Vår ide hur en blöjtårta skall se ut. Present till blivande Mamman på Baby-shower ( =partyt!)

Onsdagen 27 april 2011

onsdag 27 april 2011 Brookfield, Wisconsin, USA

Onsdagen 27 april 2011

Vaknar till ännu en regnig dag. Min sista hela dag här. Annika och jag har planer på lite som skall göras. Jag skall sy en kudde av tyget som blev över på gardinerna. Vi skall göra en speciell tårta till Therese Baby-shower nästa vecka. Det skall bli en blöj-tårta, ha!ha! därför kan den göras i förväg utan att bli dålig. Jag har aldrig hört talas om en sådan tårta förr. Vi kolla på internet där jag kan se några förslag så jag får en ide´. Kul och användbar för den blivande mamman. Så det blir att rulla blöjer och sätta ihop en trevlig ”design”. Vi hinner inte bli färdiga med den idag så Annika får fortsätta själv efter jag åkt hem. Vi hinner med en tur till Walgreens Medicare och köper åksjuketabletter som Chris bett mej köpa med hem.
Så huxflux har dagen gått och det är kväll och tid för middagen. Therese och John kommer över för att säga farväl och önskar mej trevlig resa.
Innan det är tid för sängen hinner vi ta en titt på nyheterna där de visar bilder från det hemska ovädret med otroliga stormar i Alabama där 128 tornado gått fram under 24 timmar och 41 personer dött. Det ser ut ungefär som de bilder vi såg från Japan för ett tag sen. Dessutom är det fler tornado på väg in. Skönt att vi inte är i detta område.
Nyheterna domineras också av bröllopet i London på fredag.
Nu skall jag krypa i säng och sova sju kvart i timmen för imorgon blir en låååång dag och natt.
Jag lämnar här imorgon klockan tre på em. för att ta bussen söderut till Chicago och flygplatsen, för hemresan.

Lena Mattsson Mårtensson
Senast aktiv - från Trelleborg, Skåne län, Sverige