Fortsättning på Buenos Aires

fredag 24 november 2017 Amsterdam, Noord-Holland, Nederländerna

Hej!
Dag två var vi på en kyrkogård med massor av kryptor.  Många familjer har sina gravar där. Det fanns både jättegamla och nya. Evita Peron har sin grav där. Annars var det mycket italienska familjer. Kusligt ställe. Det var höga stenar och smala gångar som gick härs och tvärs igenom den stora kyrkogården. Man fick en bra överblick över den från vår takterrass.
En grav blev vi berörda av och det var en flicka som hade dött ganska ung och som hade en hund som gick till graven i 3 månader. Sedan dog den. Både flickan och hunden står avbildade som statyer i brons.
Sedan tittade vi lite på en annan stadsdel som heter Palermo. Där bor det många unga och konstnärer, eller som vår guide uttryckte det" many strange people."
Vi besökte också det stora konstmuseet Malba, som hade målningar av bla Frida Kahlo och Riviera.
Kvällen kom och den stora avskedsmiddagen. Det är sorgligt att skiljas. Vi har haft så kul ihop. Jättetrevliga människor och vår guide Lars Palmgren var helt otrolig. Han har så mycket spännande saker att berätta om som han har varit med om under sin tid i Sydamerika.
Sista dagboken är detta. Nu ska vi om ca 2 timmar åka till Stockholm.  Det har varit en helt otrolig resa med så mycket som har hänt att man måste samla tankarna och börja sortera alla intryck.
Ska försöka lägga ut lite bilder när jag kommer hem.
Kram
Kristina och Tommy

Kristina Ståby
Senast aktiv - från Sundbyberg, Stockholms län, Sverige
Kommentarer
Postat av Petra

Välkommen hem till vardagen!!!!