Fika i regnet
Fika i regnet

Dags att avsluta

onsdag 30 november 2016 New York, USA

"All my bags are packed, I'm ready to go.... 'Cause I'm leaving on a jet plane, don't know when I'll be back again...." Dessa lösryckta citat ur John Denvers gamla låt får bli slutrefrängen på denna resa.
Det slutade regna efter att vi ätit middag på en indisk restaurang igår kväll och då tog vi en promenad en bit ner längs tredje Avenyn. På ett kvällsöppet snabbköp hittade Ida saftpulvret, så nu ska det provfärgas garn i Falun.
Vi lämnar NYC ikväll lokal tid och dagen tänker vi bl a ägna åt ett besök på stadsbiblioteket som ligger på East 42:nd Street, mellan 5:th Avenue och Bryant Park. Det har vi tänkt göra länge. Första dagen vi var ute passerade vi och tänkte gå in, men då hade de inte öppnat för dagen så då gick det inte, men nu ska det äntligen bli av.

​​​​Uppdatering: Nu har vi lagt till några bilder från det fantastiskt vackra New York Public Library.

Tack så mycket till Er som har varit med oss på resan!
Ida och Per-Inge

Per-Inge Bergh
Senast aktiv - från Claviers, Provence-Alpes-Côte d'Azur, Frankrike
Kommentarer
Postat av Monica

Jättekul att få följa er resa men nu är det skönt att du kommer hem pinge! Plonk

Postat av Christer Svensson

Och stort tack till er som har delat med er så flitigt och intressant!

Postat av Tore Jansson

Tack för en som vanligt väldigt trevlig reseskildring. Vi önskar er också en
trevlig hemresa.
Anna o Tore

Per-Inge Bergh
aipi Publicerat

Tack till Christina också! Jag har inte sett din kommentar förut, men nu när vi sitter på ett café som heter "Fika" så använder jag deras wi-fi och tittar igenom det ganska röriga fotoalbumet och då ser jag den. Vi förstår inte varför en del bilder finns i flera upplagor i albumet, men det är så det är....