Sihanoukville

söndag 20 november 2011 Knivsta, Uppsala län, Sverige

Heej yaa !

Nu har vi antligen fatt kommit till stranden sa vi har fatt sola och badat, RIKTIIGT SKONT! Staden heter Sihanoukville, ett valdigt fint stalle med mycket harligt folk!
Vi tog ju nattbuss hit och da hade vi fatt en ankomst tid pa kl 6 pa morgonen men bussen stannade vid 5 men da var ju vi helt sakra pa att vi inte var framme, sa vi satt kvar. For dom ar ju helt vardelosa, dom sager ingenting, dom stanger inte ens av bussen, sa man tror ju att det bara var ett stopp. Men sen borjar vi hora fran andra folk att vi redan var dar, sa vi hoppar skeptiskt av, tar vara vaskor och lyckas fa 1 av 2 tuk tuk som var pa plats, sa vi vet inte vad alla andra gjorde for att ta sig in till stan. Men vår tuk tukdriver var ju svin hög men han sager att han vet vilket hostel vi menar. Mitt i natten aker vi nanstans i en stad vi inte ar helt sakra pa att det ar den vi skulle till. Men som oftast sa var det ju ratt, sa vi hitta en hostel som kosta 7 dollar natten for oss 3, helt ok :P
Sover nagra timmar for att sen ta oss ner till stranden. Jattefin strand med inte allt for mycket manniskor, sa det var ratt gott.
Men sen ar det typ det vi har gjort hela veckan ar, solat, badat, sa vi rakade branna oss ganska bra en dag men nu har vi iaf farg, sa det kanns gott och sen sa har vi ju dragit till med nagra festkvallar. Men en del kvallar har vi bara suttit kvar och satt solnedgangen, for senare da solen borjar ga ner staller dom ner fotoljer langst ner vid vattnet och sa ar det super varmt och sa kan man bara sitta och njuta av LIVET, nastan oslagbart! Och sa smaller dom raketer och grejer. Men forsta kvallen vi var ute traffade vi 3 killar fran England, skit roliga sa dom korde massa olspel med oss, sa gud vad vi skrattade! Sen ar det ju helt ok olpriser sa man kan ju absolut dricka allt ute, en ol brukar kosta under happy hour 0,75 cent pa det stallet vi brukar vara pa. Sen koper vi en bucket for 2 dollar som ar en hink med sprit och cola ;) hihi.

Igar var jag aven ute pa en booze cruise men det var bara jag som akte, dom andra var lite trotta. Men det var jattemanga andra svenskar med pa baten sa det var SKIIIIIIIT KUL! For er som inte vet var de ar sa ar det en anda en hyffsat liten bat med 2 "vaningar" som man festar pa, sa man aker bara runt och dricker och sa gor dom nara stopp utanfor nagra oar ute i vattnet sa man far bada.
Folket som var med baten var skit roliga sa jag hade absolut en super kul dag. Och det var ju sa vart 10 dollar.

Annars har har vi atit lite goda sallader med as god fetaost och druckit Anchor ol (Kambodjansk ol), riktigt god faktiskt!!

Men nu drar vi vidare till Vietnam, Hochiminh. Och vi har hort valdigt gott om Vietnam sa det ser vi valdigt mycket fram emot. Forutom att staden efter det, ar det manga som har blivit rande och en kille hade dom brytit armen pa sa dar far vi akta oss men dom sager aven att det ar as bra dar sa jag hoppas inte vi rakar ut for nagot.

Annars hor ni av mig om 1 vecka igen da :)

Hoppas alla ni mar bra dar hemma!
Ha det super. PUSS & KRAAM <3

Julia Jakobsson Blom