tillbaka i civilisationen

onsdag 27 februari 2008 Auckland, Nya Zeeland

Jaha da har vi tillbaka i storstaden efter 10 harliga dagar pa Raro. Vi tycker att alla borde fa aka till en soderhavso nan gang i livet. Igar var en konstig dag, den borjade som vanligt pa Raro och vi badade hela dagen, sen at vi middag pa restaurang. Vid 23.30 blev vi upplockade och korda till flygplatsen av "the transitlady" (en kvinna som nastan sov). Lite laskigt. Sen lamnade vi Raro vid 01.35 tisdag morgon och fyra timmar senare var vi framme i Auckland men da var det plotsligt onsdag... Klockan 06.00 anlande vi i en shuttle tii snalla snalla Pat och Colin som ar ett 70arigt par, vanner till Nordlunds. De pratar hela tiden om olika saker och ar valdigt trevliga. Idag har de kort oss till en strand dar vi fick kolla pa fina faglar (gannets) och ata god picknick. Nu ar vi tillbaka i deras lilla hus och de ska ha pianolektioner for sina barnbarn. Ikvall ska vi ut och segla med Colin i nagot slags race. Man skulle kunna kalla detta par for hyperaktiva pensionarer! Det ar bara att le och folja med pa alla deras upptag som ansalange slutat i succe!
Vi ska forsoka lagga upp lite bilder nu.
Ses pa mandag, kram!

Olle Nordlund