Salzburg

foljer Mozart i sparen...
måndag 14 maj 2018 - Salzburg, Österrike

Hej!Salzburg o alperna,sound of musik o Mozart.Vilken vacker stad. 150 000 bor o lever har.Jag bor bredvid dreifaldigheitskirche o den dingdongar rejalt.Det ar mysigt och en inrutning av dagen som kanns bra.Klockorna finns overallt i stan och jag kommer att sakna de.Varit pa hop on hop off tur och

Maria Tawhid
ilmaria i TÅGLUFF 2018
Senast aktiv - från Barcelona, Katalonien, Spanien
Vilodag
lördag 24 juni 2017 - Salzburg, Österrike

Sightseeing i Salzburg, mycket att se i en trevlig stad.

Branau-Salzburg 65 km
fredag 23 juni 2017 - Salzburg, Österrike

Cyklade småvägar, tog kaffe och glass i Eggelsberg, med skolklass som gick på sommarlov, resans snyggaste lärarinna ledde klassen. Midsommarafton idag och en cykeltvätt blev det på väg in i Salzburg. Hotel Elefant låg i fotgängarområdet, dom kunde inte fixa cykelparkering så hojarna fick

Motorväg genom vackert landskap
lördag 15 juli 2017 - Salzburg, Österrike

Sista dagen var gjord Milano,  jag och Rickard vinkade av Thomas och vi förberedde oss på en bilresa på ca 7 timmar till Österrike och staden Salzburg.Landskapet är vackert i Italien, intensiteten på motorvägarna och köerna, är inte lika roligt. Vid på och avfart på vissa motorvägar

Alexander Oscarsson
gurran87 i Bilresa genom Europa
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Pappan följer med en liten bit ----- My dad follows me a little bit
lördag 11 mars 2017 - Salzburg, Österrike

På väg till Budapest får jag sällskap av min pappa till Salzburg. Vi stannar 2 timmar i staden i det fina vårvädret innan jag måste ta tåget vidare._______________________För svensktalande tågnördar finns en mer utförlig reseberättelse i

En riktig tågdag
fredag 19 augusti 2016 - Salzburg, Österrike

Det är så smidigt att åka tåg mellan vissa städer. Just idag hade vi en perfekt tågdag! Vi gick 500 meter från vårt hostel till Westbahnhof och hoppade där på ett tåg som gick direkt till Salzburg. Tåget tog 2,5 h och vi åt frukost och fikade. Det härligaste var att vi satt högst

Adammaria Hultgrengunnevik
adamaria i Tågluff Europa
Senast aktiv - från Stortorget 9, Lund, Skåne län, Sverige
Salzburg
tisdag 18 augusti 2015 - Salzburg, Österrike

Vaknar och går ner och äter en jättegod frukost med Fatima skinka. Finns tydligen här i Österrike och hoppas att resten av våra hotell serverar det också. Idag åkte vi till tekniska museet inne i Wien, på vägen dit hade det hänt en olycka och vi stod i kö på motorvägen i en timme. Det

Madeleine Carlsson
MaddeC84 i Eurotrip
Senast aktiv - från Schwendau, Tyrolen, Österrike
Mozart å "han som inte får nämnas vid namn"
fredag 12 juni 2015 - Salzburg, Österrike

Igår anlände Griswalds via Munchen och kvitterade ut sin Skoda superb comat från Avis, som vanligt kostar full försäkring nästan lika mkt som bilhyran. Men va fan, nån gång ska väl det bli en skada..... På väg till Salzburg var det stau på motorvägen, så Marschal blev så glad när

Dag 14: Bratus, Kroatien - Salzburg, Österrike
fredag 26 juli 2013 - Salzburg, Österrike

Tidigt på morgonen lämnade vi Bratus, Kroatien och styrde kosan mot Salzburg. Även denna gången var vi nästan ensamma på motorvägen. Framme vid Zagreb blev det bilköer, men det gick ändå ganska snabbt. Efter att vi passerat Kranjska Gora i Slovenien åkte vi för denna bilresa genom

DAG 18 Söndag
söndag 3 augusti 2014 - Salzburg, Österrike

Vaknade vid 08.30 efter en stökig natt. Eila ramlade ur sängen vid ett tillfälle och både hon och Tuva har gråtit under natten. Gjorde i ordning frukost och vi vädrade sängklader. Packade det sista och sedan sa vi hejdå till Jonas föräldrar innan vi checkade ut. Stannade på affären

Lina Larsson
Trollungarnapavift i Italien
TÅGLUFF 2018

TÅGLUFF 2018

9 maj 2018 - 25 maj 2018

NU HAR JAG JOBBAT 25 ÅR I SAMMA LANDSTING/REGION O FÅTT 5000KR VILKET BLEV 200KR/ÅR ;) DET BLEV INGEN KLOCKA AV ÄDEL METALL UTAN JAG VALDE ETT RESEKORT O NU ÄR JAG PÅ VÄG.... KÄNNS HELT RÄTT OCH VÄLDIGT SPÄNNANDE. VÄLKOMNA MED O HOPPAS NI OXÅ DELAR MED ER AV ER VARDAG...

Cykelresa Sverige-Italien 200 mil.

Cykelresa Sverige-Italien 200 mil.

3 juni 2017 - 3 juli 2017

En cykelresa från Falkenberg till Caorle i Italien med Michael och Pär. Cykling, upplevelser, historia, oviktigt vetande

Bilresa genom Europa

Bilresa genom Europa

12 juli 2017 - 18 juli 2017

Under 6 dagar gjorde vi en roadtrip i ett antal länder i Europa, målet i resan var Milano. Länder vi besökte var Danmark, Tyskland, Schweiz, Lichtenstein, Österrike och Italien. Här kan ni läsa allt.

Jorden runt med tåg

Jorden runt med tåg

8 mars 2017 - 12 juni 2017

En förra kollega flyttade till Singapore 2015, och ett av min mammas tibetiska fadders-barnbarn pluggar i Boston i USA. Då föddes så småningom idén att besöka bägge på en jorden-runt resa. Men det ska bli så lite flyg och så mycket tåg som möjligt! ----------------- A former colleague moved to Singapore 2015, and one of my mother's tibetan sponsor-grandchildren studies in Boston in the U.S. Soon, the idea was born to visit both on a round-the-world trip. But it shall be as little flying and as much train riding as possible!

Tågluff Europa

Tågluff Europa

13 augusti 2016 - 27 augusti 2016

Under 15 dagar får vi resa fritt i Europa!!!

Eurotrip

Eurotrip

15 augusti 2015 - 29 augusti 2015

Familjen Griswalds i Europa

Familjen Griswalds i Europa

11 juni 2015 - 25 juni 2015

Ingen trip för den late, utan i sann Gandalf-anda är resan späckad med aktiviteter... Minst 3 alptoppar ska vi hinna med att bestiga!

Bilsemester till Kroatien

Bilsemester till Kroatien

28 juli 2013 - 10 augusti 2013

Via Österrike och Italien körde vi ner till Bratus på Makarska Rivieran. En helt underbar bilsemester som gav mersmak.

Italien

Italien

17 juli 2014 - 9 augusti 2014

Tanken är att vi ska bila ner till Italien och vara där i 2 veckor. Vi får se hur långt vi kommer med två små trollungar som inte är så förtjusta i att åka bil..

Österrike och Berchtesgaden

Österrike och Berchtesgaden

23 juni 2014 - 7 juli 2014

Nu väntar upplevelser i Alperna med Olof. Det ska bli härlighet med semester och omväxlande utflykter - med städer, vandring, bad och sådant som inte kan planeras. :)

Alexander Oscarsson
gurran87