Varldens konstigaste dag.

torsdag 10 maj 2007 Bangkok, Thailand

hej hopp,

har kommer mitt andra inlagg for idag.
Jag finner faktiskt inga ord.. denna dag har varit den langsta nagonsin.
Vaknade tidigt i ottan av att james knackar pa dorren.. insag aldrig vad klockan var, akte tuk tuk runt hela bangkok eftersom vi inte visste var vi skulle.
Val tillbaka till varat hak satter vi oss och dricker lite ol.. lite lulliga inser vi sedan efter att vi fragat om tiden att klockan ar 11 pa formiddagen. vad? haha.
Gar runt pa de galna gatorna i bangkok och jag och helena fixar haret.. har aldrig varit med om nagot liknande hos en frisor.. de holl pa och dona i tre timmar, jag hade tva stycken som gjorde mitt har och det har aldrig kannts battre. Billig, billig slant med.
Kommer tillbaka och framat kvallen bar det ivag att fanga bangkok natten, oj oj oj.
Det finns namligen en beromd show har och den ska vi sjalvklart till.. nyktra var vi och det kanske inte var det basta.
Tyvarr kan jag inte beratta om denna show eftersom jag kan gissa att den ar ganska for magstark for vissa av er lasare.. men gangra era vildaste fantasier med nagra miljoner sa kanske ni kommer i narheten... Efter en timme fick vi lite av nog.. chockade gar vi ut pa gatan och sager : snalla tuktuk chauffor ta oss harifran.. vi vill till en bar och forinta det som last sig i vara nathinnor. Visst hade han det.. inte alls dar vi ville men han var jattetrevlig sa honom litade vi pa.. forbi bogklubbar och andra snuskhak far vi forbi och tillslut sa stanna han och sa det har kommer ni bade tjejer och killar gilla.. och billig dricka har dom med.
Jovisst var det trevligt bemotande.. de rara flickorna onskade oss hjartligt valkomna.. in gar vi och satter oss.
-oj, vad alla ser kara ut.
Undrar varfor dom unga flickorna med fina klannigar har nummerlappar pa sig... ja, just sa.. den snalla chaffisen har kort oss till en bordell! Hjelp.
Vi bestaller en tequila, visste inte hur vi skulle bete oss, sjalvaste bordellmamman kommer och serverar.
Efter den sensaste chocken sa satt vi bara dar stumma.. jag titta mig omkring lite.. flicka numbro 22 log finurligt mot mig och minnet av tuktuk chaufforens "har kommer ni bade tjejer och killar gilla.." ekade i mitt huvud.
Efter den snabba drickan forsvann vi fort darifran.. vi ville hem till varat trygga skabbiga hotell pa den jattestokiga gatan dar vi bor. Roligt vad man kan definera trygghet har i livet.. det ar sant som dom sager.. allting ar relativt.

Bangkok ar galet men det har varit en upplevelse med alla hundar som utfor the physical act of love pa gatorna, poliser som putsar sina laddade pistoler i varje horn och med standigt 15 tuktukchaffisar hack i hal... Men en dag racker gott och val.. man har lart sig redan hur man ska hanskas med thailand.. vi har blivit lurade gang pa gang. Forst varkar de sa snalla men sen inser man att man blev nagra lappar fattigare.. aven om lapparna har handlar om oren..

Hur som helst.. aven om det varit nonstop SJUKT denna dag sa har det varit kul..

Jag kan bara saga.. det ar skont att man tar livet med en klackspark!

Vanessa Sarén
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige