Tryckt stämning efter förlusten mot Sydkorea

torsdag 28 juni 2018 Berlin, Tyskland

Hej alla där hemma, i detta dagboksinlägg tänkte jag ge er en uppdatering på hur jag har det nu i Berlin.

Ja, vad ska man säga… Stämningen var god här när jag kom men efter att Sydkorea petade in två mål i matchen igår tycker jag mig se trumpna tyskar överallt. Inte så konstigt kanske. Hörde någonstans att detta var första gången tyskarna inte är med i VM-slutspelen på 80 år.

För min egen del känns det ganska blandat. Klart jag är glad över att det är lite smuts i det tyska maskineriet så att blågult inte behöver möta dem igen, men samtidigt är det trist att stämningen var så påtaglig igår. Verkar lite bättre idag, men detta kommer nog att ältas ett tag.

Annars är allt fint. Har glidit runt och spanat in de klassiska sevärdheterna. Häckat en del i Krutzberg och vid Postdamer Platz. Vädret kan jag absolut inte klaga på.

Som vanligt är jag på jakt efter nya datorspel, något som alltid är lite av en utmaning när man kör mac. Jag har letat runt en del här i Berlin och hittat några spännande alternativ. Var inne i en sjukt häftig butik igår som hade en del grejer, men inget som fångade min uppmärksamhet.

Så det blev att googla lite och till slut, efter mycket möda, hittade jag ett kommande spel som heter Manoforce som verkar lovande. Spelet är ännu under utveckling, men ska bli något peka-klicka-spel som driver med hårdrockskulturen, vilket ni vet passar mig perfekt.

Dessutom ska det gå att spela till min dator, och som sagt, macspel är man inte direkt bortskämd med. Så nu är det bara att vänta på att spelet släpps…

Idag tänkte jag dra och kolla lite på rester från muren och sedan besöka riksdagashuset
Är väl ändå något som borde göras tänker jag?

Just nu är jag mest sugen på att se Sverige spela nästa match. Har ni det bra där hemma?

David Gustavsson
Senast aktiv - från Tyskland