Rockkonsert Sydneyoperan
Rockkonsert Sydneyoperan

varmt och soligt

lördag 26 februari 2011 Kiama, New South Wales, Australien

Sydney var en riktigt go upplevelse - en stad man bor se och uppleva.Stora nackdelen ar att det ar mycket dyrt.Sista kvallen gick vi pa en nostalgisk rockkonsert pa Sydney operan. Det var 5 av Australiens basta rockartister som gjorde en hyllningsforestallning bla till Elvis, Jonny Cash, Jerry L Lewis mfl. Gott drag och underbar kvall vid Operan som ju ar en makalos byggnad med flera mysiga kaffeer och restauranger runt. Australien verkar vara efter Europa och aven Nya Zeeland pa manga omraden bla internet, som inte finns pa manga hotell eller offentliga stallen.
Vi har foljt utvecklingen i Christchurch. Skrammande att tanka att vi var dar 6 dgr fore jordbavningen och att vi var inne och lyssnade pa en katolsk massa i den gamla fina katedralen som rasade. Har tankt mycket pa PA och Elisabeth, hoppas att de klarade hemresan val fran Christchurch, sakert en skrammande upplevelse !!!
Vi har hyrt en bil i Sydney och korde soderut. Efter ca 4 timmars korning kom vi till en liten go stad (ca 1200 inv)vid kusten. Staden heter Kaima. Vi foll for dess charm och beslot att vi skall stanna i 4 dagar innan vi drar vidare soderut.Vi har hyrt ett litet mysigt hus som ligger ca 200 m fran en av surfbeacherna. Idag pagar en stor ruggby turnering och det var kul att se detta i verkligheten. Igar var vi och spelade golf pa en riktigt bonn golfklubb ute bland boljande kullar. Klubberna som vi hyrde var sakert fran 1960 talet. Pa banan flog massor av kackaduor med roda och grona huvuden. Spelet gick som vanligt (suck)
Idag har vi ca 30 grader och vi har just varit och badat pa en fin beach, med jattevagor. Ikvall skall vi laga en go sallad i huset och slappa, kanske gar vi ner till ruggby turneringen och ser nagon ytterligare match. Vi har det bra och njuter av varmen och upplevelserna

Bengt Ågren
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige