Greymouth

19 januari: Guldvaskning i en guldgrävarstad!
lördag 19 januari 2019 - Greymouth, West Coast, Nya Zeeland

På söndagsmorgonen  när vi vaknade, var utsidan av vårt innerfält fyllt med sandflies som ville komma in. När vi kom ut ur tältet insåg vi att det var bättre att åka vidare och äta frukost för att inte bli alldeles uppätna av sandflugorna. Vi körde vidare och kom efter ca 20 minuter

Till Greymounth med bil
onsdag 2 mars 2016 - Greymouth, West Coast, Nya Zeeland

Vi bokade vår hyrbil på I Site i Wellington och de sa att det är några minuter att gå där ni hämtar bilen. Vi hade ju fått våra väskor och när jag tittar ut från terminalen så finns alla hyrfilmer där men vår skulle det ju vara några minuters gång till. Vi konstaterar att vår

Kerstin  Hjortsberg
KerstinHjortsberg i Nya Zeeland
Senast aktiv - från Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland
Bondbränna och vandringsleder
måndag 2 februari 2015 - Greymouth, West Coast, Nya Zeeland

Hej ho!!! Vi har haft lite problem med resdagboken igen men nu verkar det som den fungerar ett tag till. Nu har vi kommit ner till Greymouth på sydön på våran enmånaders resa på denna ö. Långsamt men säkert börjar vi inse att vår första av två tredagarsvandringar börjar närma sig.

Idaho i Oceania express!
Glaciärer och Panncakes Rock
lördag 15 februari 2014 - Greymouth, West Coast, Nya Zeeland

Idag besökte vi Fox Glacier. En promenad på 45 min. Lämmeltåg. Ville man längre upp var man tvungen att gå med guide. Tyvärr var den väldigt smutsig och har krympt jättemycket. Åkte vidare till Franz Josef Glacier. Vandrade en o en halv timme + lillvandring 30 min. Mycket finare än Fox

Berit Staffanson
Berit_S i Nya Zeeland 2014
Senast aktiv - från Stortorget 9, Lund, Skåne län, Sverige
Pannkakor på hög
tisdag 21 maj 2013 - Greymouth, West Coast, Nya Zeeland

I natt invigde jag min fluffiga pyjamas! Kändes redan när jag gick och lade mig att det skulle bli kallare i natt. Strumporna åkte av fram på småtimmarna dock, men resten fick allt vackert sitta på. Det blir ljust på morgnarna mycket senare nu vilket gör att när jag vill iväg tidigt

Carina
wahlen i Jorden runt på 60 dagar
Senast aktiv - från Jönköpings län, Sverige
panncakes and bee stings
söndag 24 mars 2013 - Greymouth, West Coast, Nya Zeeland

HELLO!!! Sending lovely greetings from sunny New Zealand. Tja, från och med imorgon ska solen överge oss i några dagar, men den är kvar på norra ön... RATS!! :) Nej, vi klagar inte för vi har haft gott om fina soliga dagar så lite moln är vad vår hud behöver. Skönt att slippa bättra

Ida Matteusson Appelgren
Idaho i On the road again...
Vi har inte glömt er...
lördag 2 februari 2013 - Greymouth, West Coast, Nya Zeeland

Vi har bara inte befunnit oss nära någon bra uppkoppling. Mycket freedom camping just nu.... Vi har det fortfarande alldeles utmärkt och har de sista dagarna sett och gjort massa häftiga saker. Så håll ut, mer kommer så fort vi hamnar på en holiday park igen :) kram på er!

sydön
lördag 5 januari 2013 - Greymouth, West Coast, Nya Zeeland

Hej! Vi har tagit oss över till sydön och äntligen hittat Internet. Under de här dagarna har vi haft riktigt bra väder så vi har vandrat i Abel Tasman nationalpark, tittat på världens klaraste vatten vid pupu springs, tittat på sälkolonierna på Cape Foulwind, varit vid pancake rocks och

Sofia Nilsson
sofianilsson i Nya Zeeland
Senast aktiv - från Norrköping, Östergötlands län, Sverige
Nyar!
måndag 31 december 2012 - Greymouth, West Coast, Nya Zeeland

Igar tog vi farjan over till sydon. Provsmakade lite vin pa en vingard innan vi kom fram i Nelson som var orten vi overnattade pa. denna gang var det inte ett YHA hostel vi sov pa utan ett annat som horde ihop med en pub. Nice! Inkluderade brittisk pubmat, gratis wifi, hangmattor, frukost

Susanne Nordberg
susgoesafrica i susgoesoz
Senast aktiv - från Östersund, Jämtlands län, Sverige
Bilresa, småmulet och pannkakor
fredag 28 december 2012 - Greymouth, West Coast, Nya Zeeland

Efter frukost så packade vi in allt i bilen och satte kosan mot Greymouth. Där skall vi tillbringa en natt innan det är dags att åka över alperna på vår väg mot nyårsfirande i Queenstown. Flera Kiwis har frågat oss var vi skall spendera nyåret och himlar med ögonen och säger –”ja,

Peter & Magnus Ae
PoMAroundTheGlobe i NZ 123
Senast aktiv - från Melbourne, Victoria, Australien

1 januari 2018 - 1 februari 2019

Vårt stora äventyr på andra sidan jorden!

14 februari 2016 - 14 mars 2016

Oceania express!

Oceania express!

7 januari 2015 - 7 mars 2015

Nu bär det av igen! Med Erik och Andreas som ressällskap ska vi ut i vida världen för en riktig äventyrsresa... igen! Nya Zeeland och Australien i 2 månader.

Nya Zeeland 2014

Nya Zeeland 2014

5 februari 2014 - 4 mars 2014

Ska bli spännande att fara till andra sidan jordklotet med Emma och Björn. Kanske tar vi oss runt med husbil.

Jorden runt på 60 dagar

Jorden runt på 60 dagar

15 april 2013 - 13 juni 2013

En businesstrip ska ta mig till en del av världen som jag inte utforskat än. Rutten blir Sydney - Brisbane - Auckland - "hela NZ" - New York - Island innan jag sätter fötterna på svensk mark igen.

On the road again...

On the road again...

2 mars 2013 - 19 april 2013

Nu är det dags igen... 2011 räckte verkligen inte så nu ska vi tillbaka till Australien, Nya Zeeland och Hong Kong och återuppleva "the magic".

Nya Zeeland runt på 30 dagar...

Nya Zeeland runt på 30 dagar...

14 januari 2013 - 17 februari 2013

19 december 2012 - 20 januari 2013

Road trip i Nya Zeeland med Jimmy, Johan och Bodil

susgoesoz

susgoesoz

17 december 2012 - 11 januari 2013

Dags att återvända till andra sidan jordklotet. Nu blir det ca 3 veckor i Nya Zeeland med äventyr och sol & bad. Jul & Nyår utomlands för tredje gången!

NZ1213

NZ1213

20 december 2012 - 14 januari 2013

Vår första långresa, destination Nya Zeeland.

Idaho
Joakimlinnea Guriksson