Salzburg

Rock me Amadeus
fredag 3 augusti 2018 - Salzburg, Österrike

Jag har precis ätit lunch. Spenatknödel med sallad, smält smör och parmesan. Det var utsökt!God mat och öl gör något med humöret. Det kan till och med lyfta ens anda till oanade höjder. Jag kan nog redan nu säga att det här är en av de måltider jag kommer att minnas och prata om.

Daniel Svanefors

onsdag 25 juli 2018 - Salzburg, Österrike

Mirabellgarten Salzburg

Tisdag 24/7
tisdag 24 juli 2018 - Aigen, Salzburg, Österrike

Camping Schloss Aigen.Två nätter. Lilla tältet.

Senast aktiv - från Berlin, Tyskland
foljer Mozart i sparen...
måndag 14 maj 2018 - Salzburg, Österrike

Hej!Salzburg o alperna,sound of musik o Mozart.Vilken vacker stad. 150 000 bor o lever har.Jag bor bredvid dreifaldigheitskirche o den dingdongar rejalt.Det ar mysigt och en inrutning av dagen som kanns bra.Klockorna finns overallt i stan och jag kommer att sakna de.Varit pa hop on hop off tur och

Maria Tawhid
ilmaria i TÅGLUFF 2018
Senast aktiv - från Sollefteå, Västernorrlands län, Sverige
Vilodag
lördag 24 juni 2017 - Salzburg, Österrike

Sightseeing i Salzburg, mycket att se i en trevlig stad.

Branau-Salzburg 65 km
fredag 23 juni 2017 - Salzburg, Österrike

Cyklade småvägar, tog kaffe och glass i Eggelsberg, med skolklass som gick på sommarlov, resans snyggaste lärarinna ledde klassen. Midsommarafton idag och en cykeltvätt blev det på väg in i Salzburg. Hotel Elefant låg i fotgängarområdet, dom kunde inte fixa cykelparkering så hojarna fick

Motorväg genom vackert landskap
lördag 15 juli 2017 - Salzburg, Österrike

Sista dagen var gjord Milano,  jag och Rickard vinkade av Thomas och vi förberedde oss på en bilresa på ca 7 timmar till Österrike och staden Salzburg.Landskapet är vackert i Italien, intensiteten på motorvägarna och köerna, är inte lika roligt. Vid på och avfart på vissa motorvägar

Alexander Oscarsson
gurran87 i Bilresa genom Europa
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Pappan följer med en liten bit ----- My dad follows me a little bit
lördag 11 mars 2017 - Salzburg, Österrike

På väg till Budapest får jag sällskap av min pappa till Salzburg. Vi stannar 2 timmar i staden i det fina vårvädret innan jag måste ta tåget vidare._______________________För svensktalande tågnördar finns en mer utförlig reseberättelse i

En riktig tågdag
fredag 19 augusti 2016 - Salzburg, Österrike

Det är så smidigt att åka tåg mellan vissa städer. Just idag hade vi en perfekt tågdag! Vi gick 500 meter från vårt hostel till Westbahnhof och hoppade där på ett tåg som gick direkt till Salzburg. Tåget tog 2,5 h och vi åt frukost och fikade. Det härligaste var att vi satt högst

Adammaria Hultgrengunnevik
adamaria i Tågluff Europa
Senast aktiv - från Stortorget 9, Lund, Skåne län, Sverige
Tyger over Europe 2018

Tyger over Europe 2018

27 juli 2018 - 16 augusti 2018

Meet & Greets, ramen, travelling, railway stations, some serious dancing in the moonlight ('cause it's gonna catch me in its spotlight) and a whole lotta train of thought.

Semester 2018

Semester 2018

20 juli 2018 - 12 augusti 2018

Familjen Lundgren, två vuxna och fem barn, siktar på att komma till Kroatien. Var vi sen hamnar är en helt annan sak..

TÅGLUFF 2018

TÅGLUFF 2018

9 maj 2018 - 25 maj 2018

NU HAR JAG JOBBAT 25 ÅR I SAMMA LANDSTING/REGION O FÅTT 5000KR VILKET BLEV 200KR/ÅR ;) DET BLEV INGEN KLOCKA AV ÄDEL METALL UTAN JAG VALDE ETT RESEKORT O NU ÄR JAG PÅ VÄG.... KÄNNS HELT RÄTT OCH VÄLDIGT SPÄNNANDE. VÄLKOMNA MED O HOPPAS NI OXÅ DELAR MED ER AV ER VARDAG...

Cykelresa Sverige-Italien 200 mil.

Cykelresa Sverige-Italien 200 mil.

3 juni 2017 - 3 juli 2017

En cykelresa från Falkenberg till Caorle i Italien med Michael och Pär. Cykling, upplevelser, historia, oviktigt vetande

Bilresa genom Europa

Bilresa genom Europa

12 juli 2017 - 18 juli 2017

Under 6 dagar gjorde vi en roadtrip i ett antal länder i Europa, målet i resan var Milano. Länder vi besökte var Danmark, Tyskland, Schweiz, Lichtenstein, Österrike och Italien. Här kan ni läsa allt.

Jorden runt med tåg

Jorden runt med tåg

8 mars 2017 - 12 juni 2017

En förra kollega flyttade till Singapore 2015, och ett av min mammas tibetiska fadders-barnbarn pluggar i Boston i USA. Då föddes så småningom idén att besöka bägge på en jorden-runt resa. Men det ska bli så lite flyg och så mycket tåg som möjligt! ----------------- A former colleague moved to Singapore 2015, and one of my mother's tibetan sponsor-grandchildren studies in Boston in the U.S. Soon, the idea was born to visit both on a round-the-world trip. But it shall be as little flying and as much train riding as possible!

Tågluff Europa

Tågluff Europa

13 augusti 2016 - 27 augusti 2016

Under 15 dagar får vi resa fritt i Europa!!!

Eurotrip

Eurotrip

15 augusti 2015 - 29 augusti 2015

Familjen Griswalds i Europa

Familjen Griswalds i Europa

11 juni 2015 - 25 juni 2015

Ingen trip för den late, utan i sann Gandalf-anda är resan späckad med aktiviteter... Minst 3 alptoppar ska vi hinna med att bestiga!

Bilsemester till Kroatien

Bilsemester till Kroatien

28 juli 2013 - 10 augusti 2013

Via Österrike och Italien körde vi ner till Bratus på Makarska Rivieran. En helt underbar bilsemester som gav mersmak.

Daniel Svanefors
svane