Min MSK-buff som kom till rätta
Min MSK-buff som kom till rätta

Blåst

måndag 13 november 2017 Claviers, Provence-Alpes-Côte d'Azur, Frankrike

Dagens inlägg handlar mest om blåst. I natt har det friskat i rejält i södra Frankrike; uppåt Grenobletrakten t o m så mycket att tak ska ha blåst av byggnader. Här har det tjutit i huset och Pär hörde ett ljud från taket, som han funderade lite över. På förmiddagen var vi uppe på vinden(!) och såg då att det låg trasiga tegelbitar på grannens tak och att där även fanns luckor där det saknades pannor.
Senare på fm gick vi de ca fem kilometrarna upp till grannbyn Bargemon för att handla lite mat. Där bor lite fler människor än här, så deras affär är mer välsorterad. Eftersom det är mycket brant uppför sista biten så tog jag av ”buffen” från halsen och höll den i handen. Den lyckades jag förstås tappa bort och räknade med att jag sett den för sista gången, men någon vänlig Bargemonbo hade sett till att jag inte blev blåst på den, genom att hänga upp den på ett trafikmärke, mitt i en liten rondell på genomfarten.
Nu hoppas vi att Anderssons manskap inte blir blåsta på VM-platsen i Milano i kväll.

Per-Inge Bergh
Senast aktiv - från Claviers, Provence-Alpes-Côte d'Azur, Frankrike
Kommentarer
Per-Inge Bergh
aipi Publicerat

Tore! Jag såg först nu din kommentar från i fredags. Tack för den! Jag skulle tro att du laddar för returen i kväll....

Postat av Christer

Friska fläktar, minsann! Kan trösta dig med att det ska bli flau vind och sludd i Molkom i morgon.

Postat av Plonk

Glädjer mig att MSK syns i Italien