Kvällen-innan-pirr!

fredag 24 augusti 2012 Nynäshamn N, Stockholms län, Sverige

Sitter här hemma i köket tillsammans med mamma och Bosse och myser för sista gången på några månader. Det pirrar lite lätt i magen måste jag erkänna. :P Men oj vad spännande det ska bli! Har längtat sen den 28 mars då vi satt inne på STA travel i Stockholm och bokade den här resan. Sommaren har verkligen gått fort. :D
Så nu är det äntligen dags. Pirr blandas med förväntan och nervositet. Jag är inte rädd, men ovissheten om hur det kommer att bli gör mig lite ängslig. Fast mest är jag nog bara spänd av förväntan. Det känns bra att ha Johanna med mig. Inte bara för att hon har gjort det förrut, och jag ser henne lite som en backpacker-guru. Utan för att hon är en fantastisk vän och jag vet att tillsammans kommer vi ha det så underbart roligt! Jag tror att flygresan på 22 timmar mellan London och Sydney kommer gå fort med henne bredvid mig. :)
Nu är det snart dags att hoppa i säng och försöka få några sista timmars sömn hemma i sängen. Bara magen hoppar av den här berg-och-dalbanan som den verkar sitta på...

Anna Staverud
Senast aktiv - från Melbourne, Victoria, Australien