Förlåt för sen uppdatering

tisdag 29 november 2016 Koh Lanta, Krabi, Thailand

Hej,
Jag har inte kunnat skriva på ett tag för det har varit strul med inloggningen.

Jag tränar thaiboxning ungefär 4 dagar i veckan på ett riktigt thaiboxningsgym och mina tränare är  proffs som tävlar i thaiboxning. Han som äger gymmet är gammal världsmästare.
Jag och min kompis Wilma brukar åka moppe tillsammans till träningen och det är ganska många barn från min skolan som tränar där.

Denna veckan har det kommit en marknad till Koh Lanta som vi har varit på. Där har vi bland annat shoppat, spelat olika spela där man kastar boll på brukar och pil på ballonger och provat olika thailändska rätter. Dom sålde tex maskar, gräshoppor och skalbaggar som man kunde äta. Vi smakade aldrig men vi tog kort och det fick man betala 10 bath för (=2,80 kr).
Vi såg också en show när en gammal kvinna körde en motorcykel runt, runt i en jättestor tunna av trä. När hon körde så körde hon på väggarna i tunnan och tog på sig en tröja samtidigt som hon körde, sen tog hon av sig tröjor och släppte i sitt eget ansikte så hon inte såg någonting. Sen körde hon högst upp i tunnan där vi stog och tittade så det kändes som hon skulle köra på oss och ut ur tunnan.

Vi gick också i ett spökhus där min storebror fick gå längst fram med en ficklampa. Det var dockor där inne men ändå läskigt för ibland kunde det komma ner en hand och ta tag i ens hår och dyka upp människor som skrämdes.

Vi hörs en annan dag!
Hej då

Leia Nilsson
Senast aktiv - från Bollebygd, Västra Götalands län, Sverige
Kommentarer
Postat av Tina

Hej Leia!
Det låter verkligen som att ni har det superbra!!
Puss och kram till hela familjen från moster!