Slutord från Eder roddare

söndag 20 november 2011 Vaxholm, Stockholms län, Sverige
  • 2056 Visningar

Godkväll,Färdkamrater ! Stjärngnistrande medaktörer!

Efter snudd på tusen sjömil i Carpe diem med er som minimatroser längs Sveriges ostkust, sydvart till Åhus i nordöstra Skåne, med Lasse Asks knalltransport till Lübeck och fortsatt rodd på Elbe-Lübeck Kanal , Elbe-Seiten Kanal, Mitteland Kanal, Dortmund- Ems Kanal, Rhein-Herne Kanal och två tappra försök att finna möjlig bogsering på Rhen(förbjudet att ro) med uppföljning i två Sportboot-Hafen i närheten av Duisburg - utan framgång(missade en privatbåt som önskade sällskap till Marseille med en vecka) tog Eder roddare beslut om hemfärd från Oberhausen via Artos knalltransport på två hjul genom Kiels centrum och färjan Fredrikshavn-Göteborg, trailer Gbg-Vaxholm och utrodd Vaxholm-Myrholmen.
Då dessutom Haren-Rütenbrock Kanal i Holland hade stängt sina slussportar den 30 september såg Eder roddare hägringen Sverige i särskild blixtbelysning :
1. att återse sina närmaste
2. att nöja sig med roddäventyret så långt - Carpe diem/fånga dagen
3. att vakna i en fullängdssäng och inte till Kapten-svitens kondensmorgondropp
4. att återse sitt Ithaka - Myrholmen-innan vinterfällen

Nu ska jag samla mina många intryck, se om det kan resultera i en bok om rodd och människomöten,alt. några båttidningar. Vi får se.
Tack alla. Det är med stor värme ni har bidragit till roddodysséns årtag med er närvaro.
Ett särskild polstjärna utdelad till :
¤ Ume-Johan och hans outtröttligt uppföljande positionsutlägg,vädertillägg
¤ Kalmar-Christina och hennes impressarioliknande uppföljningar av roddäventyret
¤ Åhus-Lasse och Trailer-Arto
¤ Min kära familj : Kicki,Olle,Maja