Eileen och Dave på besök.
Eileen och Dave på besök.

Påskdagen i Brookfield

söndag 24 april 2011 Brookfield, Wisconsin, USA

Påskdagen 24 april 2011

En solig söndag, med 15 grader varmt. Vädret är verkligen upp och ner. Annika och jag beslutar att se till att få de nysydda gardinerna på plats i Familyroom. Jag stryker och Annika letar efter fingerkrokar som hon en gång haft med sig från Sverige. De som finns att köpa här är väldigt konstiga. Så upptäcker vi att ringarna till gardinstängerna inte räcker så det får bli ett besök på WalMart för att införskaffa det som behövs. Anders plockar fram trädgårdsmöblerna. Solen skiner och det känns för första dagen här som det är vår i luften.
Till slut får vi gardinerna på plats och det blir jättefint. När middagen är avverkad på kvällen, dyker de trevliga grannarna Eileen och Dave upp och vill höra om Mexicoresan. Efter ett glas vin och lite bildvisning och en inbjudan till dem på middag på tisdagkväll, återvänder de hem till sig.
Annika och Anders föreslår att vi tar ett dopp i Hot-tuben. Det är bubbelbadet som står i trädgården. Det ryker från det varma vattnet när Anders och Jocke tar av locket. Det är fantastiskt att krypa ner i detta varma vatten i den kyliga, svarta natten, med stjärnhimmlen ovanför oss. Kvällen avslutas med att åtminstone Annika och jag somnar till kvällens deckare på Tv´n.

Lena Mattsson Mårtensson
Senast aktiv - från Trelleborg, Skåne län, Sverige