Hem ljuva hem...

söndag 19 februari 2012 Värmdö NV, Stockholms län, Sverige

Hej alla nära och kära!

Nu är vi hemma i huset på Värmdö igen efter en minst sagt stressig hemresa.

Igår vaknade vi till ytterligare en monsunregndag. Vi passade på att shoppa det sista innan hemfärden. Innan vi blev hämtade så gick jag, mamma och pappa runt och sade hej då till alla som jobbar på resorten, det var lite tråkigt och flera hade tårar i ögonen för att jag skulle åka hem.

Vår transport anlände kl 15:30 och vi åkte mot flygplatsen i Trat där vi skulle ta ett inrikesflyg till Bangkok kl 18:30. När det var dags för avgång så fick vi information om att detta för dagen sista plan var inställt pga tekniskt fel, detta utlöste ett mindre kaos då vi och ca 100 personer till av ca 120 hade ett anslutningsflyg till sina resp. destinationer senare samma kväll. Alla tillgängliga bilar och minibussar i området kontaktades och strömmade till flygplatsen efter ca en timme, vi kom med som några av de sista och hade då ca 4,5h på oss innan vårt plan till Helsingfors skulle avgå från Bangkok. Resan tog ca 4h och det var en riktig "helvetesfärd" i hög fart. Vi kom fram med ca 20 min. marginal och hann precis med som sista passagerare. Väl i luften så var det precis som på nerresan ett spädbarn som skrek i princip hela natten och höll övriga passagerare vakna större delen av de ca 11h som det tog. Väl framme så var vi försenade så vi fick skynda oss till vårt nästa plan till Stockholm som skulle gå om mindre än 1h, vilket vi hann med. Väl framme i ett vitt landskap så blev vi hämtade av Helena och Jonas med våran bil och vi kunde styra färden hemåt. Efter ca 24h transport så klev vi innanför dörren, och då började jag känna igen mig. Det var en jobbig hemresa men resan vi gjort har varit helt fantastisk och jag har fått mycket fina minnen att bära med mig resten av mitt liv.

Tack alla som följt mig på resdagboken, och tack alla som kom och besökte mig i Thailand. Om en stund kommer min faster med sambo samt mina tre fina kusiner, det ska bli kul att träffa dem.

Vi ses snart!

Over and out

/Charlie Sven Östen Öberg!

Charlie Öberg
Senast aktiv - från Värmdö, Stockholms län, Sverige