Minnesdag

lördag 11 november 2017 Claviers, Provence-Alpes-Côte d'Azur, Frankrike

Lördag är marknadsdag i Claviers och redan kl 06 i morse, när jag öppnade fönsterluckorna, kunde jag ropa ”bonjour” till frukt- och grönsakshandlaren, som höll på att ställa upp på andra sidan gatan.
Brita åkte hem till Dalarna idag seftersom hon har en del åtaganden hemmavid, så Pär och jag var ute själva och handlade lite grönsaker av nämnda handlare.
Senare gick vi upp till kyrkogården där det finns en minnessten över de från byn, som stupade i kriget 1914-1918. Det firas årsdag till minne av vapenstilleståndet just den 11/11 och därför hölls en ceremoni med blomsternedläggning, tal och nationalsång.
Under eftermiddagen har jag varit ute på en cykeltur och för en nörd som jag är det kul att konstatera att delar av den sträcka jag åkte, användes under Touren 2009 och dessutom under årets upplaga av Paris-Nice.

Per-Inge Bergh
Senast aktiv - från Claviers, Provence-Alpes-Côte d'Azur, Frankrike
Kommentarer
Per-Inge Bergh
aipi Publicerat

Hej Gullan och Kjell-Arne! Kul att ni är ”med på resan”. Jag hörde att det är kallt och ruggigt hemmavid, så det är ganska härligt att göra en cykeltur i sexton plusgrader och att dessutom ha ytterligare några dagar kvar här nere.

Postat av Plonk

Wow tour de pinge