Loy krathong

tisdag 15 november 2016 Koh Lanta, Krabi, Thailand

Hej,
Idag är det Loy krathong och alla på hela skolan gjorde en krathong.

Man gör en krathong av banan trädets stam. Sedan  virar man hela stammen med bananblad så att den täcks. Sen kan man göra lite vikningar av bananbladen och sätter runt och när man har gjort det så sätter man fast olika blommor på, sen är man färdig.

Efter skolan så gick vi till en resturang som vi nästan alltid går till och tar en shake, den resturangen heter black coral (svarta koralen). Sen gick jag till en kompis som heter Wilma och vi badade för det mesta. När jag kom hem så sa pappa att vi skulle hämta våra kompisars pappas moppe. För han har åkt hem till sverige för att jobba i tio dagar så vi kunde låna den så länge.

När vi kom hem så hade Liam jätte ont i magen och ville inte ha någon mat. Eftersom vår resturang är stängd på kvällarna så fick jag och pappa åka och köpa lite hämtmat som vi kunde äta. När vi kom hem så hade Liam somnat så då blev det genast lite svårare för oss prata med varandra för vi var rädda att väcka honom. Sen kom mamma på att om Liam vaknar så kommer han säkert vara hungrig så jag och pappa gick och köpte yogurt till Liam. Sen så var jag väldigt trött efter dagen så jag gick och la mig.

Leia Nilsson
Senast aktiv - från Bollebygd, Västra Götalands län, Sverige
Kommentarer
Postat av Laila

Det måste vara väldigt vackert med alla blommorna som ni sätter fast på träden. Här hemma har vi mest bruna, blöta höstlöv att titta på. Jag hoppas att Liam snart mår bättre och att ni får några fina åkturer med moppen som ni har lånat.