Thaiboxning och vollyboll

torsdag 17 november 2016 Koh Lanta, Krabi, Thailand

Hej,
idag har jag varit på thaiboxnig och vollyboll med min kompis Wilma. Efter skolan så gick vi hem till henne och var där en stund och bytte om och så. Sen var det dags att åka till thaiboxningen så vi tog en tuk tuk (det är en moppe som har ett flak som flera kan sitt i och har ett tak). När vi var framme så var det redan några barn där och så fick vi hanskar. Sen skulle man börja slå mot en säck och sparka mot den, sen skulle man sparka mot en kudde som en av ledarna håller i och lite sådana saker. När det var slut så var det dags för vollyboll. När vi var framme så fick vi vänta lite för dom mindre barnen hadde träning före oss. När det var våran tur började vi att träna på att passa och lite slag sen så spelade vi match resten. Efter vollybollen var det buffé som vi åt på, det fanns jätte mycket mat där. När vi hade ätit upp så var det en musikquiz för barnen. Vi vann inte men det var kul ändå. Sen så gick vi hem och gick och la oss.

God natt

Leia Nilsson
Senast aktiv - från Bollebygd, Västra Götalands län, Sverige
Kommentarer
Postat av Laila Billström

Vi här hemma har inte tränat någon thaiboxning men vi har kört vollyboll på idrotten. Skönt att höra att du håller dig i form under semestern och inte bara ligger och slappar i hängmattan (som jag skulle ha gjort!).