Wisla rinner förbi Torun
Wisla rinner förbi Torun

Hantlarna var OST!

söndag 25 juni 2017 Berlin, Tyskland

Först måste vi rapportera att "hantlarna" var OST! Vi gissar att det var fårost med röksmak. Lite avvikande som kaffebröd, men vi "pinade ner" en av hantlarna och mår förträffligt så här dagen efter.
Från dagens resa finns inte mycket att berätta, eftersom vi tog huvudvägen mot Berlin och körde på en del. Jo, en avvikelse mot det gängse mönstret inträffade. Vi fikade på McDonalds! Alla tittade på oss, men vi var väl de enda som var propert klädda med tanke på fikets namn: MC Donalds!
Pension Dalg heter nattens härbärge i SV delen av Berlins utkanter. Här byggde de rika Berlinborgarna sina stora hus under 50-60-talen, och nu konverteras ett och annat hus till pensionat och hjälper till att stötta en eventuellt sviktande ekonomi?!
Middagen intogs på en näraliggande restaurang, där bara notan var fet nog att hålla oss vid liv! Tacka vet jag Belarus, där var notorna magra som getter!
Annas är humöret på topp trots ett åskväder som lyckades blöta ner oss ordentligt i samband med avlastningen vid hotellet. I morgon skall vi som sagt besöka en BMW-handlare för en del inköp. Vi får hoppas att det goda humöret också tål den notan!

Lars-Erik Holmberg
Senast aktiv - från Kuhmo, Finland