Ka Whare Rehua

måndag 11 februari 2008 Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland

hej hopp!
Nu ar vi i Christchurch hos Rebekah och Derek (och Dereks mamma). Hit kom vi igar kvall vid middagstid. Efter var natt i Wanaka akte vi vidare till Te Anau, 10 mil fran Milford sound (en del av Fiordland). Dar bodde vi natten till lordag och tidigt pa lordagen bilade vi upp till Milford sound dar vi akte en fantastisk battur pa en av fjordarna. Vi sag manga salar och en pingvin. Inga delfiner eller valar men det gjorde inte sa mycket for det var sjukt fint dar anda!! Efter batturen akte vi over till ostsidan och Dunedin. dar bodde vi pa ett trevligt litet stalle. Igar (sondag) akte vi den sista biten pa var roadtrip, hit upp till Christchurch!
Rebekah och Derek bjod pa fantastisk mat, supertrevligt sallskap och ett jattefint rum! De har ett Bed and breakfast med ekologisk inriktning. Vi bor i "the green room" med utsikt over hela Christchurch (huset ligger pa ett berg nagra km utanfor city). Efter lite nagra ol och nagra glas vin fick vi bada i deras utomhushottub med utsikt over stan, makalost!
Vi har ordnat med hostelet dar vi glomde kamerasladden att dom ska skicka den hit till oss, sa vi hoppas att den ska komma imorgon mitt pa dan.
Imorgon maste vi ocksa flytta ut fran Rebekah, en dag tidigare an vad hon sagt forut! Hon maste ha blandat ihop datumen. Lite synd for vi trivs har och i deras sallskap! Men vi har fixat ett hostel inne i city dar vi far bo tills planet tillbaka till Auckland gar pa torsdag morgon! Sen pa lordag bar det av till stilla havet och Rarotonga!
vi har hort att det varas dar hemma. Undrar om vintern ar over redan...???
Kram pa er!

Olle Nordlund