busybusybusy

tisdag 31 januari 2012 Manilla, Metro Manila, Filippinerna

lamnade nz igar, lite trakigt men kande att jag var klar med kylan,fros hela tiden och konstant dar!
mellanlandade i singapore, klibbigt och varmt det ar sa jag vill ha det:) dock inte 12 timmar pa singapores flygplats men det tog mig tillslut till manila!
galen storstad det ar som flera stora stader i staden, helt sjukt, tror inte ens det finns nagot som heter centrum!
checkade in pa green mango inn, underbart mysigt litet stalle, mitt rum ar dock en story for sig 3 vaningssangar inklamda i ett rum sa man inte kan rora sig, ingen flakt och inga fonster kanns som i en bunker, en varm sadan!
gruvar mig lite for att ga och sova, dels for att det ar massa mygg och for att det kommer vara just varmt som satan men jag ska inte klaga:)

jag landade vid 10 sa tog en taxi ut till hotellet som jag bokade via hostelworld, kostade en slant eller typ 10 dollar som ar 70 kr sa anda inte farligt!
men hade faktiskt forvantat mig mindre? checkade in och bestamde mig for att borja leta linser, mina hade nagra dagar kvar men fick varsta infektionen tidigare sa vagade inte anvanda dom na mer!
vadrade runt ett tag fragade massa olika personer sa till slut hamnade jag i en moped med en sidovagn haha ja en tricycle, som tog mig till en gata dar jag skulle byta till en jeep, ar typ en buss med en flak och tak dar man kan sitta, haha sa hamnade pa southern mall dar jag fick tag i linser som kostade mig 8 dollar lojligt billigt!

imorgon ska jag ga och farga min utvaxt, det behovs verkligen och klippa lite toppar, kommer var ocksa att kosta ingenting, sa ser framemot det!
men nu ar det middags dax:)
at nagot jatte gott till lunch som jag inte har en aning om vad det heter, var som en biff rora med ris och agg, kryddigt och gott!!
tack for mig! x

Emmy Andersson