Mount Cook

23 april : Sol och resa mot Christchurch!
måndag 23 april 2018 - Mount Cook, Canterbury, Nya Zeeland

När vi vaknade på måndagsmorgonen hade vi sovit i närmare 12 timmar! Kanske för att det var lite motigt att stiga upp ur den varma säcken när det fortfarande var minusgrader och eftersom det mörknar redan vid 19-tiden gick vi och la oss tidigt... Solen lyste klart även idag och vi passade

22 april: Tuff vandring i storslagen natur!
söndag 22 april 2018 - Mount Cook, Canterbury, Nya Zeeland

På söndagen vaknade vi innan solen gick upp för att packa ihop våra saker och ta ned tälten. När det började ljusna var vi klara för avfärd mot Nya Zeelands högsta berg; Mount Cook. Vädret var klart och solen lyste fantastiskt över det vackra berglandskapet! Efter ca 1,5 timmars

Mount Cook
onsdag 18 april 2018 - Mount Cook, Canterbury, Nya Zeeland

Pga regn brann alla planerade stopp mellan Lake Tekapo och Mount Cook inne. Vi kom iallafall fram till vårt boende  Mount Cook Alpine Lodge och det var helt OK med en liten uteplats. Vi trotsade regnet och tog en promenad upp till Tasman Glacier och den blå sjön strax intill. Sedan mat på

Ain’t no mountain high enough, ain’t no river low enough
måndag 12 februari 2018 - Mount Cook, Canterbury, Nya Zeeland

Efter vår fantastiska stjärnklara natt uppe på Mt John blev vår kommande dag ännu mer fantastisk! Vi började med att äta en stadig frukost på vårt ”stammis” ställe Shawty’s i Twizel och åkte sedan norrut mot Nya Zeelands högsta berg, Mt Cook (3754m) eller Aoraki som det heter på

05.02.2016
söndag 5 februari 2017 - Mount Cook, Canterbury, Nya Zeeland

MAGISK DAG! Idag har vi besökt Lake Tekapo & Pukaki. Otrolig vacker syn här uppe bland bergskedjor och tro det eller ej, bland alla får!!!Men trots att detta var fantastiska vyer så slår det inte våran första hike. Mount Akori/Cook  livs levande och majestätiska framför våra ögon!

Christchurch och Mt Cook
måndag 10 februari 2014 - Mount Cook, Canterbury, Nya Zeeland

Vi ankom Christchurchpå lördagkväll och hade en hel dag att göra vad vi ville på söndag. Jag hängde först med på ett par timmar sightseeing i Christchurch med vår kunnige chaufför. Det finns solkräm på sprayflaska här nere och han brukar spraya det på väl vald personer när vi ska

Sara Persson
aprilsara i Nya Zeeland
Senast aktiv - från Tokoroa, Waikato, Nya Zeeland

16 april 2018 - 29 april 2018

NZ har aldrig funnits i våra reseplaneringar men så började dottern studera i Aus och vi skulle såklart hälsa på. Då blev det ett par veckor till Sydön på NZ. Vi var lite för nära för att kunna låta bli... Här kommer vår dagbok från resan... ett stöd för vårt minne men kanske även inspiration för någon som funderar på att besöka NZ.

Oceanien 2018

Oceanien 2018

28 januari 2018 - 7 mars 2018

Resenärerna Johan, Karolina, Fredrik och Emma beger sig långt bort från Sveriges kalla väder. En länge efterlängtad resa till andra sidan jorden är snart här och börjar den 28 januari 15.30 med 6 timmars flygresa från Kastrup till Doha i Qatar med Qatar Airways. Där har vi 2 timmars väntetid innan vi tar nästa plan till Auckland som ligger på Nya Zeelands norra ö. Flygtiden är 16 timmar där vi även kommer förlora tid på grund av tidszonerna. Morgonen den 30 januari kommer vi landa i Auckland och vårt äventyr kommer börja på riktigt!

1 januari 2018 - 1 januari 2019

Vårt stora äventyr på andra sidan jorden!

30 januari 2017 - 8 mars 2017

Följ med oss på en resa till andra sidan jorden, Nya Zeeland! Vi åker från Christchurch till Auckland på 30 underbara dagar. LETS GO!

30 september 2013 - 28 april 2014

En resa som jag haft som dröm att göra. Ska jobba i 6 ½ månad och sedan resa runt lite och se mig omkring. Två mål på denna resa är att dels besöka inspelningsplatser från Sagan om Ringen och att hoppa bungyjump! Trevlig läsning!

Inga resenärer