Resans svalaste plats

fredag 13 juli 2018 Palm Springs, Kalifornien, USA

Tog lite sovmorgon idag innan vi hoppar i plurret. Sedan låg vi ömsom under tak ömsom i poolen till lunchdags när vi åkte iväg för att ta linbanan till toppen. Det är en fantastisk ingenjörskonst att de lyckats få en linbana på plats just här. Det är riktigt brant upp. På vägen passerar man fyra torn som vardera har en helikopterplatta högt upp, det är enda sätter att ta sig dit. Själva gondolerna är också riktigt häftiga, under resans gång hinner golvet snurra två varv så att man ibland står inåt berget och ibland utåt.

Väl uppe så hittade Sara snart sina gamla kompisar, ekorrarna! Det fanns många och de är ju så otroligt söta. På toppen var det bara 62 F eller ca 20 C, väldigt skönt som omväxling. Efter att ha njutit av utsikten över dalen gick vi ut i skogen på andra sidan toppstugan på promenad. Vilken härlig natur och vilka jätteträd! På promenaden runt såg och hörde vi också flera hackspettar. Barnen hade också roligt över de mycket varierande skodona folk hade. Det kom de med riktigt grova vandringskängor, många med gympadojor som vi, en del med flip-flop och några med högklackat!! Det sista var ju inte jättelyckat kanske.

Vi åkte tillbaka ner ganska så sent se det fick bli middag direkt, ribs på Babes - smaskigt! Tillbaka på hotellet hann vi knappt in på rummet innan barnen hade hoppat i badkläderna för ett kvällsdopp.

Per-Kerstin-Sofia Lindholm
Senast aktiv - från Fort Lauderdale, Florida, USA