Marknad

lördag 14 juli 2018 Palm Springs, Kalifornien, USA

Trots den något överväldigande värmen tänkte vi att vi skulle gå på marknaden vid universitetet nere i Palm Desert så efter en svettig utomhusfrukost så åkte vi iväg. Vad vi inte riktigt tänkt på var att då många tar semester och flyt den värsta värmen så var det inte heller speciellt många försäljare på plats. Sedan vi var här sist har de dock monterat tak över så det bilen skugga att gå i.

Efter detta krävde barnen att få sin Hawaiiglass så vi stannade till för att titta efter basketskor och köpte glass. Idag valde de lite för stora glassar så de orkade inte riktigt äta upp dem. Tillbaka på hotellet blev det till att mysa och läsa på rummet innan det blev bad i den för varma poolen.

På kvällen promenerade vi över till nästa gata och gick upp till en riktigt gammaldags hamburgerrestaurang där alla i personalen var klädda i tidstypiska kläder som matchade dekoren. Verkligen smaskiga burgare!

Per-Kerstin-Sofia Lindholm
Senast aktiv - från Fort Lauderdale, Florida, USA