Fika i regnet

Dags att avsluta

onsdag 30 november 2016 New York, USA

"All my bags are packed, I'm ready to go.... 'Cause I'm leaving on a jet plane, don't know when I'll be back again...." Dessa lösryckta citat ur John Denvers gamla låt får bli slutrefrängen på denna resa.
Det slutade regna efter att vi ätit middag på en indisk restaurang igår kväll och då tog vi en promenad en bit ner längs tredje Avenyn. På ett kvällsöppet snabbköp hittade Ida saftpulvret, så nu ska det provfärgas garn i Falun.
Vi lämnar NYC ikväll lokal tid och dagen tänker vi bl a ägna åt ett besök på stadsbiblioteket som ligger på East 42:nd Street, mellan 5:th Avenue och Bryant Park. Det har vi tänkt göra länge. Första dagen vi var ute passerade vi och tänkte gå in, men då hade de inte öppnat för dagen så då gick det inte, men nu ska det äntligen bli av.

​​​​Uppdatering: Nu har vi lagt till några bilder från det fantastiskt vackra New York Public Library.

Tack så mycket till Er som har varit med oss på resan!