on the road again

torsdag 10 november 2011 Airlie Beach, Queensland, Australien

jaaa lamnat mt coolon bakom mig nu, avslutningen med melbourne cup var grymt!! valdigt mkt att gora men samtidig valdigt kul, antligen lite action som jag hade vantat!

akte torsdag morgon till bowen, fixade haret, hangde hos katies svarforaldrar ett tag, gick pa simskola med hennes unge chelsea for att sen ta bussen vid 18 tiden soder ut!
gick som smort! vaknade upp nar vi rullar in i rainbow beach, dock ingen anna som moter mig vid bussen, tur att jag visste vilket hostel atminstone, sa gick dit slanger in vaskan och vantar pa att fa checka in, da kommer anna utspringande, skont att se henne igen:)

forsta dagen i rainbow var ratt slo, hangde lite pa stranden med maria en norsk tjej som anna hade traffat dagen innan!
sen hade vi info mote kl 5, fulaste filmen jag nagonsin har sett om fraser island menmen budskapet gick fran tror jag!

lordagen borjade med uppstigning kl 6.30, packa fardigt lasa in vaskorna, ata frukost..
vi fick traffa hela teamet, TEAM A sa klart, 8 brudar, 5 irlandare,jag och anna och maria fran norge, skulle visa sig vara den basta gruppen nagonsin!
fick vara bestallningar dagen innan av alkohol, hamta mat fran koket,vatten, kolla all utrustning mm
rullar ut fran rainbow runt 10, vi tar oss inte ut fran parkeringen, varan vaxellada ar helt sjukt dalig!
nar vi val kommer ivag sa hittar vi inte dom andra.. haha
sen ser vi iaf de andra 3 bilarna och brendan var guide kommer och har ett visdomsord med oss, haha eller egentligen inte, han sa att alla andra killar hade sagt: put a guy in that car! sen visade sig att vi klarade oss battre an dom resten av dagarna!! in you face!

varan guide brendan var helt supert, valdrig aussie, laid back och rolig! hade inte kunnat haft det battre!

sa vi ligger pa gasen ut till hamnen for att hinna med farjan over och lyckas!
val pa fraser aker vi till vart camp, lagar lunch och slar upp talten. organiserar oss lite
sen bar det av for ett dopp, vi bodde i stort sett pa stranden men man far inte bada i havet pa fraser allt for mkt hajar!!!!!
det finns ca 80 insjoar istallet som man kan ta ett dopp i!
lake wabby ar en av dom, man maste vandra genom regnskog i ca 30 min for att sen komma fran till en sandoken som man maste ga igenom ocksa! och sen dar mitt i allt sa ar det en sjo, otroligt vackert!
ett av dom basta doppen jag har haft! underbart kallt klart vatten...sanden ar en av de finaste i varlden!!!sa ja vi hade sand overallt nar vi kom tillbaka!

vi fick se var forsta dingo nar vi kom tillbaka till camp, sen kom ackligt nara, nosade pa maria och ville ha mat!
vi knackte en kall ol sag solnedgangen och borjade laga mat pa vart gasolkok..
kvallen fortled med goon, dricklekar och bra musik!! alla krop till sangs runt 2 pa natten!

uppe med tuppen kl 7! tror ingen var speciellt frasch, sa jag talar inte bara for mig sjalv!
nattens bravader hade resulterat i 2 kanadeniska tjejer spyr ner ett talt, inte deras talt heller, gar och sover i nagon annans talt..spyr aven i bilen sen!
en tysk kille sager valdrigt mkt opassade grejor till nagra i varan grupp, sen kille dackar pa en kastrull en annan pa stranden...\och massa massa mer!
brak utbryter under frukost stunden da alla ar i camp mellan nagra tjejer? tror de brakade om vatten?

dag 2 akte vi till hangover creek som det sa fint heter, man aker ner efter en back, men sotvatten, jatte kallt och otroligt uppfriskande, alla madde lite battre efter det!
kommer inte ihag det riktiga namnet pa det?
jag kor bil, sviiin kul:D
aker ocksa till champange showers, for att bada i saltvatten, ar som en bergvagg och nar saltvatten fran havet skoljer over ser det ut som saltvatten, ratt coolt!
seen vandrade vi upp pa indian head, otrolig utsikt darifran, ratt vanligt att man ser hajar, delfiner mm i havet daruppe ifran..vi sag dock en stingrocka och en skoldpadda..nanting iaf!

kvallen spenderade pa stranden i en stor cirkel, trubadurtime och goontime ocksa saklart!
hade fatt nog runt midnatt och hoppa i sang!
fick aven besok av 3 galna/fulla killar med bil som trodde de fick hanga med oss, dar trodde dom fel!

dag 3 spenderades i lake MCkenzie, jag ville aldrig aka darifran, var det basta sjon!!!! sa otroligt skont att bara simma runt dar, var i vattnet hela tiden!

sen var det bara att bege sig hemat!
stada ur bilen i rainbow, packa om vaskorna, vi fick gratis ol och bbq nar vi kom tillbaka underbart!
och att ta en dusch var valdrigt uppskattat! luktade inte gott dar borta!
en latt utekvall pa kvallen men alla var ratt trotta, all frisk luft tar kol pa en:)

ingen vila och ro, upp 6.30 dagen efter fo0r att mata vilda delfiner..var inte sa spannade, fick inte ens klappa dom!!
men gav dom en fisk iaf! de var jatte fina iaf!
vi organiserade lite boende och bekraftade segligen mm pa dagen innan vi hoppade pa bussen upp till town of 1770, tog 6 timmar bodde pa det mysigaste hostelet som heter southern cross! helt underbart, gick och la oss kl 9 efter att ha kollat lite film, valdigt trotta!
sov ut sa gott vi kunde vaknade anda 8.30! gorde var tvattning pa ett laundrey i stan, forsta gangen det har hant! fixade lite av varje i stan for att sen aka tillbaka till hostelt och slappa vid poolen:)

tog nattbussen upp till airlie kl 21!
och har ar vi idag, 2 timmar tills jag gar pa baten, och kan knappt vanta :) kommer bli grymt!

har lite olika jobb pa G ocksa, sokt runt 10, hoppas pa att fa svar pa ett nu om nagon timme, och hor och hapna det ar i cluncurry!! haha!!

det ar allt for nu, mer updates nar jag ar pa torra land igen!!!
puss&kram

Emmy Andersson