Österrike

foljer Mozart i sparen...
måndag 14 maj 2018 - Salzburg, Österrike

Hej!Salzburg o alperna,sound of musik o Mozart.Vilken vacker stad. 150 000 bor o lever har.Jag bor bredvid dreifaldigheitskirche o den dingdongar rejalt.Det ar mysigt och en inrutning av dagen som kanns bra.Klockorna finns overallt i stan och jag kommer att sakna de.Varit pa hop on hop off tur och

Maria Tawhid
ilmaria i TÅGLUFF 2018
Senast aktiv - från Barcelona, Katalonien, Spanien
Seeboden-Villach 55 km
torsdag 29 juni 2017 - Villach, Kärnten, Österrike

Bra frukost på Hotel Bellevue, regn på morgonen gjorde att vi kom iväg först 10.30. Lätt cykling längs floden Drau. Fika på bondgårdsgasthof, lite odör var det allt. Kom fram till Hotel Post i Villach. Vi åt på grekisk restaurang, Michael gick på orgelkonsert i kyrkan.

Bad Gastein-Seeboden 55 km
onsdag 28 juni 2017 - Seeboden, Kärnten, Österrike

Cyklade 6 km upp till Böckstein därefter tåg genom tauerntunneln till Mallnitz. därefter lång svår nerförsbacke. Vi tog en kaffe och apfelstrudel på landbygden. Tanken var att etappen skulle sluta i Spittal an der Drau, men vi hittade ett fint hotel med spa och halvpension i Seeboden. Bad

Vilodag
tisdag 27 juni 2017 - Bad Gastein, Österrike

Det blev en förmiddag med tvätt, sen tog vi liften upp till Stubnerkogel. En dag med blandat väder, lite regn på toppen och blåsigt. Michael träffade helt överaskande två kusiner Lisbeth och Mats som var på vandringsvecka, vi satt och snackade en stund över ett glas vin. Vi satt ute på

Bischofshofen-Bad Gastein 55 km
måndag 26 juni 2017 - Bad Gastein, Österrike

Fint väder igen. Två ordentliga stigningar på vägen mot Gasteinerdalen. Dubbla tunnlar in i dalen. Lunch med pasta i Dorfgastein. Platt fram till Bad Hofgastein sen kraftig stigning upp till Bad Gastein, resans brantaste backe det blev till att leda cyklarna. Bra hotel Krone, med

Salzburg-Bischofshofen 57 km
söndag 25 juni 2017 - Bischofshofen, Österrike

Kom iväg vid 09.00, det började regna på väg ur Salzburg, övergick i åska och kraftigt ösregn. Kaffe och glass i Golling, torkade lite. Regnet upphörde sista milen. Vi hade inte bokat något boende så Michael gav sig ut för att kolla läget och återkom snabbt med en nyckel till ett bra

Vilodag
lördag 24 juni 2017 - Salzburg, Österrike

Sightseeing i Salzburg, mycket att se i en trevlig stad.

Branau-Salzburg 65 km
fredag 23 juni 2017 - Salzburg, Österrike

Cyklade småvägar, tog kaffe och glass i Eggelsberg, med skolklass som gick på sommarlov, resans snyggaste lärarinna ledde klassen. Midsommarafton idag och en cykeltvätt blev det på väg in i Salzburg. Hotel Elefant låg i fotgängarområdet, dom kunde inte fixa cykelparkering så hojarna fick

Vände skutan
söndag 10 september 2017 - Innsbruck, Tyrolen, Österrike

Ja det blev att vi vände hemåt igen till ljuvliga Sonarp till våra egna sängar ,lugn och ro, och svapplockning istället.Vattenfall,berg och mer fina platser finns kvar och kan vänta. Intrycken har ju varit många. Så vidare söderut och Italien får bli en annan gång...

Resa till Lido DI Jesolo, Italien via Grossglockner
onsdag 2 augusti 2017 - Kals am Großglockner, Tyrolen, Österrike

Vi lämnar Zell am see för att bege oss mot Italien. Men vi skall ta oss över Grossglockner passet och Trånga små italienska vägar på vägen.Knappt en timma från Zell am see börjar stigningen upp på roliga vägar (speciellt för MC). På vägen upp kan man stanna till lite överallt och ta

TÅGLUFF 2018

TÅGLUFF 2018

9 maj 2018 - 25 maj 2018

NU HAR JAG JOBBAT 25 ÅR I SAMMA LANDSTING/REGION O FÅTT 5000KR VILKET BLEV 200KR/ÅR ;) DET BLEV INGEN KLOCKA AV ÄDEL METALL UTAN JAG VALDE ETT RESEKORT O NU ÄR JAG PÅ VÄG.... KÄNNS HELT RÄTT OCH VÄLDIGT SPÄNNANDE. VÄLKOMNA MED O HOPPAS NI OXÅ DELAR MED ER AV ER VARDAG...

Cykelresa Sverige-Italien 200 mil.

Cykelresa Sverige-Italien 200 mil.

3 juni 2017 - 3 juli 2017

En cykelresa från Falkenberg till Caorle i Italien med Michael och Pär. Cykling, upplevelser, historia, oviktigt vetande

Roadtrip Österrike, Italien, Frankrike och spanien

Roadtrip Österrike, Italien, Frankrike och spanien

31 juli 2017 - 20 augusti 2017

En bilsemester med det mesta av allt under tre veckor

Europarundan

Europarundan

3 september 2017 - 24 september 2017

Att ta bilen och köra mot okända,kända och ej fastsatta mål och bara upptäcka och vara.

Mc-äventyr Europa 2017

Mc-äventyr Europa 2017

22 juli 2017 - 12 augusti 2017

Bilresa genom Europa

Bilresa genom Europa

12 juli 2017 - 18 juli 2017

Under 6 dagar gjorde vi en roadtrip i ett antal länder i Europa, målet i resan var Milano. Länder vi besökte var Danmark, Tyskland, Schweiz, Lichtenstein, Österrike och Italien. Här kan ni läsa allt.

MC-resa till Kroatien 2017

MC-resa till Kroatien 2017

11 juli 2017 - 28 juli 2017

MC-resa till södra Kroatien, Tucepi. Där vi stannar i en vecka i en hyrd lägenhet. Därefter bär det hemåt via valda vägar bla. genom Österrike & Tyskland...Romatische Strasse mm.

The Balkan Tour Light 2017 (då vi aldrig lämnade Kroatien)

The Balkan Tour Light 2017 (då vi aldrig lämnade Kroatien)

18 juni 2017 - 15 juli 2017

Denna sommar packar vi bilen med campingprylar och drar ner till Balkan.

Europa tvärtom 2017

Europa tvärtom 2017

14 juni 2017 - 14 juli 2017

Åter dags för en trip ut i vackra Europa. Denna gång tar vi dock och åker tvärtom emot jämfört mot de andra 3 gångerna (12, 14 och 16). Vi börjar dock som vanligt med att ta färjan i Göteborg mot Kiel. 1-a målet är södra Tyskland och att kolla in Neuschwanstein - slottet som är förebilden för Disneys Törnrosaslott. Därefter blir det Österrike och naturligtvis Italien som vi bara älskar. I Italien hämtar vi upp Bitten och Tony på Treviso flygplats. De kommer att vara med oss en vecka där vi verkligen hoppas att vi kan överföra vår kärlek till Italien till dem. Efter nästan 2 veckor i Italien åker vi vidare mot Franska Rivieran och vidare upp genom Frankrike över Lyon till Paris där vi äntligen får se det "äkta" Törnrosaslottet på Disneyland. Sista anhalten är Holland och Amsterdam där det ska inhandlas lökar och blommor för att förgylla trädgården här hemma till nästa vår. Färjan mot Sverige och Trelleborg avgår 13/7 och då hoppas vi att vi åter är uppfyllda med nya minnen och bilder som vi kan ta fram under den mörka och kalla vintern.

Tågluff

Tågluff

19 juni 2017 - 18 juli 2017

Familjen ute på en månads tågluff i Europa med resan som målet. Sammanfattningsvis: 1:a veckan "resvecka", 2:a veckan Slovenien, 3:e veckan Italien och 4:e veckan " resvecka".

Johanna
LillaJojjo