Transport o Catalina

tisdag 13 mars 2018 Santa Catalina Island, Kalifornien, USA

Transporten som jag talade om blev faktiskt av :)  Fick ett mail under dagen som berättade att man tänkte sätta in en ersättningsbuss till Catalina, så de bara "rög ti" så hade jag skrivit tillbaka och bokat en plats. Denna bussen hade betydligt bättre med benplats och på det hela så var det en mycket bra busstur. Men bara nästan.... För när vi kom fram så hittade de inte hotellet och de vi trodde skulle vara en by stor som köpingebro var engefär som vårt kvarter himma i Ysta. Men till slut så började gå upp ett liljeholmens för chaffisen, så han frågade faktiskt någon i byn om de visste var det låg...och ser man på, det visste de, nu var det så att han hade blivit lite tjurig för att han inte hittade så han ville inte köra oss ända till hotellet helt plötsligt....efter lite allmänna skällsord på engelska och en tillgjord ilska så ringde han hotellägaren som kom med sin jeep o hämtade oss. Det visade sig senare att hotellet bytat namn därav förvirringen på chaffisen :)
Hotellet som vi hamnat på är under renovering eftersom han tagit över det för bara tre månader sedan (därav namnbytet) så det är lite sisådär med en hel del grajor här. Maten funkar inte alls eftersom det bara finns meny på spanska och när den engelstalande ägaren inte är där så blir det helt galet :) :)
Som tur är har Camilla fått nytt proppaskåp som bara innehåller automatsäkringar så allt har faktiskt gått jättebra på hotellet ändå, ägaren försöker verkligen fixa o dona med oss så vi har faktiskt fått det riktigt bra. Vi har en egen middagsmeny och vi blir uppassade hela tiden som om vi vore vipgäster.
Det var lite körigt första natten när vi hade en man i 60 års ålder som bodde i bungalowen sidan om oss, tidigt på kvällen skrek han rak ut i luften som en toking och senare på natten så vaknade vi båda av att han skrek "FUCK,FUCK,FUCK" flera gånger så det kändes lite sådär och han honom som granne. Camilla konstaterade att han måste vara psykiskt sjuk eller ha ett dilerium så som han betedde sig. Natt nummer två så lugnade det ner sig och i dag har han lämnat hotellet.
I går var vi ute på en helt fantastisk utflykt till Isla Contadora, den är stor som Mallorca men helt outforskad så när som på en stig som man kan gå en tur på. Vi fick först en fantiskt snorkling på en pytteliten ö och vi fick se både white tip haj, sköldpaddor, barracuda och massor med delfiner, såg även stingray rockor på vägen hem. Det roliga här var att Camilla simmade själv på snorklingstur på lite grundare vatten för att se lite mindre fiskar... OCH vad stöter hon inte på....JO givetvis en haj !!!!!!! och enligt henne själv så höll hon på att bajasa i byxan så rädd hon blev och simmade snabbare än Weismyller in till stranden, MEN MEN...hon har ju fått sett haj och det är hon lite stolt över. På den fantastiska turen i regnskogen fick vi se en sällsynt sort av apor som skrek som galningar när guiden gjorde lockrop...ganska häftig vandring på en pyttestig i en stor outforskad regnskog.
I dag har vi tagit en löptur i omgivningarna så nu vet vi hur hela området ser ut och det är ju lite intresant eftersom man annars bara ser det ställe där man bor och vägen dit.
I mmorgon bär det av till Panama City igen för en natts sömn sedan dagen efter skall vi åka ut till en ögrupp som heter Las Perlas för att stanna där i tre nätter......

TJINGELING

Kommentarer
Postat av mike

bra med de nya autmoatsäkringarna i proppskåpen

Postat av Anne

Du beskriver allt fantastiskt! Vi här hemma kan verkligen leva oss in i tillvaro. Fuck-mannen var ju lite läskig.. Ha det bäst i city och sedan lite mer stiltje i Las perlas! Låter vackert! Kram ❤️