia, Tasmania and New Zealand.

Hongkong-Fiji-Nya Zeeland-Australien

Hongkong-Fiji-Nya Zeeland-Australien

3 december 2017 - 25 januari 2018

Sol och bad i söderhavet, Nya Zeeland runt samt Sydney och Melbourne. En resa med mycket natur och kultur. Snorkling, glaciärvandring, hiking, mountainbike, valsafari, tennis samt en och annan pub!

Jaris och Eva-Helens kombinerade studie och upptäcktsresa

Jaris och Eva-Helens kombinerade studie och upptäcktsresa

17 oktober 2017 - 19 juni 2018

Den här gången ska vi resa runt i Nya Zeeland och Australien. Vi börjar med Nya Zeeland under ca 6 månader innan vi åker till Australien. Naturupplevelser utöver det vanliga, vandra, dyka, vinprovningar m.m. under totalt 8 månader.

290 Montreal St, Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland
181 Westminster St, Christchurch, Canterbury, New Zealand