Men du forstar val an

tisdag 30 september 2008 Limerick, County Limerick, Irland

Hej och ha!

Japp, da var man tillbaka i ett regnigt Irland igen da..
Det kanns lite tungt med vadret men enda fantastiskt roligt att traffa alla vannerna har igen.

Jossan har nu akt hem och det kanns trakigt, vi kom faktiskt valdigt bra overens och hade dunderkul ihop. Hon ar en tjejen med koll och ja diggar'na stenhart.

Vi avslutade varan resa med dunder och brak. Efter att ha gjort varat i Hurghada sa tog vi nattbussen tillbaka till Kairo.
Gud bevare mig val. Jag och Jossan i en fullproppat buss med egyptier.
Vi var trotta, det var inte dom. Alla har mobiler med hoga ringsignaler som ringer konstant. Dom lyssnar pa hog radio nar nagon nisse laser hogt ur koranen.. Nar klockan borjar narma sig pa okristlig tid 3 pa morgonen satter dom pa en egyptisk komedi pa maxad volym. SNALLA DET AR NATT!!
Naval.. efter manga forsok sa lyckades vi somna.
Ungefar halvags.. det vill saga mitt ute i odemarkernas oken sa stannar tydligen bussen.. ratt vad det ar sa vaknar vi bada av att nagon skriker PASSPORTS!
Hej polis konstapeln.. !
Vi rotar fram vara pass och ger till vapennissen medan en hjel buss med misstanksamma araber stirrar pa oss.
Jag ar som sagt inte den gladaste nar jag precis vaknat och blev inte battre av att nissen bladdrar frenetiskt i vara pass varpa GAR UT!

Vafan!? Jag kastar mig upp och springer ut i oken natten efter nissen som gatt ivag till sina kumpaner.

"GIVE ME OUR PASSPORTS BAAAACK!" Skriker jag kanske en aning overdrivet.

Dom borjade fraga mig om jag bodde i Egypten.. och ja sa lite storigt.. pffft... nej vi ar bara turister.
Tillslut fick jag tillbaka passena och svor fula engelska ord och gick darifran. Undra vad som hade hant om bussen akt eller att dom blivit arga for att jag skrek?

Aja, i ett kaotiskt Kairo kommer vi fram till ett hotell dar vi somnar till i nagra timmar for att sedan vakna till liv

..... fortsattning foljer. Maste rusa och traffa Radek!

Puss och kram

vanessa