Koh Lanta

onsdag 9 november 2016 Sala Dan, Krabi, Thailand

Hej,
Nu är vi på Koh Lanta. Jag har träffat min gamla kompis som var här förra gången när vi var här, hon heter Bella. Nu har jag gått tre dagar i skolan här. Det är nästan som skolan hemma utom att alla har olika saker att jobba med fast det är samma ämne.

Efter skolan brukar jag gå med Bella till en resturang som heter moon. där brukar vi köpa glass och spela kort. Ibland spelar vi fotboll på stranden med andra barn. Det blir såklart mycket bad också.

Imorgon kommer munkar till våran skola. Inte sådana som man äter utan riktiga munkar. Thailand är ett land som har buddism som största religon.

Leia Nilsson
Senast aktiv - från Bollebygd, Västra Götalands län, Sverige
Kommentarer
Postat av Laila Billström

Hej Leia! Kul att höra att du har det bra och att du har träffat din kompis. Jag har just kommit hem från Seychellerna och förstår precis hur varmt och skönt du har det. Här i Sverige visar november upp sin värsta sida. Regn, grått och kallt. Nu när jag är tillbaka på jobbet ska jag höra av mig så fort du skriver. Jag ska visa dina texter för klassen också så även de kan skriva till dig.
Må så gott och hälsa till familjen tills vi hörs nästa gång
Laila