Femkamp

måndag 12 december 2016 Koh Lanta, Krabi, Thailand

Hej
idag har haft femkamp med familjen. Alla fick välja en gren var. Våra kompisar Olle och Bella var med. Vi började med min gren och det var att stå på händer under vattnet så länge som möjligt. Mammas gren var att man skulle kasta en boll i en ring som vi hade målat i sanden. Om man satte i mitten i den minsta ringen fick man tre poäng om man satte i mitten fick man två och man satte vid kanten fick man noll. Pappas gren var samma fast man skulle ha ögonbindel på sig. Olles var att man skulle sätta i olika höjder på ett mål så om man satte på ribban fick man tio poäng men längst ner fick man bara noll. Liams gren var att vi skulle köra pricken på målet så den som släppte in ett mål förlorade. När vi var färdiga så räknade vi ihop våra poäng. Liam vann sen pappa, Olle, Jag, mamma, och Bella kom sist.
Jag och Bella skulle få och köpa priser till alla men när vi sprang dit så skrapade jag upp tån och det kom jätte jätte mycket blod. Pappa fick torka blodet och mamma åkte till Apoteket och köpte plåster.

Leia Nilsson
Senast aktiv - från Bollebygd, Västra Götalands län, Sverige