vindruvor utanför dörren
vindruvor utanför dörren

Sista dagen för den här gången

fredag 25 november 2011 Beirut, Beirut Governorate, Libanon

Klayaa Marjeyoun Libanon

Idag tog Danys pappa med mig ut i trädgården igern för att visa mig vad som han odlar runt huset. Han har citron, lime, clementiner och apelsiner samt så har stympat dessa så att han har korsat några med varandra. Samma gäller äppelträdet han har korsat granny smith med något sötare äpple och har nu både granny smith och en "egen sort" Meloner och Sharonfrukter hade han också i trädgården.
Medan vi gick runt där kom Monda och hennes mamma för att hämta mig så vi åkte till deras hus och gjorde spagetti och köttfärssås.
Gaelle var kvar i skolan så henne han jag inte säga hejdå till. Men jag hoppas att hon blev glad när hon fick pasta som hon älskar när hon kom hem från skolan.

Senare på kvällen åkte vi till Maja och Hady för den middagrn som vi hade planerat för innan jag åkte hem.
Maja eller kanske mer korrekt Majas mamma hade lagat massor av god mat, vi var massor av folk igen som samlades och åt av denna festmåltid och det var så mycket att välja på att jag var mätt innan jag hade smakat av alt. När vi alla hade ätit klart så var det så mycket mat kvar att det knappt märktes att vi hade ätit från faten. Tydligen gör de så här mycket mat till jul men då är det fler som kommer och äter enligt Dany. Så deras jul påminner nog mycket om våran :o)

Cedric var så gullig. under kvällen viskade han till mig "I love you" och lite senare när Hady skämtade om att jag skulle kommaihåg att ta med Mira när jag åkte hem till Sverige viskade Cedric "Yes don't forgett to bring her and me too, with you"

Elin Jonsson
Senast aktiv - från Årjäng NV, Värmlands län, Sverige