skolutflykt

onsdag 7 december 2016 Koh Lanta, Krabi, Thailand

Hej
Nu har äntligen solen kommit tillbaka. Senaste veckan har det bara regnat och regnat över nästan hela Thailand. Det har varit översvämnigar i vissa delar men inte här.

Vi har varit på skolutflykt med några i våran klass och några i andra klasser. Vi åkte hem till en kvinna som heter Aruna och hon bor på lanta noi och vi bor på lanta yai. Vi åkte flakbil dit. När vi var framme så var det en jätte lerig stig som vi skulle gå på. Alla fick ta av sig sina skor för annars skulle dom bli jätte våta. På vägen berätade hon om olika växter och träd tex cashewnötsträd och  palmträd som man gör palmolja av. Sen kom vi till ett hus som var hennes och vi fick träffa hennes man som heter Chai. Dom gav oss frukt och sen skulle vi bada i havet som låg ca 300m bort. När vi skulle gå dit så fick vi gå i mangroveträsk och på marken stack det upp pinnar överallt. Det var äckligt och det gjorde ont att gå där. När vi äntligen var framme så låg det en ö 3 meter ut som vi gick till. Sen badade alla och kastade lera på varandra. Sen gick vi tillbaka hem till Aruna och åt lunch som var gott. Sen gick i tillbaka hem till skolan.

Leia Nilsson
Senast aktiv - från Bollebygd, Västra Götalands län, Sverige