det ar varmt

lördag 19 november 2011 Cloncurry, Queensland, Australien

jaa var slutade jag sist..nar jag ar pa torra land igen..hmm
whitsunday var otroligt vackert, segligen sjukt kul dock pa grund av de som jobbade pa baten inte gruppen!
gruppen var otroligt TRAKIG! fy fanken sagr jag bara.
man borde fa vara portad fran sanna turer om man inte kan slappa till och ha lite kul ibland.
vi hade 6 par pa baten ocksa, de vill saga ungefar 50% var i ett forhallande och ville inte prata med nagon annan forutom sin partner eller de anda paren!
4 tyska killar som inte pratade med nagon annan och for den delen inte med varandra heller, sa inget personligt dar antar jag?
sen ganget i varan hytt, bara tjejer, som gick och la sig kl 8 efter middagen, assa kom igen nu!!
det var fruktansvart!
MEN jag och anna korde vart eget race och hade ju saklart kul anda, tyvarr sa hade vi mest kul at alla torrbollar!
haha!

(ahh glomde helt bort en timme innan vi gick pa baten sa hade jag fatt jobb:) i cloncurry, dar jag har varit forutom och jobbat men pa ett annat hotell!)

sen nar vi val var i land igen sa fick man massa gratis ol pa kvallen pa beaches och det var da tankt att hela gruppen ska motas upp och festa och ha kul ihop!
det kom 7 pers dit av 28..fruktansvart daligt!
men som vanligt sa blir det vad man gor det till!

sondag var som vilken sondag skulle vara hemma, bakisdag!
oerhort trott och slo, la oss vid lagunen ett tag, man far inte bada i havet utan vatdrackt och jag hade inga planer pa att hyra en bara for att ta ett dopp i havet!
saaa lamnade anna mig pa kvallen! ensam och overgiven kollade jag film innan jag somnade,upp fore fan igen for att ta bussen till townsville, fick sova lite iaf och kom till T vid 12, hade bokat boende vi peter pan travel, nagonstans nara centralstationen bad jag om, hm 40 min gangavstand var det, jag kallar det langt ifran men det kanske bara ar jag?

townsville ar kanske inte den mest hippa staden som jag varit i, men mitt mal var bara att gora en rsa kurs dar, som tog mig fucking 4,5 timmar!!! hemskt! var sa trott nar jag var fardig att jag bara ville ga och do!
val tillbaka pa hostelet lagade jag mat och gick och sov ganska omgaende...
vaknade 1000 ganger den natten och trodde jag hade forsovit mig, haha har ju hant forr i townsville att kjag har missat bussen pga av det men nu verkar det som jag har hamnat pa ratsida med townsville:)

arrived i cloncurry lite fortidigt, melissa, manager pa leichhardt hotel skulle hamta upp mig, men var sa javla varmt sa gick dit i stallet, tog mig 1 min!

sa nu ar jag inne pa min 4 jobbdag, rullar pa ratt bra, har dock varit mest i baren och lite i koket som jag redan hatar, fruktansvart varmt och jag kan inte ett skit, 15 olika tallrikar till allt! frustrerad!

torsdagen hade vi en liten utekvall med ganget, trevliga pojkar och flickor!! ingen scandinav dock, irlandare, scottska och engelskman...

nu ska jag ga och handla lite...
fler uppdateringar kommer!..nar det hander nagot:)
hej svejs!

Emmy Andersson